![]() |
Een eigen ccTLD voor Vlaanderen?
Volgens mij zijn .vl en .fl nog vrij...
|
|
@#%&#*
Ik wou eigenlijk nog een enquete toevoegen. Maar kennelijk kan dat na 5 minuten niet meer als je bijvoorbeeld toevallig een telefoontje moet beantwoorden. |
Citaat:
|
Citaat:
.cat kwam er alleen maar door omdat het een specifiek doel had, de Catalaanse taal en cultuur promoten, en de criteria waaraan je moet voldoen om een .cat-adres te krijgen zijn zo streng dat je het niet op dezelfde manier als een ccTLD kan gebruiken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mag dat een overheidssponsor zijn? (Ja, mijn excuses, ik ken hier amper iets van.) |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Mischien kunnen de Vlamingen bij de SIDN wel .vl.nl aanvragen. ;)
|
Citaat:
Ik weet niet of het ook voor deelstaten geldt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze hoeven niet eens autonomie te hebben. Zo hebben Franse overzeese departementen ook een eigen TLD. |
En aangezien Vlaanderen niet geografisch los ligt van Wallonië, zal Vlaanderen nooit een eigen tweeletterig TLD hebben, tenzij het onafhankelijk is. Hoogstens kan men iets cultureels forceren, zoals .cat, drie letters dus.
Moest ik Vlaams-nationalist zijn, ik zou mij daar op concentreren ipv op .vl, want dat zal enkel zijn als... |
Puntvl.net is met heel dat dossier bezig. Er worden verschillende mogelijkheden bekeken om het verkocht te krijgen, men zoekt bvb ook naar een uitbater/organisatie (bvb in de vorm van een vzw) om die extentie uit te baten (wie wat van de technische aspecten kent en zich geroepen voelt...).
Die campagne draait, maar het zou natuurlijk een pak meer kracht krijgen als alle Vlaamse organisaties en bij uitbreiding het hele middenveld meewerkt. Een denkpiste is de voorverkoop van domeinen, zoals de Catalanen hebben gedaan. Het principe is daarbij dat nog voor de tld is goedgekeurd, domeinnamen al verkocht kunnen worden aan bvb één euro per stuk. Daarbij wordt de garantie gegeven dat eens de tld goedgekeurd wordt, de gereserveerde domeinnaam effectief van jou wordt. Dit zal als gevolg hebben dat heel wat grote organisaties gedwongen worden mee te doen (stel u maar eens voor dat Marie Rose Morel www.abvv.vl opkoopt), wat de campagne nog een extra boost geeft. |
Citaat:
|
.vla dan.
|
Mischien hebben Vlamingen ook wel geen eigen extensie nodig. Het valt me op hoe weinig nederlandstalige sites met een .be extensie er zijn. Als je bijvoorbeeld met Nederlandse termen aan het zoeken bent via Google, dan kom je meestal alleen maar .nl sites tegen. Politics.be is voor mijn zo'n beetje de enige interessante Vlaamse site, afgezien van standaard.be. In vergelijking met Nederlanders houden Vlamingen zich niet zo bezig met het bouwen van sites, lijkt het wel. Ik geloof zelfs dat .nl na .uk, .de en .eu de populairste extensie is.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be