Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Justine Henin is de Beste Sportvrouw van de Wereld !!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=102059)

Pietje 18 februari 2008 18:31

Justine Henin is de Beste Sportvrouw van de Wereld !!!

Justine Henin is beste Sportvrouw van de Wereld

ma 18/02/08 - Justine Henin blijft na haar knappe prestaties in 2007 de trofeeën verzamelen. De tennisster krijgt de prestigieuze Laureus Sports Award, de oscar voor de sport, erbij.
Justine Henin is de eerste Belgische sporter die de Laureus Award in ontvangst mag nemen. (Belga) Een academie van illustere sportfiguren als Franz Beckenbauer, Miguel Indurain en Boris Becker koos de Wereldsportvrouw van 2007 uit zes genomineerden.

Henin ging onder anderen polsstokspringster Jelena Isinbajeva en voetbalster Marta vooraf.

Henin won vorig jaar tien toernooien, waaronder Roland Garros, de US Open en de Masters.

De Sportman van 2007 was voor de vierde keer op een rij Henins collega-nummer één, Roger Federer

Winnaars Laureus Awards 2007 :

Sportman: Roger Federer (Zwi - tennis)
Sportvrouw: Justine HENIN (tennis)
Ploeg: het Zuid-Afrikaanse rugbyteam
Revelatie: Lewis Hamilton (GBr - Formule 1)
Comeback: Paula Radcliffe (GBr - atletiek)
Mindervalide: Esther Vergeer (Ned - rolstoeltennis)
Alternatieve sporter: Shaun White (VS - skate- en snowboard)
Lifetime: Sergej Boebka (Oek - atletiek)
Spirit of Sport: Dick Pound (Can - ex-voorzitter WADA)
Sport for Good: Brendan en Sean Tuohey (VS - PeacePlayers)

Alweer een reden om fier te zijn op onze Nationale Sport-Ambassadrice 8-)

HAMC 18 februari 2008 18:38

Moet er dan altijd een foto van bijstaan? Denk ook eens aan andere mensen he Piet.

Dronkoers 18 februari 2008 18:39

Proficiat aan Henin, als sportpersoon, niet als belg ;-)

Burkide 18 februari 2008 18:48

Bij gebrek aan vendelzwaaiend figuurtje:

Despoei tugiù, sciü d'u nostru paise
Se ride aù ventu, u meme pavayun
Despoei tugiù a curù russa e gianca
E st�* r'emblèma d'a nostra libert�*
Grandi e piciui, r'an tugiù respeta.
Amu ch'üna tradiçiun,
Amu ch'üna religiun,
Amu avüu per u nostru unù
I meme Principi tugiù
E ren nun ne scangera
Tantu ch'u suriyu lüjer�* ;
Diu sempre n'agiüter�*
E ren nun ne scangera

Zwartengeel 18 februari 2008 18:56

Waarom moeten we eigenlijk fier zijn op de Waals/Monegaskische Henin, en niet op de Brit Hamilton of de Zwitser Federer?

garfield 18 februari 2008 19:00

Zou ze die prijs wel gaan afhalen dan?? :?

Pietje 18 februari 2008 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3263394)
Waarom moeten we eigenlijk fier zijn op de Waals/Monegaskische Henin, en niet op de Brit Hamilton of de Zwitser Federer?

Justine Henin heeft de Belgische nationaliteit, en dat is een voldoende reden om fier op haar te zijn..
Waals (evenals Vlaams) is GEEN nationaliteit.

Jazeker 18 februari 2008 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 3263409)
Justine Henin heeft de Belgische nationaliteit, en dat is een voldoende reden om fier op haar te zijn..

Tiens, dan dacht ik dat ik de nationalist was...

Burkide 18 februari 2008 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 3263409)

Waarom?

Pietje 18 februari 2008 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3263421)
Waarom?

Een landgenote die het tot de absolute wereldtop schopt, brengt ons land bij het wereldnieuws, en mag dus gekoesterd worden.

Dronkoers 18 februari 2008 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 3263434)
Een landgenote die het tot de absolute wereldtop schopt, brengt ons land bij het wereldnieuws, en mag dus gekoesterd worden.

Marc Dutroux heeft ons ook bij het wereldnieuws gebracht... koesteren? ;-)

Burkide 18 februari 2008 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 3263434)

Waarom? Aangezien ze België "ontvlucht" is, zie ik niet goed hoe een redelijk mens dit als reclame voor België kan beschouwen. Ik denk ook niet dat er veel buitenlandse investeringen uit zullen voortvloeien (voor het geval een burgerlijke ziel dit zou opwerpen). Of is het gewoon Belgisch nationalisme van jouw kant?

Kazan 18 februari 2008 19:18

Alweer wat meer geld.
En Pierre-Yves zit nu thuis te vloeken.

Kazan 18 februari 2008 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3263415)
Tiens, dan dacht ik dat ik de nationalist was...

Pas op! Dat is een dodelijk gif!

Zwartengeel 18 februari 2008 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazan (Bericht 3263471)
Pas op! Dat is een dodelijk gif!

Voor Belgisch staatsnationalisme maken we natuurlijk graag een uitzondering, nietwaar?

Dronkoers 18 februari 2008 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3263474)
Voor Belgisch staatsnationalisme maken we natuurlijk graag een uitzondering, nietwaar?

Tuurlijk, zij zijn God ;-)

Jazeker 18 februari 2008 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3263446)
Waarom? Aangezien ze België "ontvlucht" is, zie ik niet goed hoe een redelijk mens dit als reclame voor België.

Yups. En nog net omwille van 1 van belgique's grootste specialiteiten: de buitensporige belastingen.

Citaat:

Ik denk ook niet dat er veel buitenlandse investeringen uit zullen voortvloeien (voor het geval een burgerlijke ziel dit zou opwerpen).
Ik zal wel een burgerlijke ziel zijn die buitenlandse investeringen niet per se slecht vind, maar zie je het al gebeuren zo... Zo'n Amerikaanse CEO van een mega-multinational die verneemt dat belgique de sportvrouw van de wereld heeft en die meteen roept "Let's start a 10.000 people office over there!".

Citaat:

Of is het gewoon Belgisch nationalisme van jouw kant?

We zoeken de naam van de tip in het rechter bovenhoekje op deze - totaal willekeurig gekozen - foto.

Geert C 18 februari 2008 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3263446)
Of is het gewoon Belgisch nationalisme van jouw kant?

Er is een verschil tussen patriottisme en nationalisme, en dit getuigt eerder van patriottisme. ;-)

"Patriotismus ist Liebe zu den Seinen; Nationalismus ist Hass auf die anderen." - Richard von Weizsäcker

Kazan 18 februari 2008 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3263487)
Er is een verschil tussen patriottisme en nationalisme, en dit getuigt eerder van patriottisme. ;-)

"Patriotismus ist Liebe zu den Seinen; Nationalismus ist Hass auf die anderen." - Richard von Weizsäcker

Dan ben ik vanaf nu een Vlaams-patriot!

Zwartengeel 18 februari 2008 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3263483)
Ik zal wel een burgerlijke ziel zijn die buitenlandse investeringen niet per se slecht vind, maar zie je het al gebeuren zo... Zo'n Amerikaanse CEO van een mega-multinational die verneemt dat belgique de sportvrouw van de wereld heeft en die meteen roept "Let's start a 10.000 people office over there!".

Daar gaat onze grote staatsman VHS straks wel voor zorgen:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=101504

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be