Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Zal Kosovo nu proberen meedoen aan Eurosong in Belgrado? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=102070)

evilbu 18 februari 2008 22:18

Zal Kosovo nu proberen meedoen aan Eurosong in Belgrado?

Wat is het toch met Joegoslavië en Eurosong?
Joegoslavië heeft het één keer mogen organiseren in 1990 waarna het land bijna onmiddellijk uit elkaar viel.

In 2006 vielen Servië en Montenegro uit elkaar kort nadat ze er niet in slaagden het eens te geraken over hun inzending, het jaar nadien wint Servië terwijl het voor de eerste keer meedoet, en nog voor ze het zelf mogen organiseren zijn ze weer een stuk van hun land kwijt.:?

MaGNiFiCaT 18 februari 2008 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 3263967)
Wat is het toch met Joegoslavië en Eurosong?
Joegoslavië heeft het één keer mogen organiseren in 1990 waarna het land bijna onmiddellijk uit elkaar viel.

In 2006 vielen Servië en Montenegro uit elkaar kort nadat ze er niet in slaagden het eens te geraken over hun inzending, het jaar nadien wint Servië terwijl het voor de eerste keer meedoet, en nog voor ze het zelf mogen organiseren zijn ze weer een stuk van hun land kwijt.:?

Natuurlijk dat zij zouden mogen meedoen, maar ik vrees dat zij op niet veel punten moeten rekenen van hun 'buurland' Servië. :-)

Geert C 18 februari 2008 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3263969)
Natuurlijk dat zij zouden mogen meedoen, maar ik vrees dat zij op niet veel punten moeten rekenen van hun 'buurland' Servië. :-)

Ik denk niet dat de Kosovaarse zender, als die er is, nog op tijd kan toetreden tot de EBU om nog een kandidaat te selecteren voor Belgrado. :?

toccata 18 februari 2008 22:30

We geven ze Kate Ryan of Lisa Del Bo als cadeau wegens het ontstaan van hun nieuw land?

Jazeker 18 februari 2008 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 3263969)

Als Vlaanderen ooit onafhankelijk wordt dan zullen we ook niet moeten rekenen op punten van la Wallonie. Maar goed ook... geld gespaard om zelf een eurosong te organiseren.

Jazeker 18 februari 2008 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 3263982)
We geven ze Kate Ryan of Lisa Del Bo als cadeau wegens het ontstaan van hun nieuw land?

Ik geloof in gratis paketjes... Kate Ryan wordt enkel weggeven als ze Bert Anciaux erbij nemen.

Jazeker 18 februari 2008 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3263977)
Ik denk niet dat de Kosovaarse zender, als die er is, nog op tijd kan toetreden tot de EBU om nog een kandidaat te selecteren voor Belgrado. :?

Mogen die zich gelukkig prijzen...

Burkide 18 februari 2008 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3263986)
Ik geloof in gratis paketjes... Kate Ryan wordt enkel weggeven als ze Bert Anciaux erbij nemen.

Ik ben nu ook niet dolenthousiast over de schepping van de nieuwe NAVO-basis, maar laten we toch een beetje menselijk blijven...

Jazeker 18 februari 2008 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Burkide (Bericht 3263990)
Ik ben nu ook niet dolenthousiast over de schepping van de nieuwe NAVO-basis, maar laten we toch een beetje menselijk blijven...

tut-tut... men moet voor de eigen thuisbasis blijven denken.

MaGNiFiCaT 18 februari 2008 22:41

Citaat:

Maar weet ik veel, of zij meteen kunnen meedoen of niet, het raakt mn koude kleren niet, zo'n kattegejank.:? Die muppetshows zijn voor mietjes.

Libro 19 februari 2008 12:55

Nóg een Oostblokland dat gaat meedoen aan Eurosong: is het überhaupt nog de moeite dat België geld geeft aan preselecties?

Dr. Strangelove 19 februari 2008 13:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3263986)

Kunnen we dan ook niet Geert Bourgeois en zijn idool Laura Lynn als 1 pakketje opsturen?
Het hoeft niet persé naar Kosovo te zijn. Oost-Timor is ook goed.

De Garde 19 februari 2008 13:38

Citaat:

Wat jam-mer nou...

Alle gekheid: dat zou ambiance geven in Belgrado.

Jaani_Dushman 19 februari 2008 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 3263967)
Zal Kosovo nu proberen meedoen aan Eurosong in Belgrado?

Dit jaar niet, neen.

Jaani_Dushman 19 februari 2008 14:11

Is men in Catalonië niet aan het proberen om een eige inzending te mogen doen (los van Groot-Kastilië)?

Jaani_Dushman 19 februari 2008 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3263984)
Als Vlaanderen ooit onafhankelijk wordt dan zullen we ook niet moeten rekenen op punten van la Wallonie. Maar goed ook... geld gespaard om zelf een eurosong te organiseren.

Laat dat Vlaanderen zich maar buiten dat euroding houden, en als enige onafhankelijke staat deelnemen aan "Liet Ynternasjonaal".

Geert C 19 februari 2008 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 3264744)
Wat jam-mer nou...

Alle gekheid: dat zou ambiance geven in Belgrado.

Da's waar! :-D

Ik vraag me wel af... zou Servië haar 'eigen' eurosong boycotten? :lol:

De Garde 19 februari 2008 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3264935)
Da's waar! :-D

Ik vraag me wel af... zou Servië haar 'eigen' eurosong boycotten? :lol:

Twijfel je daar aan toch?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be