![]() |
De Grote Staatshervorming
Citaat:
|
Waarom hebben we eigenlijk nog politici nodig om die staatshervorming te doen? Heel Vlaanderen wist al weken dat het proces in twee fasen zou verlopen, en pas gisteren zeggen die pipo's dat ook.
Ja kijk ... |
Er zijn nog te weinig details gekend. Maar een werkstuk met Dehaene,Verhofstadt en VdLanotte aan vlaamse kant maakt me zeer wantrouwig:evil:
|
Citaat:
In elk geval zal NVA al moeten kiezen, ze gaan in geen regering als BHV niet "opgelost" is.Dat is al voor 20 maart. Zou er ook geen scenario zijn om ,wanneer het over de vette vis gaat , de boel op te blazen naar 2009 , met dan de "moeder" van alle verkiezingen. Ondertussen horen we dat Elio wil dat de regering wordt uitgebreid met SPA, of NVA zit op de wip. En zo zijn we na het vlaamse momentum van 10 juni verzeild in een tripartite, VLD (die voor Vlaanderen nog nooit niets heeft gedaan), de oude krokodillen van CVP en de voltallige squadra aan franstalige kant. Ik denk dat we belazerd zijn. In elk geval zijn er weeral een jaar "vette" transferten naar het zuiden gegaan en dat zal niet snel stoppen aan dit tempo. |
Peumans toont zich gematigd tevreden, dus ik denk dat de N-VA het zal aanvaarden. :-)
|
Er komt geen grote staatshervorming. De Vlamingen zullen alweer hun staart intrekken en de franstaligen zullen alweer triomferen met extra geld dat ze gekregen hebben, zonder iets in de plaats te geven.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoe voorspelbaar... Ongeacht hoe goed het akkoord is, en daarover wens ik me in dit topic vooralsnog niet uit te spreken, de reactie hier zou sowieso "het is niet genoeg" geweest zijn. Elk akkoord staat voor sommigen hier gelijk aan "door de knieën gaan", ongeacht hoeveel toegevingen de Franstalige partijen moesten doen. Wat dat betreft waren de reacties hier dus erg voorspelbaar... :?
|
Citaat:
|
Citaat:
Totnogtoe heeft niemand het in dit topic over de inhoud van het akkoord gehad, er wordt geklaagd over Vlaamse "toegevingen", maar blijkbaar kan men er hier niet bijzeggen wat die "toegevingen" precies zijn... Veelzeggend, niet? |
Citaat:
En wat dat akkoord voorstelt? In alle geval is het er geen "zonder prijs" of "voor we in een regering stappen", door de knieen dus. |
Citaat:
Dat "zonder prijs" dat was trouwens voor BHV, niet voor de staatshervorming. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar idd, de staatshervorming zal nooit ver genoeg gaan voor velen. 8-) |
Citaat:
als de wil er is om ook een tweede fase te realiseren, dan moet dit op pakwek drie weken tijd toch ook te onderhandelen zijn ?! neenee, die fasen zijn noodzakelijk omdat er van die tweede fase niks komt. tenzij mss een pro-belgische recuperatie (cfr Matthias Declerq in DS van vandaag) ... Vlaanderen zal betaald hebben (eigen zieken en gehandicapten blijven in de kou) ... en er zal geen grote staatshervorming zijn |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be