Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Multi posts, kan er iets aan gedaan worden? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=101720)

Thorsten 9 februari 2008 12:51

Multi posts, kan er iets aan gedaan worden?

Hierbij doel ik niet op de foutjes die soms door het forum zelf gecreëerd worden maar op de soms wel zeven of acht reacties die achter elkaar door de zelfde persoon worden gegeven. Deze kunnen alle in één post worden gevat wat de leesbaarheid van het forum ten goede komt. Dit is immers ook waar de multi quote functie voor is bedoelt.

Dat er soms meerdere reacties zijn in een draadje waar je op wil reageren begrijp ik goed maar er zijn manieren om dat te doen zonder het draadje in gijzeling te nemen.

Ik zou graag een regel zien die multi posts als deze verbied.

Knuppel 9 februari 2008 13:12

Citaat:

Waarom?
Je bent toch niet verplicht om alles te lezen?

Thorsten 9 februari 2008 13:27

Mijn argument is ook niet dat je alles gedwongen word te lezen maar dat het simpele feit dat er zoveel kleine reacties na elkaar worden gegeven een draadje onoverzichtelijk maakt.

Knuppel 9 februari 2008 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thorsten (Bericht 3248503)
Mijn argument is ook niet dat je alles gedwongen word te lezen maar dat het simpele feit dat er zoveel kleine reacties na elkaar worden gegeven een draadje onoverzichtelijk maakt.

Als alles moet gereguleerd worden dat een draadje onoverzichtelijk kan maken kan men het forum beter ineens opdoeken.

Ik heb een grondige hekel aan regelzucht hier, regelzucht daar en regelzucht overal.

Die Hard 007 9 februari 2008 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3248553)
Als alles moet gereguleerd worden dat een draadje onoverzichtelijk kan maken kan men het forum beter ineens opdoeken.

Ik heb een grondige hekel aan regelzucht hier, regelzucht daar en regelzucht overal.

Daar hebben ze een woord voor regulitis.:lol:

the outlaw torn 9 februari 2008 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3248553)

en je bent niet de enige, als de regels je niet bevallen, ga dan op een ander forummen.

Jeronimo 10 februari 2008 01:15

Indien de tijd om een bericht aan te passen verlengd zou worden kan je alles in één bericht zetten.

jules 10 februari 2008 01:26

wat is een multi-quote ?

Knuppel 10 februari 2008 11:47

Een bericht waarin op alles en iedereen in één keer gereageerd wordt.

Rudy 10 februari 2008 14:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thorsten (Bericht 3248503)

Zolang die reacties on topic zijn zie ik geen probleem.

legacy 14 februari 2008 17:55

Ik sluit me aan bij Thorsten, het lijkt me veel overzichtelijker. Ik zit ook nog op andere fora en daar wordt het wel toegepast, het geeft dan ook een betere indruk. Niet dat ik hiervoor hier ben (ik doe het voor de informatiewaarde,...) maar een mooi overzicht is voor velen leuker

Rudy 14 februari 2008 18:50

Wordt er niet verward met crossposting waarbij voorgefabriceerde teksten binnen diverse topics, zelfs diverse fora, door dezelfde poster worden geplaatst ? Daar zijn inderdaad een beperkt aantal voorbeelden van.

Duvelke 18 februari 2008 00:13

ik denk dat thorsten bedoeld dat dezelfde persoon meermaals reageert na elkaar in verschillende posten

zoals ik nu doe..

ik typ drie berichten, terwijl dit perfect in een bericht kan. Zo is het ganse topic een stuk korter, en is het overzichtelijker

Rudy 18 februari 2008 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3262291)
ik denk dat thorsten bedoeld dat dezelfde persoon meermaals reageert na elkaar in verschillende posten

Wel, dan vind ik de opmerking van Thorsten onterecht. Niet iedereen heeft de ganse dag tijd een tekst samen te knutselen met een inleiding, midden en een besluit.

Chipie 18 februari 2008 16:19

Het zullen waarschijnlijk inderdaad allemaal geen onderwijzers zijn... :-)

Rudy 18 februari 2008 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3263031)
Het zullen waarschijnlijk inderdaad allemaal geen onderwijzers zijn... :-)

Foei, Chipie toch ... zooo kappen op de pedagogen van onze toekomstige elite.

legacy 18 februari 2008 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3262615)
Wel, dan vind ik de opmerking van Thorsten onterecht. Niet iedereen heeft de ganse dag tijd een tekst samen te knutselen met een inleiding, midden en een besluit.

dat is een feit, maar het neemt niet weg dat er onoverzichtelijkheid bij zal komen

forumspook 18 februari 2008 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thorsten (Bericht 3248448)
Hierbij doel ik niet op de foutjes die soms door het forum zelf gecreëerd worden maar op de soms wel zeven of acht reacties die achter elkaar door de zelfde persoon worden gegeven. Deze kunnen alle in één post worden gevat wat de leesbaarheid van het forum ten goede komt. Dit is immers ook waar de multi quote functie voor is bedoelt.

Dat er soms meerdere reacties zijn in een draadje waar je op wil reageren begrijp ik goed maar er zijn manieren om dat te doen zonder het draadje in gijzeling te nemen.

Zeg , hele slimme, en als dat 7 antwoorden op zeven verschillende postings zijn ? Trouwens, denkt u dat iedereen de tijd heeft om pakweg 4 of 5 bladzijden te lezen van wat er over een onderwerp allemaal geschreven word, daar een samenvatting van te maken, en daarna één weloverwogen antwoord te geven ?
Weet u wat: hetgeen u niet bevalt, leest u gewoon niet, en dan heeft u tegelijkertijd geen reden meer om hier te komen zagen , heeft u meer tijd om zélf antwoorden te geven.
Weet u waar ik een hekel aan heb: aan mensen die ergens vers aankomen, en eens direkt willen beginnen de lakens uitdelen, en zeggen hoe het moet, en niet moet...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be