Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Federale staat "leent" 140 miljoen van NMBS (https://forum.politics.be/showthread.php?t=102074)

Zwartengeel 19 februari 2008 10:08

Federale staat "leent" 140 miljoen van NMBS

Citaat:

(Belga) De federale staat gaat 140 miljoen euro aan niet-gebruikte dotaties van de NMBS recupereren via het Fonds voor Spoorweginfrastructuur om de begroting van 2007 te kunnen afsluiten. Na de afsluiting van de begroting kunnen de fondsen terugkeren naar de filialen van de NMBS. Dat schrijft de krant L'Echo dinsdag.
"De operatie kadert in de grotere transparantie van de rekeningen. De techniek wordt voor het tweede opeenvolgende jaar gebruikt", zegt de NMBS-holding. Volgens woordvoerder Philippe Tomberg gaat het om dotaties die niet werden gebruikt "wegens vertraging in bepaalde infrastructuurinvesteringen door onder andere het niet tijdig verkrijgen van de nodige vergunningen". (DWM)
Ziezo, de zoveelste truuk van de foor om het tekort op de begroting weg te foefelen is een feit. Alles gaat goed in België en wie het tegendeel beweert is een verzuurde kwast.

Gargamel 19 februari 2008 10:45

Binnenkort gaan ze gebouwen verkopen die al verkocht zijn.

Noteer,in St Amandus zitten er zo een duizend die iedere dag een reis maken,een andere vrouw hebben en in een kasteel wonen.

Federale regering is dus ook één zottenkot aan het worden.

Jazeker 19 februari 2008 11:32

Citaat:

De federale staat gaat 140 miljoen euro aan niet-gebruikte dotaties van de NMBS recupereren via het Fonds voor Spoorweginfrastructuur om de begroting van 2007 te kunnen afsluiten. Na de afsluiting van de begroting kunnen de fondsen terugkeren naar de filialen van de NMBS. Dat schrijft de krant L'Echo dinsdag.
Dit is gewoon te gek voor woorden.

AdrianHealey 19 februari 2008 11:51

'Ze gebruiken hun eigen geld'.

Wat is het probleem? :?

van exaerde herman 19 februari 2008 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3264589)
'Ze gebruiken hun eigen geld'.

Wat is het probleem? :?

HUN geld.ONS geld slimmeke.

AdrianHealey 19 februari 2008 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman (Bericht 3264603)
HUN geld.ONS geld slimmeke.

Ha, nen nieuwe!

Het was ons geld, maar da's al lang gecollectiviseerd.
't is nu hun geld.

Enneuh, ik zie niet in waarom dit eigenlijk zo'n 'oneerlijke' truc zou zijn. :? Dat geld is beschikbaar, i.e. bruikbaar voor de begroting. 't is niet alsof ze nog extra geld aftroggelen of 't een of 't ander verkocht hebben, hé?

Jaani_Dushman 19 februari 2008 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3264431)
Ziezo, de zoveelste truuk van de foor om het tekort op de begroting weg te foefelen is een feit. Alles gaat goed in België en wie het tegendeel beweert is een verzuurde kwast.

Dus wij treinreizeigers mogen weeral eens dokken voor Reynders z'n fiscale fratsen. :-(

van exaerde herman 19 februari 2008 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3264606)
Ha, nen nieuwe!

Het was ons geld, maar da's al lang gecollectiviseerd.
't is nu hun geld.

Enneuh, ik zie niet in waarom dit eigenlijk zo'n 'oneerlijke' truc zou zijn. :? Dat geld is beschikbaar, i.e. bruikbaar voor de begroting. 't is niet alsof ze nog extra geld aftroggelen of 't een of 't ander verkocht hebben, hé?

ik zeg ook niet dat het oneerlijk is.wat ik bedoel is,dat zonder ons geld hun geld niet zou bestaan.

Kazan 19 februari 2008 18:28

Tja, wat had je verwacht? Na 8 jaar paars.

Gargamel 19 februari 2008 18:52

Als ik men kop buitensteek zie ik de Taj Mahal.
Men buurvrouw is Cleopatra.De overbuur is de baas van Atlantis.
Jaja,ik zie dat,maar jullie niet he.Nochtans is het zo.

Dat rund van een Reynders ziet overal geld,ongelooflijk veel geld.Maar hij ziet dat hé,wij zien dat niet.

BENDE ZOTTEN

Gargamel 19 februari 2008 18:54

Ik ga eventjes 5€ van mezelf lenen,moet naar den beenhouwer achter enkele grammen gehakt.Maar ik zal ze wel terugstorten hoor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be