Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Geeft Redbull jou vleugels? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=102264)

MaGNiFiCaT 23 februari 2008 07:00

Geeft Redbull jou vleugels?

Geeft Redbull jou de vleugels dat het altijd beloofd, of net niet?

Voor mij, als ik te veel nachten na elkaar een te korte nacht had, of juist geen nacht had, doe ik beroep op de redbull om me te concentreren en niet in slaap te vallen achter mn laptop of papieren. Het werkt prima bij mij. Ook als ik me lichamelijk loom voel doe ik beroep op de redbull. Ik hou niet zo van de smaak, maar dan wel van de uitwerking.

Ik ken mensen waar net het omgekeerde het geval is; ze houden van de smaak:-o en kunnen er goed van slapen:-o.

Derk de Tweede 23 februari 2008 07:46

Ik hou het bij karnemelk en 's morgens een bakkie koffie.
Zelfs cola drink ik niet.

De Sponkmeester 23 februari 2008 08:10

Ik drink het alleen als ik in het station nog niet goed wakker ben(want de automaatkoffie die ze daar hebben is niet te zuipen).
Probleem is dat je dan zo duur is als je naar een krantenwinkel gaat.

Goeie koffie zal ik echter altijd prefereren boven RedBull

Dronkoers 23 februari 2008 08:39

Ik krijg geen slok van die kattepis binnen, bweirk :?

Burkide 23 februari 2008 10:41

Misschien zou het mij wel vleugels geven mocht ik het door m'n strot kunnen krijgen.

Revolutie 23 februari 2008 10:43

bij mij werkt is het direct uitgewerkt, soms al na een half uur.
Ik drink nu wel heel weinig redbull, enkel als ik echt geen oog heb dicht gedaan en moet dan nog savonds gaan werken.

Kazan 23 februari 2008 11:08

Ik vind 'Burn' van coca-cola company beter.

Revolutie 23 februari 2008 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazan (Bericht 3271597)
Ik vind 'Burn' van coca-cola company beter.

is dit in prijs goedkoper of duurder dan redbull?

Kazan 23 februari 2008 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie (Bericht 3271602)
is dit in prijs goedkoper of duurder dan redbull?

Geen idee, en ik weet ook niet of dit langer werkt dan Redbull. Ik heb er nog nooit op gelet. Ik vind dat burn gewoon beter smaakt.

De Garde 23 februari 2008 14:03

één keer gedronken en enkel maagpijn aan overgehouden.

maddox 23 februari 2008 14:21

Ik drink het regelmatig, vooral als ik overdag slecht geslapen heb (werk nachtshifts, 5 dagen op de week, 48 weken van 40-50u op een jaar).
Ik vind het beter smaken dan koffie, en beter werken dan sloten cola.

Savatage 23 februari 2008 14:37

Ik heb voor een examen eens redbull geprobeerd, maar dat effect was direct uitgewerkt bij mij. Ik heb er toen 4 a 5 gedronken op 1 dag tijd en toen was ik misselijk van dat spul.

Kim 23 februari 2008 14:48

Redbull smaakt absoluut niet lekker en het bezorgt me hartkloppingen.

Ganzenbordfan 23 februari 2008 15:47

Ik vind Red Bull heerlijk. Alleen krijg je wel last van diarree als je er teveel op hebt.

Kop/af 23 februari 2008 16:09

.

Scarabaeida 23 februari 2008 16:38

Voor het slapengaan drink ik steeds een Senseo Extra Strong en een Redbull.

Daimanta 23 februari 2008 16:40

Nooit gehad, ik ben geen fan van pepdrankjes

Groentje-18 23 februari 2008 16:50

Redbull is niet gezond en zeker geen gewoon drankje. Eigenlijk zou zoiets niet vrij verkrijgbaar mogen zijn in de handel vind ik.
Wat het drankje doet is je geen energie géven, maar de natuurlijke reserves die je lichaam nog heeft en die normaal gezien enkel maar vrijkomen als het onder heel hoge stress komt te staan of dergelijke aanspreken. Een beetje roofbouw plegen dus, waardoor je op het einde nog moeër en suffer achterblijft.

Mensen met hartproblemen moeten al helemaal oppassen. Het doet je hartslag (extra) versnellen en je kan er (extra) hartkloppingen van krijgen. En je bloeddruk verhoogt vanaf twee redbulldrankjes.

Ik vind het bovendien veel te chemisch smaken, maar dat is persoonlijk.

Nog iets wat ik met vrienden eens heb uitgetest: je kan alle alcoholdrankjes met het meest absurd hoge alcoholgehalte mixen ... als je er een geutje redbull bijdoet, merk je niets meer van de alcohol... terwijl een stimulantia in combinatie met alcohol allesbehalve gezond is:

Citaat:

"When you combine those two together, you always have a risk," he said. According to Clemens, some major concerns with mixing these two drinks include, but are not limited to, cardiovascular risk, impaired judgment, shortness of breath, dizziness, disorientation and rapid heart beat.

"A rapid heart rate is a common side effect. [And] with a not-so-healthy heart, can be life threatening," Clemens added. It is not recommended to mix caffeine with alcohol, he said.
Ik drink niets cafeïnehoudend, "behalve" thee. Zo kan ik naar cola en koffie grijpen als ik echt nood heb aan energie.

Duvelke 23 februari 2008 17:40

Ik drink geen redbull aangezien ik last heb van hoge bloeddruk.
Vroeger peppillen gepakt, maar dat is me eens slecht bekomen. Bloeddruk was 20 over 12 :shock: Zwaar flashen ze...

filosoof 23 februari 2008 17:46

Een mengsel van een cafeinebevattend plantenextract , suiker en "taurine"...
Ik vond over "taurine" enkel de urban legends, maar nog geen wetenschappellijke analyse.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wiki:
Taurine is een zwavelbevattend organisch zuur en een van de actieve ingrediënten van populaire energiedrankjes zoals Red Bull. De scheikundige notatie voor taurine is (C2H7NO3S), de IUPAC-naam: 2-aminoethaansulfonzuur. De naam komt van het Griekse woord tauros, dat 'stier' betekent, omdat het ontdekt werd in ossengal. Vlees en andere dierlijke producten (behalve melk en melkproducten) bevatten doorgaans veel taurine. Het is ook een belangrijk bestanddeel in energiedrank als Red Bull en Golden Power.

[bewerk] Functies
Taurine speelt een rol bij de stofwisseling, maar de werking is nog niet helemaal duidelijk. Duidelijk is wel dat het de absorptie van vetten uit de voeding stimuleert.
Onderzoek suggereert dat taurine de bloeddruk verlaagt.
Taurine is een neurotransmitter in de hersenen.
Teveel taurine kan hoofdpijn veroorzaken bij sommige mensen omdat het de druk verhoogt in de hypofyse[bron?].

In Frankrijk werd Red Bull verboden, nadat in Ierland en Skandinavische landen enkele doden vielen door combinatie van Red Bull met overmatig alcohol gebruik.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Red_Bull_%28drank%29

Ik hou het bij koffie of thee en proefde het nooit.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be