Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Waarom zouden mensen,die wensen te werken mensen,die dat niet wensen te doen,moeten.. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=102001)

Chipie 17 februari 2008 10:34

Waarom zouden mensen,die wensen te werken mensen,die dat niet wensen te doen,moeten..

Waarom zouden mensen die wensen te werken mensen die dat niet wensen te doen moeten onderhouden? Wat is daar rechtvaardig aan?

En ik zeg hier duidelijk wensen hé, ik denk dat het overgrote deel van de bevolking wel solidair wil zijn met mensen die door omstandigheden buiten hun eigen wil pech hebben in het leven. Ik zie echter niet in waarom degenen die werken de luiaards en profiteurs zouden moeten onderhouden. Daar is niks rechtsvaardigs aan en het zal enkel tot het instorten van de echte solidariteit leiden zoals nu al druk bezig is.

http://forum.politics.be/newreply.ph...eply&p=3260696
Ik kan me hiermee volledig akkoord verklaren...

En U?

Tavek 17 februari 2008 12:32

Men zou dan meer kunnen geven aan de mensen die omwille van gezondheidsredenen, handicap, gezinssituatie etc.... niet kunnen werken. Die zouden dan een echt leefbaar inkomen krijgen.

Profiteurs zouden terugvallen op 0. Behoorlijk kut voor hun, maar ja....

HAMC 17 februari 2008 12:35

Laat ons toch die krammakelijke sociale verzekering afschaffen, dan valt er toch niets meer te zeveren.

Duvelke 17 februari 2008 13:17

als je het zo erg vindt, ga dan ook niet werken e.. Weet wel dat je stempelgeld een stuk lager ligt dan je wedde die je krijgt indien je werkt.

Pontus 17 februari 2008 13:20

En wie bepaalt welke mensen niet wensen te werken en welke mensen gewoon niet kunnen werken?

Chipie 17 februari 2008 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3261146)
als je het zo erg vindt, ga dan ook niet werken e.. Weet wel dat je stempelgeld een stuk lager ligt dan je wedde die je krijgt indien je werkt.

Inderdaad en dat is niet eerlijk...

Duvelke 17 februari 2008 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3261157)
Inderdaad en dat is niet eerlijk...

Waarom is dat niet eerlijk?
Als je graag werkt, mag je werken en verdien je relatief veel geld
als je niet graag wil werken, moet je niet werken, en krijg je slechts een beperkt budget.

Fairder kan niet. Het leven is meer dan werken alleen e ! als je tevreden bent met slechts een kleine som geld, hoef je niet te werken. Je gaat dan ook niet zoveel kunnen consumeren en in luxe leven, maar dat is je eigen keuze.
Mensen die werken moeten daar niet op zagen. Zij hebben dezelfde keuze.

Chipie 17 februari 2008 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pontus (Bericht 3261155)
En wie bepaalt welke mensen niet wensen te werken en welke mensen gewoon niet kunnen werken?

De mensen, die niet kunnen werken (en zo zijn er een massa), die moet men natuurlijk een ander statuut geven...

En nu gaat waarschijnlijk de vraag komen Wie gaat die dat statuut geven?

Bhairav 17 februari 2008 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3261163)
De mensen, die niet kunnen werken (en zo zijn er een massa), die moet men natuurlijk een ander statuut geven...

Wat bent u uzelf er toch eentje...

Chipie 17 februari 2008 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3261161)
Waarom is dat niet eerlijk?
Als je graag werkt, mag je werken en verdien je relatief veel geld
als je niet graag wil werken, moet je niet werken, en krijg je slechts een beperkt budget.

Fairder kan niet. Het leven is meer dan werken alleen e ! als je tevreden bent met slechts een kleine som geld, hoef je niet te werken. Je gaat dan ook niet zoveel kunnen consumeren en in luxe leven, maar dat is je eigen keuze.
Mensen die werken moeten daar niet op zagen. Zij hebben dezelfde keuze.

Waarschijnlijk behoort U (nog) niet tot de werkenden...

Duvelke 17 februari 2008 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3261165)
Waarschijnlijk behoort U (nog) niet tot de werkenden...

Toch wel. Al zit ik momenteel even zonder. maar daar komt snel verandering in. Toch vind ik het niet erg dat er mensen zijn die kiezen voor een leven zonder werk en met weinig geld. Vrije keuze toch?

