Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Vlaams Belang exporteert technologie. Leerlingen van Debie in Nederland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=101913)

filosoof 14 februari 2008 12:42

Vlaams Belang exporteert technologie. Leerlingen van Debie in buitenland

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Het Parool:
Advocaat 'om niks' in de boeien

Van een verslaggever
AMSTERDAM - De Amsterdamse advocaat Gerald Roethof heeft aangifte gedaan tegen twee agenten wegens mishandeling, wederrechtelijke vrijheidsberoving en meineed.

Roethof werd gisteren bij de Flierbosdreef in Zuidoost aangehouden, in de boeien geslagen en kreeg pepperspray in zijn gezicht.

''De agenten hebben gehandeld op basis van vooroordelen. Ik houd er niet van om het hierop te gooien maar ze dachten waarschijnlijk: een donkere man in zo'n auto, hoe kan dat? Ik ben vaker aangehouden.''

KLIK =>BRON en volledig

Online 14 februari 2008 12:52

Filsoof probeert zijn haatcampagnes naar Nederland te exporteren.

Over wat die advocaat overkomen is, maakt hij zich druk, maar als verrijkers een onschuldige autochtoon doodstampen dan spreekt hij van een akkefietje.

KrisKras 14 februari 2008 12:55

ook uit het bovenvermelde stuk:

Citaat:

Volgens Roethof is dit de keerzijde van het 'cabrioproject', waarbij de politie mensen met dure spullen natrekt. ''Hardwerkende mensen die niets met criminaliteit van doen hebben, worden de dupe van dit onzinnige beleid.''
Welkom in politiestaat Europa. Stap voor stap worden we allemaal voorbereid om hem droog in de kont te krijgen.

Jazeker 14 februari 2008 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 3256469)
Filsoof probeert zijn haatcampagnes naar Nederland te exporteren.

Over wat die advocaat overkomen is, maakt hij zich druk, maar als verrijkers een onschuldige autochtoon doodstampen dan spreekt hij van een akkefietje.

Klopt. Komende van filosoof is dit gewoon hypocriet.

filosoof 14 februari 2008 13:03

De "zaak Debie" had zo moeten aflopen?:
Londen

Jazeker 14 februari 2008 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3256479)
De "zaak Debie" had zo moeten aflopen?:
Londen

Zou je dat willen dan?

KrisKras 14 februari 2008 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3256485)
Zou je dat willen dan?

we zijn goed op weg. Wacht maar tot ze hier gaan beginnen met Tasers uit te delen aan onze "ordediensten"

Jazeker 14 februari 2008 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras (Bericht 3256487)
we zijn goed op weg. Wacht maar tot ze hier gaan beginnen met Tasers uit te delen aan onze "ordediensten"

Ja, vandaag hebben ze een dienstrevolver, maar wacht maar tot ze tasers hebben!

KrisKras 14 februari 2008 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3256492)
Ja, vandaag hebben ze een dienstrevolver, maar wacht maar tot ze tasers hebben!

denk nu zelf eens na, wat zou jij makkelijker gebruiken tegen iemand, een pistool of een Taser? De drempel ligt gewoon veel lager, vanwege hun 'non-leathal' status, maar die dingen zijn evengoed dodelijke marteltuigen om u tot gehoorzamen te dwingen. Leuk vooruitzicht he. Niet vergeten dat die kerel uit de OP een volle lading pepperspray in het gezicht heeft gekregen voor niets.

Het gaat de verkeerde kant uit, langzaam maar zeker.

filosoof 19 februari 2008 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras (Bericht 3256504)
denk nu zelf eens na, wat zou jij makkelijker gebruiken tegen iemand, een pistool of een Taser? De drempel ligt gewoon veel lager, vanwege hun 'non-leathal' status, maar die dingen zijn evengoed dodelijke marteltuigen om u tot gehoorzamen te dwingen. Leuk vooruitzicht he. Niet vergeten dat die kerel uit de OP een volle lading pepperspray in het gezicht heeft gekregen voor niets.

http://www.google.fr/search?hl=fr&sa...s+deaths&meta=
453 000 for Taser victims deaths

