![]() |
Koning spreekt fatwah uit over N-VA
Citaat:
De roi heeft het neutraliteitsgebod verbroken en dient bijgevolg afgezet te worden. |
Citaat:
Hij heeft gelijk. |
waarom?
|
Het cordon wacht voor NVA.
We gaan dus de goede weg op. |
juist
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Niets meer dan een verkrampte reactie.
Waarom gaat hij niet op een politieke lijst staan, en dan probeert als verkozene zijn zin door te duwen? |
Een koning in België mag zich helemaal niet moeien met dergelijke materies.
En al zeker niet met de interne huishouding van een kartel. Hij is hier vrij zwaar in de fout gegaan. Dan kon ik meer begrip opbrengen voor Boudewijn tijdens zijn dag "aftreden". Ik kan begrijpen als het om een morele kwestie gaat, maar in dit geval is het zuiver politiek. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ten andere, heeft de koning dan het recht zich te mengen in partijpolitieke aangelegenheden of een moreel oordeel te vellen over de standpunten van partijen die door het volk naar het parlement werden gezonden? Is dat z'n taak als staatshoofd? |
Citaat:
Een federale kieskring om presidentsverkiezingen te houden welliswaar ;-) |
Als Belgie moet worden bijeengehouden door de Koninklijke Sterrenwacht, dan stel ik voor dat ze nog eerst eens een Koninklijke Sterrenwichelaar aanstellen!
En het Museum voor Schone Kunsten? Altijd leuk als je als Vlaamse Cultuurminister door een buitenlandse mogendheid tot Ridder wordt geslagen omdat je erin slaagt om de Vlaamse Historische Geschriften het land uit te krijgen ten voordele van een huppelend kniezwengelend zangeresje of ten voordele van eigen urine-drinkende reisjes.! |
Citaat:
|
Citaat:
idd heel juist van U,België moet barsten :evil: |
Citaat:
Onze koning heeft geen mening te ventileren. Ik vind dit hoogst ongepast. |
Mag ik erop wijzen dat in diezelfde reeks artikelen de onmacht van het Hof beschreven werd?
|
dat doet er niet toe
|
Citaat:
Dat is net wat De Standaard probeert aan te tonen: de onmacht van de Koning. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be