![]() |
De schande van de Armoede
Ik schaam me dat een stinkrijke natie zoals België vijftien procent van zijn bevolking onder de armoedegrens durft laten zitten.
En dan maar krijten dat negentig procent van de bevolking door de stijgende levensduurte niet eens getroffen wordt... Zoals het VBO doet, om loonstijgingen tegen te gaan. Natuurlijk zijn het weer de zwaksten die het eerst en het ergst de broeksriem nog verder moeten aantrekken, terwijl ze geen middelen hebben om zich te verdedigen. Die niet kunnen staken, en aan geen opslag meer kunnen raken. En dat niettegenstaande een schitterend opgesteld en al evenzeer schitterend ongeimplementeerd artikel 23 van de grondwet. Aan compassie hebben we niets. (Aan persoonlijke beledigingen nog minder natuurlijk). Een extra- heffing van nog geen twee promille op het gezamelijke roerende fortuin van de Belgen, dat bijna een triljoen € bedraagt, zou volstaan om tenminste de laagste uitkeringen boven de armoedegrens te hijsen. Het wordt tijd dat de progressieve partijen eens een dergelijk gemeenschappelijk programmapunt opnemen...en doordrukken. Citaat:
|
Eno2 schreef :
- Ik schaam me dat een stinkrijke natie zoals België vijftien procent van zijn bevolking onder de armoedegrens durft laten zitten. - Natuurlijk zijn het weer de zwaksten die het eerst en het ergst de broeksriem nog verder moeten aantrekken, terwijl ze geen middelen hebben om zich te verdedigen. --------------------------------------------- Ik zie dat toch enigzins anders. Belgie heeft de grootste schuld van Europa. Terwijl we , ondanks een goed draaiende economie, niet in staat blijken om de begroting sluitend te krijgen, laat staan een buffer op te bouwen. Belgie leefde en leeft op te grote voet. Die 15 % armen zijn armen op een papieren onderzoek. Moest men ter plaatste gaan kijken hoe arm die armen wel zijn, zouden we heel andere (veel kleinere) cijfers krijgen. Door een hele boel sociale fraudeurs is er dus geen geld om echte sukkelaars een beetje meer te helpen. Jaja, zo zie ik dat. |
Citaat:
|
denk je dat het ons kan schelen wie de schuldige is ?
de discussie daarover is ook weer maar eens aan afleidingsmaneuvre niet waar belgie vandaan komt is van belang maar wel waar het naartoe gaat !!!! zelfs als we een schuldige vinden dan is het probleem daarmee niet opgelost - de armen zullen er geen boterham meer door kunnen eten |
Citaat:
|
een rechtstaat die haar eigen grondwet niet naleeft is niet legitiem en mag worden omvergeworpen overeenkomstig het internationaal recht en het natuurrecht
de belgisch rechtstaat kan zich niet beroepen op de loyaliteit van al degenen die onder de armoedegrens leven zolang de belgische rechtstaat de grondwet niet toepast zijn de armen niet gehouden de belgische wetten te respecteren de grondwettelijke rechten waarvan sprake in de openingspost van eno2 zijn bovendien ook internationaal erkende mensenrechten in de preambule van de universele verklaring van de mensenrechten staat een waarschuwing deze luidt dat minachting voor de mensenrechten in het verleden heeft geleid tot barbaarse handelingen |
Citaat:
ook onder de werkenden zijn er armen iedereen die niet meer heeft dan 1200 euro netto en die geen eigendom heeft is arm ps en stel in het vervolg eens geen stomme vragen |
Citaat:
Voor Sinterklaasbrieven bestaan er andere rubrieken. Legistiek is zoiets baarlijke nonsens. Maar het is niet de eerste broltekst die onder rooie impuls in ons rechtssysteem is terechtgekomen. (Tobintaks anybody ?) Die gasten hebben véél te veel tijd blijkbaar... |
Citaat:
over minachting gesproken voor de mensenrechten :roll: |
Ik schaam me dat ik in een staat woon waar luierikken en werkweigeraars gepamperd en beloond worden voor hun luiheid en waar iemand met een (gratis) inkomen van vele honderden euro's arm genoemd wordt.
|
Citaat:
Een beetje respect voor echte arme mensen in de 3e Wereld zou hier wel op z'n plaats zijn. Die luie doppers en alcoholiekers van hier kan je moeilijk als kanlozen of 'armen' beschouwen. |
Ik denk als ze kijken hoeveel mensen en slecht gebit hebben dat die cijfers de armoede zouden weerspiegelen in cijfers.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De zever die men in al die verschillende verdragen heeft gesmokkeld, alsjeblieft seg... En uiteraard moeten ze in dit patattenland er nog een schepje bovenop doen. Uw 'mensenrecht' impliceert een aanslag op mijn mensenrecht: het recht op vrijheid, het recht om niet bestolen te worden om u te voorzien van -wat is het allemaal- een internetverbinding, een gratis abonnement op de Lijn, binnekort ook een skivakantie (kwestie van u niet sociaal uitgesloten te voelen zeker?) De boom in met die 'mensenrechten' van u! Wilt ge een loft, een luxejobke en twee betaalde vakanties per jaar? GA ERVOOR WERKEN. En wees blij dat er werk voorhanden is dat zoiets nog mogelijk maakt ook. Ondankbare vlerk. |
Kobaf: "Mocht ik ooit een politiek mandaat bekleden dan zal ik
![]() http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=31 ![]() |
Citaat:
Coekie |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:51. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be