Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Moeten we mensen, die liever niet werken, met rust laten op een leefloon? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=102241)

eno2 22 februari 2008 15:50

Moeten we mensen, die liever niet werken, met rust laten op een leefloon?

Savatage 22 februari 2008 15:51

Nee.

eno2 22 februari 2008 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3270480)
Nee.

Ik zou zeggen ja, maar het leefloon ligt te laag om ze te neutraliseren.

Wat wou je er dan mee doen?

Geertje 22 februari 2008 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3270476)

Idd. we maken een reservaat voor deze met een grote omheining ernaast. Af en toe smijten we wat brood over de draad. Ze moeten natuurlijk hun ganse leefloon afstaan als huur voor dit terrein. Als extra inkomsten kunnen ze nog tentoongesteld worden zoals in de zoo. 8-)

Als ze vinden dat ze niet moeten werken, moeten ze ook maar niets krijgen van de maatschappij. :lol:

eno2 22 februari 2008 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geertje (Bericht 3270484)
Idd. we maken een reservaat voor deze met een grote omheining ernaast. Af en toe smijten we wat brood over de draad. Ze moeten natuurlijk hun ganse leefloon afstaan als huur voor dit terrein. Als extra inkomsten kunnen ze nog tentoongesteld worden zoals in de zoo. 8-)

Als ze vinden dat ze niet moeten werken, moeten ze ook maar niets krijgen van de maatschappij. :lol:

Jij bent tenminste nog humaan, afijn toch een rest van humaniteit.
En als ze weten te ontsnappen?

Savatage 22 februari 2008 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3270481)
Ik zou zeggen ja, maar het leefloon ligt te laag om ze te neutraliseren.

Aanzetten tot werk door werkloosheidsuitkeringen en co stop te zetten. Die uitkeringen werken werkeloosheid enkel in de hand. Mensen die echt gehandicapt zijn is iets anders, maar mensen die in staat zijn om te werken verdienen maar dit niet willen, verdienen ook geen uitkering.

eno2 22 februari 2008 16:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3270487)
Aanzetten tot werk door werkloosheidsuitkeringen en co stop te zetten. Die uitkeringen werken werkeloosheid enkel in de hand. Mensen die echt gehandicapt zijn is iets anders, maar mensen die in staat zijn om te werken verdienen maar dit niet willen, verdienen ook geen uitkering.

En zou jij dan de eerst niet zijn om te klagen over de toegenomen onveiligheid van de maatschappij?
Trouwens jij wil alle werkzoekenden uitkeringen ontnemen.
(Volgens je allesverzengende redenering)

De totale eliminatie van de werkloosheidsverzekering dus.

Je beseft toch dat daarmee zo fringe bent als de Yang-Tse zoetwaterdolfijn?

fox 22 februari 2008 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3270481)

Niks. Van mij mogen ze doen wat ze maar willen, maar ik zie niet in waarom ze geld moeten krijgen van ons.

eno2 22 februari 2008 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 3270500)
Niks. Van mij mogen ze doen wat ze maar willen, maar ik zie niet in waarom ze geld moeten krijgen van ons.

Goed zo, 't is maar dat je weet dat je eerst de grondwet zal moeten veranderen daartoe.
En dat je ondertussen zo fringe blijft als een zoetwaterdolfijn, met zo'n standpunt.

Chipie 22 februari 2008 16:26

Ik zou ze toch een enotionele vergoeding geven...

fox 22 februari 2008 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3270535)
Goed zo, 't is maar dat je weet dat je eerst de grondwet zal moeten veranderen daartoe.
En dat je ondertussen zo fringe blijft als een zoetwaterdolfijn, met zo'n standpunt.

Ik hoef daar helemaal de grondwet niet voor te veranderen. Gewoon een kwestie van interpretatie. Ik ontzeg je helemaal het recht op wonen niet. Van mij heb je dat recht. Je moet natuurlijk zelf dat recht uitoefenen hé.

Savatage 22 februari 2008 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3270496)
En zou jij dan de eerst niet zijn om te klagen over de toegenomen onveiligheid van de maatschappij?
Trouwens jij wil alle werkzoekenden uitkeringen ontnemen.
(Volgens je allesverzengende redenering)

De totale eliminatie van de werkloosheidsverzekering dus.

Je beseft toch dat daarmee zo fringe bent als de Yang-Tse zoetwaterdolfijn?

Nope, het zou simpelweg stukken rechtvaardiger zijn dan ons huidig systemen waarin luierikken geld ontvangen van de werkers.

pibo® 22 februari 2008 17:00

Citaat:

er is een werkloosheids uitkering voor mensen die werkzoekend zijn door een of andere reden ................ daar heb ik geen probleem mee , maar mensen die niet WILLEN werken horen niks te krijgen !!!!!!

liberalist_NL 22 februari 2008 17:18

Citaat:

Waaraan hebben ze dat leefloon verdiend dan?

HAMC 22 februari 2008 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3270635)
Waaraan hebben ze dat leefloon verdiend dan?

Daar bestaat een wettelijk recht op.

Another Jack 22 februari 2008 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3270639)

Ach zo, met de wet zwaaien als ze u goed uitkomt.

liberalist_NL 22 februari 2008 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3270639)

Nee, het is een deal tussen de staat en de burger. De staat keert een geldbedrag uit aan de burger, als de burger belooft naar werk te zoeken. Als je niet wil werken - bijvoorbeeld omdat je al vermogend bent - dan geen uitkering. Het is nu eenmaal zo, dat wie wil eten, zal moeten werken.

Bhairav 22 februari 2008 17:30

Ja als de overheid de baas is over ons mag ze tenminste geld geven in de plaats.
Het is de overheid die met haar regels bepaald hoe we geld mogen verdienen, wat niet voor iedereen even gemakkelijk is. En dan nog beweren dat het hun eigen schuld is als ze niet aan de bak komen.

HAMC 22 februari 2008 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 3270648)
Ach zo, met de wet zwaaien als ze u goed uitkomt.

Men kan de wet toch niet zomaar negeren? =)

HAMC 22 februari 2008 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3270661)
Nee, het is een deal tussen de staat en de burger. De staat keert een geldbedrag uit aan de burger, als de burger belooft naar werk te zoeken. Als je niet wil werken - bijvoorbeeld omdat je al vermogend bent - dan geen uitkering. Het is nu eenmaal zo, dat wie wil eten, zal moeten werken.

Iets dat u opgelegd wordt door onder andere incompetente politiekers beschouw ik niet als een deal, ik heb nooit geen deal gesloten met de staat.

Dus zo simpel als u het even uitlegt is het dus niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be