Savatage 19 februari 2008 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras (Bericht 3256504)

Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat als ze tasers hebben dat ze die dan zomaar op iedereen gaan gebruiken? :lol:

filosoof 19 februari 2008 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3264762)
Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat als ze tasers hebben dat ze die dan zomaar op iedereen gaan gebruiken? :lol:

Dat de terughoudendheid, wapengeweld te gebruiken daalt naarmate dat wapen een minder dodelijke reputatie heeft.

the_dude 19 februari 2008 14:07

zolang de opleiding die agenten krijgen zo belachelijk weinig is zullen we blijvend met cowboys geconfronteerd worden. Maar ja, agenten werken met mensen en we weten allemaal dat daar geen winst uit te halen valt en dus worden die mensen ook niet degelijk opgeleid.

Savatage 19 februari 2008 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3264765)
Dat de terughoudendheid, wapengeweld te gebruiken daalt naarmate dat wapen een minder dodelijke reputatie heeft.

Agenten hier in België hebben ook een matrak, ik heb ze daar nog niemand mee weten te slaan. Met tasers zou dat niet anders zijn.

filosoof 19 februari 2008 14:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3264773)
Agenten hier in België hebben ook een matrak, ik heb ze daar nog niemand mee weten te slaan. Met tasers zou dat niet anders zijn.

Ik voelde het...

KrisKras 19 februari 2008 14:46

Citaat:

Heb je het artikel van de OP gelezen? Zo ja, vertel mij dan eens waarom het nodig was dat die man een volle lading pepper-spray in't gezicht kreeg.

Als je je afvraagt wat de link is hoef je niet te antwoorden, want dan heb je het gewoonweg niet door.

Savatage 19 februari 2008 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KrisKras (Bericht 3264836)
Heb je het artikel van de OP gelezen? Zo ja, vertel mij dan eens waarom het nodig was dat die man een volle lading pepper-spray in't gezicht kreeg.

Uiteraard heb ik dat gedaan en ik kan er niet precies uit opmaken wat er gebeurd is. Daarvoor is het artikel in de OP te kort en te wazig.

Citaat:

Als je je afvraagt wat de link is hoef je niet te antwoorden, want dan heb je het gewoonweg niet door.
Er vanuitgaande dat het waar is wat beweerd wordt in de OP: o.b.v. 1 gebeurtenis kan je geen enkele link doortrekken naar een populatie.

KrisKras 19 februari 2008 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3264844)
Uiteraard heb ik dat gedaan en ik kan er niet precies uit opmaken wat er gebeurd is. Daarvoor is het artikel in de OP te kort en te wazig.

Uit het artikel, de advocaat in kwestie wist precies ook niet juist waarom

Citaat:

Roethof vroeg op welke grond hij werd geboeid. ''Ik had één hand in de boeien toen de andere agent met pepperspray vol, vol, vol in mijn gezicht spoot.'' Nadat er versterking was opgeroepen, zat Roethof vijf uur in de cel van politiebureau Flierbosdreef. Roethof zegt niet te hebben gemeld advocaat te zijn. ''Bewust, anders gaan mensen zich anders gedragen.''
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3264844)
Er vanuitgaande dat het waar is wat beweerd wordt in de OP: o.b.v. 1 gebeurtenis kan je geen enkele link doortrekken naar een populatie.

dat klopt ja, uit 1 gebeurtenis kun je geen conclusies trekken, maar google bv eens achter 'taser incident' of 'pepper spray misuse' of iets dergelijks, dan zul je rap zien dat het geen alleenstaande feiten zijn.

TypO 19 februari 2008 18:55

gewoon Copy/Paste bericht. Ik dacht dat je er op zn minst een mening bij moest typen.

Trouwens een advocaat -hoor; beroepsleugenaar- die voor niks gepepperd en geboeid werd.... haha waar gaan we naartoe?

Metternich 19 februari 2008 18:58

Citaat:

Agenten hier in België hebben ook een matrak, ik heb ze daar nog niemand mee weten te slaan.

Ik heb het anders al genoeg gevoeld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be