Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   De « Vlaemsche » En "waalse" Overheid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=101964)

Kazan 15 februari 2008 21:18

De « Vlaemsche » En "waalse" Overheid

Op de voorpagina van de BUB-website:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BUB
DE « VLAEMSCHE » EN "WAALSE" OVERHEID : de laatste racistische regimes in Europa?

Kris Peeters, de “Minister-President” oftewel de “Vlaemsche” zonnekoning – of moeten we “Führer” zeggen ? -, heeft weer eens toegeslagen. Op het reeds beruchte Octopusoverleg aangaande de komende staatshervorming heeft hij zijn eigen wenslijst van splitsingen voorgelegd. En toegegeven, hij heeft grondig werk geleverd: behoudens defensie en bepaalde takken van de sociale zekerheid stelt hij voor om zowat alles te splitsen of beter gezegd “Vlaemsch” te maken.

Want dat is het nu net: het gaat niet om het tot stand brengen van een beter bestuur. Het gaat om het “Vlaams” maken van dat bestuur en het linken van het bestuur aan bodem, “volk” en taal door het uitsluiten van de “volksvreemde Walen”. Net wat het Vlaams Belang en de N-VA verkondigen. Met zulk een ideologie komt Kris Peeters ook vervaarlijk dicht in de buurt van de ideologie van Herder en Hitler (de “Germanisierungspolitik”).

De volgende logische stappen zijn dan ook de totale splitsing van het zo gehate België, gevolgd door het deporteren van de “franskiljonse” elementen weg uit het “Vlaemsche” republiekje. En als deportatie niet lukt, kan er nog gedacht worden aan een laatste oplossing of “Endlösung”. Overdreven? Dat dacht men in het Duitsland van 1933 ook. En zelfs als het niet zover komt, dan nog zouden we beschaamd moeten zijn om zoveel taalracisme in ons mooie, kleine België. Ons taalfederalisme is dan ook een schande voor de mensheid net zoals het etnisch apartheidsregime in Zuid-Afrika dat was.

Minister Ceysens van diezelfde “Vlaamse” regering mag ondertussen ongestoord wapens laten leveren door een West-Vlaams bedrijf aan Saoudi-Arabië, een land dat, naar verluidt, de mensenrechten schendt. Toen de materie nog federaal was, zou België op zijn kop hebben gestaan. Moeten de niet-West-Vlamingen nu niet de onverwijlde splitsing vragen van de wapenuitvoerpolitiek en de overheveling van die bevoegdheid naar de provincies?

Niet dat wij de “Waalse” overheid vrij pleiten. Deze is geen haar beter want ze is gebaseerd op dezelfde taalracistische discriminatie. Ze is eveneens een intellectuele creatie van taalextremisten, gesteund door Frankrijk, en nazi-collaborateurs als Degrelle, gesteund door Duitsland.

Zowaar een mooi “Vlaams” én “Waals” toekomstperspectief !

Maar laten we niet pessimistisch zijn: er is nog de unitaristische oplossing van de Belgische Unie, die langzaam maar zeker terrein wint ! Op het einde zullen de Belgen winnen !

Dit belachelijk stukje tekst moest ik gewoon met jullie delen.
Ze bevestigen hun eigen clichés: veel verder dan een vergelijking met Hitler komen ze niet.

Burkide 15 februari 2008 21:23

Opvallend dat er gewag gemaakt wordt van “Vlaemsch”, maar niet van “Waelsch” of op z’n minst WaalSSch…

Citaat:

Niet dat wij de “Waalse” overheid vrij pleiten. Deze is geen haar beter want ze is gebaseerd op dezelfde taalracistische discriminatie. Ze is eveneens een intellectuele creatie van taalextremisten, gesteund door Frankrijk, en nazi-collaborateurs als Degrelle, gesteund door Duitsland.
Ik dacht nochtans dat Hitler pro-België was? :-)

Jaani_Dushman 15 februari 2008 22:17

Wel grappig dat men verwijst naar de leveringen naar Saudi-Arabië. In 1991 liet de Volksunie (de baarlijke demonen dus ;-)) de regering vallen omdat ze het niet eens waren met wapenleveringen aan datzelfde Saudi-Arabië. :lol:

Zwartengeel 15 februari 2008 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazan (Bericht 3258691)
Op de voorpagina van de BUB-website:

Dit belachelijk stukje tekst moest ik gewoon met jullie delen.
Ze bevestigen hun eigen clichés: veel verder dan een vergelijking met Hitler komen ze niet.

Ze beginnen zelf stilaan wat te lijken op Hitler, vind ik. En en bedoel ik de Hitler van de laatste dagen voor het einde van de oorlog. Die was ook compleet doorgedraaid, zag overal complotten en kon ook niets anders meer als wild om zich heen slaan.

