![]() |
De ondergang van Brugge -LDD
Uit Het Nieuwsblad on line:
"Decoorne voorzitter Brugse Lijst Dedecker - 13/02/2008 BRUGGE - De partij Lijst Dedecker heeft een lokale afdeling opgericht in Brugge. Na Oostende, Knokke, Menen en Middelkerke is het de vijfde West-Vlaamse afdeling van de partij van Jean-Marie Dedecker. Voorzitter van de partij wordt Lucien Decoorne. Decoorne was tien jaar lang arrondissementeel voorzitter van Vlaams Belang. Hij bleef er actief tot 2000. In 2006 nam hij met zijn lijst Brugse Onafhankelijken deel aan de gemeenteraadsverkiezingen, maar hij haalde amper anderhalf procent van de stemmen. 'Maar ze zijn nog niet van mij verlost', zegt Decoorne. 'Met de Brugse oppositie is het zo triest gesteld dat voorgeprogrammeerde vragen uit de meerderheid de indruk moeten wekken dat er in Brugge nog democratische besluitvorming is.' Lijst Dedecker wil in Brugge op termijn een beleidspartij worden. 'Bij de vorige federale verkiezingen in juni stemde elf procent van de Brugse kiezers op de Lijst Dedecker. In 2012 nemen we met een volledige lijst deel aan de gemeenteraadsverkiezingen. Dan moeten vier of vijf zetels zeker mogelijk zijn.' (tlb)" .................................................. ................. Is duidelijk dat ze daar eender wat binnennemen nu.:-P Nu gaat hij waarschijnlijk beginnen slijmen. Kan me trouwens in niets verwonderen,kreeg onlangs een mailke binnen,sja,sommigen weten zich niet goed te bedienen van mail.Je kon de nakende tendens er goed in zien,vooral wegens de naam van de geadresseerden.Kan er minstens 3 andere bijzetten uit het Brugsche. |
Gaat hier nog plezant worden.Decoorne kan nog moeilijk fulmineren tegen een mogelijke eventuele partner om de macht CD&V te breken in Brugge.
Kan ook zijn dat hij in de waan verkeerd van een absolute meerderheid te halen,en burgemeesterszitje in de wacht te slepen. |
Het ultieme bewijs dat LDD wel degelijk een vergaarbak is voor de meest verzuurde individuen van Vlaanderen.
Enfin, nu weten ze tenminste wat te eten bij het volgende LDD - feestje.... |
Citaat:
|
geloofwaardigheid.
|
Als ze zo voort doen zal de LDD geen lang leven beschoren zijn. Een inhoudelijk programma is er gewoonweg niet, en hoe meer malcontenten uit het gehele politieke spectrum die ze opnemen in de partij, hoe onwaarschijnlijker het wordt dat ze tot een degelijk inhoudelijk programma kunnen komen. Jean-Marie en ontevredenheid lijken wel de twee enige bindende factoren in die partij te zijn. :?
|
Citaat:
Dag sjoeke :-P |
Frit met bitterbal Decoorne :-P
|
Wel, we zitten goed. Een sterk team, ikzelf zonder ambitie maar met de ervaring van een oude rat. Voor de goede zaak. Tot spijt van wie het benijdt...
En nu schelden maar... :roll::-P |
Citaat:
Wie me beter kent weet dat ik enkel foefelaars en gespuis aanval. Ik heb uitstekende contacten met veel lokale raadsleden, ook en vooral van de CD&V. |
Wie me beter kent,maar jongen toch,ik KEN jou,en mensen uit je kring.:-P
Straks ga je nog zeggen dat Moenaert je boezemvriend is,moesten we je niet beter kennen,helaas ....:lol: CD&V stonden te popelen van ongeduld om de Lucien binnen te nemen,en die kon het zich veroorloven van njet te zeggen,sja,sjoemelaars en fritboeren gaan ni samen natuurlijk |
Je hebt alvast het eerste punt,...kap over de haag gesmeten....
|
Wie die Decoorne is, weet ik niet. Maar ik zie wel dat hij het Belang al in 2000 achterliet.
Wat betreft de LDD als een partij vol overlopers zonder ideologie, het is toch duidelijk dat ze een 'donkerblauwe' liberale partij, rechts maar zonder de elitaire franskiljons van het slag Madame Decroo. |
Citaat:
|
een beunhaas als partijleider...
malcontenten en gebuisden bij lijstvormingen als kandidaten... verzamelplaats van foert stemmers... tja... een allegaartje dat misschien wel in eerste instantie nog wat zetels bij krijgt in 2009... dan is hun broodje gebakken voor de volgende zes jaar... och... misschien wel niet slecht... nu een andere mogelijkheid voor de kiezers kiekens zonder kop... en de beunhaas, hij zevert maar.... pipo de clown.... |
Citaat:
|
Citaat:
:lol: :lol: :lol: :lol: |
Citaat:
Voel ik de ragouzi's weer komen? |
Maar ten gronde: dat is de beste manier om LDD in Brugge tot niks te laten uitgroeien: Culien als voorzitter die door niemand nog serieus wordt genomen.
Ik vraag me nu wel af waar al die LDD'ers zitten op het forum. Anders zou ik ze persoonlijk willen feliciteren met deze aanwinst voor hun partij. |
Citaat:
http://www.lijstdedecker.com/docs/PROGRAMMA.PDF Of u kan niet lezen, of u bent een fanatieke VLD-cabinettard die erop los liegt? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be