Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Bekeren, twee keuzes. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=101703)

Die Hard 007 8 februari 2008 23:21

Bekeren, twee keuzes.

Niet moeilijk, u moet door bepaalde omstandigheden zich bekeren tot één van de twee hoofdgodsdiensten in de wereld, welke kiest u?

Nynorsk 8 februari 2008 23:24

hoe kun je in hemelsnaam verplicht worden om je te bekeren?

Die Hard 007 8 februari 2008 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 3247708)
hoe kun je in hemelsnaam verplicht worden om je te bekeren?

Als ze een geweer op u richten, als ze uw kinderen aan het folteren zijn, als uw geliefde wordt gelynched in de kamer ernaast enz...

Nynorsk 8 februari 2008 23:30

dan kan ik even doen alsof ik bekeerd ben.
ik vraag je hoe iemand een ander kan verplichten zich te bekeren.

Die Hard 007 8 februari 2008 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 3247718)
dan kan ik even doen alsof ik bekeerd ben.
ik vraag je hoe iemand een ander kan verplichten zich te bekeren.

Kies maar... wat zou je faken? Eigenlijk had ik een keuze apart voor vrouwen en voor mannen moeten doen.

Nynorsk 8 februari 2008 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Die Hard 007 (Bericht 3247722)
Kies maar... wat zou je faken? Eigenlijk had ik een keuze apart voor vrouwen en voor mannen moeten doen.

maar dan hangt het af van de situatie eh.
als er iemand mijn geliefde met de dood bedreigt en ik kan die bedreiging doen wegvallen door even de moslima uit te hangen dan ga ik dat doen. dan is het geen moment om de christen de spelen, dan is mijn geliefde er gegarandeerd aan.
en vice versa.

als het om mijn leven gaat en ik moet iets faken dat ik niet wil, dan ga ik even moeten overpeinzen of er iemand in mijn leven is die heel graag zou hebben dat ik fake.

Nynorsk 8 februari 2008 23:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Die Hard 007 (Bericht 3247722)

je had er beter aan gedacht om de optie "ik maak mezelf nog liever van kant" erbij te zetten.

Die Hard 007 8 februari 2008 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 3247757)
je had er beter aan gedacht om de optie "ik maak mezelf nog liever van kant" erbij te zetten.

Nee, die optie is te makkelijk.

Nynorsk 8 februari 2008 23:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Die Hard 007 (Bericht 3247759)
Nee, die optie is te makkelijk.

maar jij hebt er helaas nog geen persoonlijke ervaring mee :roll:

Dycore 8 februari 2008 23:56

Jij krijgt van mij de prijs voor meest idiote poll die ooit op dit forum gepost is. Je overtreft zelfs C2C.

Visjnu 9 februari 2008 00:06

Ik sluit mij daar bij aan.

Die Hard 007 9 februari 2008 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dycore (Bericht 3247778)
Jij krijgt van mij de prijs voor meest idiote poll die ooit op dit forum gepost is. Je overtreft zelfs C2C.

ik moet iets hebben eh.:lol:

Esperanza 9 februari 2008 05:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Die Hard 007 (Bericht 3247702)
Niet moeilijk, u moet door bepaalde omstandigheden zich bekeren tot één van de twee hoofdgodsdiensten in de wereld, welke kiest u?

Hangt er maar vanaf wat je verstaat onder "bekeren". Doen alsof is geen synoniem voor bekering. Het is tevens afhankelijk van de godsdienst van degene die je bedreigt.

Wolf 9 februari 2008 05:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Die Hard 007 (Bericht 3247716)
Als ze een geweer op u richten, als ze uw kinderen aan het folteren zijn, als uw geliefde wordt gelynched in de kamer ernaast enz...

Wat maakt dat dan uit? Je zou jezelf in zulk geval zelfs bekeren tot kabouter plop, zolang u gezin maar met rust wordt gelaten.

ElFlamencoLoco 9 februari 2008 11:43

Ik maak aan deze discussie (of wat daarvoor moet doorgaan) niet meer woorden vuil dan die ik nu geschreven heb.

Bovenbuur 9 februari 2008 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Die Hard 007 (Bericht 3247716)

Tot elke godsdienst die mij zo behandeld zal ik mij nooit echt bekeren. Het maakt mij dan ook niet uit welke van de twee ik kies om ervan af te zijn. Mocht godsdienstig zijn om de een of andere normen of waarden achtige reden verplicht worden dan kies ik wel iets apparts, hindoeïsme of shamanisme ofzo...

Die Hard 007 9 februari 2008 14:13

Heeft er niemand van jullie ooit naar Blind Date van Ingeborg gekeken?:roll: Gewoon antwoorden of is dat forum hier zelfs te dom voor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be