Zelfs het onwankelbare geloof in de 'Endsieg' hebben ze gemeen:

Citaat:

Maar laten we niet pessimistisch zijn: er is nog de unitaristische oplossing van de Belgische Unie, die langzaam maar zeker terrein wint ! Op het einde zullen de Belgen winnen!

Burkide 15 februari 2008 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3258892)
Ze beginnen zelf stilaan wat te lijken op Hitler, vind ik. En en bedoel ik de Hitler van de laatste dagen voor het einde van de oorlog. Die was ook compleet doorgedraaid, zag overal complotten en kon ook niets anders meer als wild om zich heen slaan.

Zelfs het onwankelbare geloof in de 'Endsieg' hebben ze gemeen:

Ook opvallend aan dat citaat is dat ze wie het niet met hen eens is blijkbaar niet als Belgen beschouwen...

Jaani_Dushman 15 februari 2008 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3258921)
Ook opvallend aan dat citaat is dat ze wie het niet met hen eens is blijkbaar niet als Belgen beschouwen...

En wij zijn hen daar dankbaar voor! 8-)

Knuppel 15 februari 2008 23:13

De zwijgzaamheid van de goedgekeurde Belgen bij het zoveelste bub-hoogstanderje valt op....

Pelgrim 16 februari 2008 10:10

Allee, 'k zal 'm nog eens bovenhalen.

Eén land, Eén volk, één koning!

:mrgreen:

Metternich 16 februari 2008 10:27

Hoe hilarisch is dit stuk tekst wel niet...

Burkide 16 februari 2008 10:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3259446)
Hoe hilarisch is dit stuk tekst wel niet...

Ik ben ervan overtuigd dat toekomstige historici met stelligheid zullen beweren dat de BUB een flamingantische hoax was...

Pelgrim 16 februari 2008 13:22

Dat is toch ook zo?

Metternich 16 februari 2008 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3259832)
Dat is toch ook zo?

Ssssssj!

Jan van den Berghe 16 februari 2008 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3259485)
Ik ben ervan overtuigd dat toekomstige historici met stelligheid zullen beweren dat de BUB een flamingantische hoax was...

Hans I als crypto-flamingant... :lol:

daiwa 17 februari 2008 01:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 3259961)
Hans I als crypto-flamingant... :lol:

En dit nadat hij voorzitter is geweest van een unitaire partij die - naargelang de windrichting - 60 - 70 - zelfs 80% van de Belgen achter zich had staan.
Alleen kwam dat in de verkiezingsuitslagen van BUB niet altijd zo duidelijk tot uiting.

Internaut 17 februari 2008 05:12

Als ze Kris Peeters al fuhrer noemen dan zegt dit veel over het niveau van den BUB.
Ik heb Kris Peeters een hand gegeven toen die kwam opdagen op de trouw van mijn zus (omdat mijn vader er was).
Neem het van mij aan dat de BUB word weg gelachen door mensen die iets bewezen hebben in de maatschappij (niet ik dus).
Unitarisme zien de Vlaamse politici niet zitten als oplossing.

straatrue 17 februari 2008 07:46

Neemt niet weg dat wanneer een wapenfabriek klassieke vuurwapens levert aan een land met snode plannen er bakken kritiek komt.
Wanneer een fabriek aan datzelfde land bijv. schermen levert die 9 kansen op 10 gebruikt worden voor modern wapentuig er weinig protest is.
Die schermen worden misschien als gewoon tv-scherm gebruikt hoor je dan en zijn niet voor in tanks of voor het afschieten van raketten bedoeld.
Toch wel hypocrisie.

Vette Pois(s)on 17 februari 2008 08:05

Gewone vraag:
Worden die wapenschermen ook geleverd aan landen met snode plannen?

straatrue 17 februari 2008 09:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 3260740)
Gewone vraag:
Worden die wapenschermen ook geleverd aan landen met snode plannen?

Zelfs aan de VS die hun snode plannen effectief uitvoeren in bijv. Irak.

Jazeker 17 februari 2008 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straatrue (Bericht 3260734)
Neemt niet weg dat wanneer een wapenfabriek klassieke vuurwapens levert aan een land met snode plannen er bakken kritiek komt.
Wanneer een fabriek aan datzelfde land bijv. schermen levert die 9 kansen op 10 gebruikt worden voor modern wapentuig er weinig protest is.
Die schermen worden misschien als gewoon tv-scherm gebruikt hoor je dan en zijn niet voor in tanks of voor het afschieten van raketten bedoeld.
Toch wel hypocrisie.

Waar ligt FN ook alweer? En vuurwapens kan je niet als gewoon tv-scherm gebruiken.

straatrue 17 februari 2008 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3260797)
Waar ligt FN ook alweer? En vuurwapens kan je niet als gewoon tv-scherm gebruiken.

Deze van Barco worden ook niet als tv-schermen gebruikt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be