Chipie 17 februari 2008 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3261172)
Toch wel. Al zit ik momenteel even zonder. maar daar komt snel verandering in. Toch vind ik het niet erg dat er mensen zijn die kiezen voor een leven zonder werk en met weinig geld. Vrije keuze toch?

inderdaad.. Vrije keuze...

Maar wat is weinig geld?
Waarschijnlijk is het U nog niet opgevallen hoeveel er door die mensen met hun vrije keuze gezaagd wordt dat ze niet voldoende hebben...

Trouwens... hebben de kinderen van die profiteurs (in de goede betekenis van het woord ;-) ) een vrije keuze?... Want geef toe, het is een wereld van een verschil dat men al dan niet als kind van een profiteur op de wereld wordt gezet...

Chipie 17 februari 2008 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3261172)

Hebben mensen, die daar niet mee akkoord gaan, ook een keuze om daar al dan niet (vele) centjes voor af te dragen?
Of hebben die geen vrije keuze?

En moeten die profiteurs volgens U evenveel 'trekken' als de echte behoeftigen?

Duvelke 17 februari 2008 13:44

Chipie, waarom noemt u hen profiteurs? Dat zijn ze toch niet ?
Trouwens als je ouders niet werken, kunnen de ouders veel beter zorgen voor het kind. dus dit is veel beter dan werkende ouders. Voor kinderen op te voeden heb je niet veel geld nodig. Gewoon een minimum.
Uiteraad moeten de zogenaamde profiteurs zoals jij ze noemt even veel trekken als behoeftigen. Indien ze om een reden toch te weinig geld krijgen, kan er mss een regeling getroffen worden om meer te trekken.

Chipie 17 februari 2008 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3261212)
Chipie, waarom noemt u hen profiteurs? Dat zijn ze toch niet ?
Trouwens als je ouders niet werken, kunnen de ouders veel beter zorgen voor het kind. dus dit is veel beter dan werkende ouders. Voor kinderen op te voeden heb je niet veel geld nodig. Gewoon een minimum.
Uiteraad moeten de zogenaamde profiteurs zoals jij ze noemt even veel trekken als behoeftigen. Indien ze om een reden toch te weinig geld krijgen, kan er mss een regeling getroffen worden om meer te trekken.

pro▪fi▪te▪ren
〈onovergankelijk werkwoord; profiteerde, heeft geprofiteerd; profiteur
1 voordeel trekken (van), gebruik maken (van)
voorbeelden:
1 van de gelegenheid profiteren

Daar is toch niets mis mee?

StevenNr1 17 februari 2008 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 3261042)
Men zou dan meer kunnen geven aan de mensen die omwille van gezondheidsredenen, handicap, gezinssituatie etc.... niet kunnen werken..

Een groot deel dus. Telt psychische gezondheid trouwens ook bij uw criteria dan? Hoe ga je die criterie eenduidig laten gelden?
Citaat:

Om zo'n vragen te vermijden, ben ik voorstander van een basisinkomen.

Duvelke 17 februari 2008 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3261255)
pro▪fi▪te▪ren
〈onovergankelijk werkwoord; profiteerde, heeft geprofiteerd; profiteur
1 voordeel trekken (van), gebruik maken (van)
voorbeelden:
1 van de gelegenheid profiteren

Daar is toch niets mis mee?

ok, en antwoord nu eens op de rest van mijn antwoord.
Mensen die niet werken, hebben meer tijd om voor hun kinderen te zorgen, dan mensen die werken.

Duvelke 17 februari 2008 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3261268)
Een groot deel dus. Telt psychische gezondheid trouwens ook bij uw criteria dan? Hoe ga je die criterie eenduidig laten gelden?µ
Om zo'n vragen te vermijden, ben ik voorstander van een basisinkomen.

idd, ben ik ook voorstander van

Chipie 17 februari 2008 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3261271)
ok, en antwoord nu eens op de rest van mijn antwoord.
Mensen die niet werken, hebben meer tijd om voor hun kinderen te zorgen, dan mensen die werken.

Meer tijd hebben wil uiteraard nog niet zeggen dat men beter voor zijn kinderen zorgt...

Ik ken mensen die zeeën van tijd hebben en die hun kinderen tot en met verwaarlozen...

Ik ben alleszins hartstikke blij dat mijn ouders gewerkt hebben...

Groentje-18 17 februari 2008 15:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3261163)

Inderdaad. Zou een politicus die daarvoor in de bres wil springen niet onmiddellijk terug naar huis worden geschoten door het electoraat, wat voor een niet onbelangrijk deel bestaat uit mensen die niet werkwillig zijn. :(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be