![]() |
Fidel Castro geeft de fakkel definitief door
In een mededeling op de website van Granma, schrijft Fidel Castro dat hij geen 'verantwoordelijke positie' meer wenst op te nemen.
Interim president Raul Castro (75) wordt dus bevestigd in zijn functie. Een begin van woelige tijden? :? http://www.granma.cubaweb.cu/2008/02...l/artic10.html Citaat:
|
Dag sinterklaas....
|
Het einde van een periode of het einde van het begin van een periode?:?
|
Citaat:
|
Als ze niet opletten worden ze daar een gerontocratie, met die 'cadres from the old guard '.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Totalitair is niet het juiste woord voor het Cubaanse systeem.
Een autoritaire semi-democratie komt al dichter in de buurt. Er is echt wel een verschil tussen Cuba en Noord-Korea. Dat laatste land is totalitair, een etiket dat ook van toepassing is op de rechtse dictatuur Birma, het neo-stalinistische (en tegelijk pro-Amerikaanse) Uzbekistan, en Turkmenistan (maar naar het schijnt is dat aan het beteren). Geen enkel andere dictatuur in de huidige wereld verdient de benaming 'totalitair', wat immers totale controle over alle aspecten van het publieke en private leven impliceert, en het angstvallig afscherme van de bevolking zodat ze niet in contact komen met niet door de staat gecontroleerde media-bronnen. (Sorry, ik kan er niet aan doen, maar ik vind dat als men politicologische termen gebruikt, men deze juist moet gebruiken. Mijn oudste broer, die psycholoog is, kan er ook niet tegen als mensen 'onderbewustzijn' zeggen wanneer ze 'onbewustzijn' bedoelen.) |
Citaat:
|
.
![]() |
Citaat:
Cuba is geen liberale democratie, maar het valt volgens mij wel nog onder wat Rawls als "decent" omschreef, al blijft de naleving van de mensenrechten door de Cubaanse autoriteiten toch een probleem. |
Citaat:
(Dit is overigens voor mij de lakmoestest voor vrijheid. Mag je zonder toestemming te vragen je land verlaten, of niet...) Citaat:
|
Citaat:
http://s262.photobucket.com/albums/i...let/?start=all |
En dan sterven als een oude versleten man, het zijn geen revolutionairen meer als vroeger.
|
gelukkig is zijn broer een jonge dynamische figuur..... *kuch*
inderdaad...dit is een regimecrisis,blijkbaar hebben ze geen jongere garde klaar staan om dat typisch Cubaanse experiment (geen onverdeeld succes,maar beslist ook geen komplete ramp) verder te zetten.... |
Een Cubaan is zo vrij als een pekelharing in zijn bokaal...
![]() |
Citaat:
Cuba zal nooit lang een semi-communistische dictatuur blijven. |
Citaat:
|
Citaat:
De Cubaanse bevolking weet donders goed wat er te koop is in de wereld. Meer terug naar de tijd van Batista is natuurlijk ook geen optie. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be