![]() |
Zorgt biofuel voor "Groene Luchtvaart"?
Ik geloof er geen woord van.
Reclamestunt van Sir Richard Branson, Virgin. |
Geslaagde stunt, en weer 10 000 Noord Koreanen die verhongeren.
|
Neen
biofuel is de grootste idioterie op de planeet. Men moet gewoon minder verbruiken ipv de tekorten aan te proberen pakken via de voedselmarkt. eten > auto |
Tavek, Biofuel is een prachtoplossing, als we niet met zoveel zouden zijn.
Het is de meest simpele,milieuvriendelijke technologie die we kunnen toepassen om zonne-energie om te zetten naar transporteerbare/opslaanbare energie. Maar uiteindelijk, als we met "voldoende minder" zouden zijn, zou klassieke waterkracht ook al een eind komen. |
Citaat:
Dusja, er zijn betere manieren. |
Naar het schijnt is de te verwachten CO2-reductie door biofuel miniem, zelfs die van de "tweede generatie"
|
Net als in de autobrandstoffen gaat het om "bijmengingen"...
Algemeen wordt ernaar gestreefd om uit zoveel mogelijk bronnen aan brandstof te raken,om brandstoffen met verschillende inhoud te maken die toch zo conform mogelijk blijft aan "jet Fuel A"..met andere woorden om te kunnen "springen " als zich de mogelijkheid aandient om eens bij iemand anders dan een pure-minerale olieleverancier aan te kopen...Bio-brandstoffen KUNNEN niet 100% instaan voor alles,maar ze kunnen de schommelingen in de bevoorrading en de prijzen,die steeds erger worden,"bemiddelen"....(als olieprodukten te duur worden worden bio-bijmengingen plots concurrentieel genoeg om enkele procenten van een prijspiek er af te krijgen..of om enkele dure maanden te overbruggen.) Vandaar de interesse niet alleen van VIRGIN maar ook van Boeing en van de motor-fabrikant(en).. technisch was het "onmogelijk" dat die vermengde brandstof bruikbaar zou zijn want ze "kon niet" tegen de koude temperaturen op grote hoogte.Virgin heeft in ieder geval al die mythe van tafel geveegd ...Overigens heeft ook Airbus al rondgevlogen met een A380 met een "biofuel-motor"....."They are on it" |
Als je die bio-fuels in niet voor landbouw geschikte gebieden gaat maken wel ja.
Zie Bio-Fuels from algea. (toepasbaar in woestijn gebied) (zie draad oplossingen ) |
Citaat:
Nergens, I presume? |
Citaat:
Allemaal goed en wel, maar de groene studiegroepen zien daar maar een positief CO2 potentieel in zitten VAN EEN PAAR PROCENTEN. |
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Algae_culture Ik knip er een stukje voor U uit. Currently most research into efficient algal-oil production is being done in the private sector, but if predictions from small scale production experiments bear out then using algae to produce biodiesel, bioethanol and biobutanol may be the only viable method by which to produce enough automotive fuel to displace current world gasoline usage. |
Citaat:
|
Citaat:
Tja .... Laat mij het dan iets anders stellen.....er is voor zover mij bekend nog niks uitgevonden of gerealiseerd door een "groene studiegroep" 8-) Ondertussen is die Branson,ooit een plaatjesboer in een achteraf-hok in londen een merkwaardig soort ondernemer geworden die ruimtevaart BUITEN DE OVERHEID OM aan het helpen realiseren is,en zit hij met het zeer reele probleem van de olieprijzen voor zijn luchtvaartoperaties.... Kijk,als de vraag is,hoe halen we spectaculair de CO-2 uitstootGROEI naar beneden,dan stop je inderdaad beter de GROEI van de luchtvaart... Maar Branson is luchtvaartondernemer....hoe serieus kan hij zoiets zelfs maar overwegen denk je? Hoe serieus moet hij eigenlijk nog "aanbevelingen" van "gesubsidieerden" en "drukkingsgroepen" nemen,die hun geld van de staat of van lidgelden krijgen maar die zich persoonlijk nog nooit hebben moeten borgstellen voor leningen van...pakweg.....30 miljoen pond of zo.... Er zal iemand SERIEUZER moeten uit de kast komen tegen de Branson-types dan die "groene studiegroepen".. de klant bijvoorbeeld :| noot: Het CO-2-verhaaltje voor deze technologie is een leuk reclamepraatje,dat weten we toch allemaal |
Citaat:
Ongetwijfeld zit ook internet er vol van, maar ik doe niet aan internet. In elk geval zijn ze in de media prominent aanwezig. Je zal het alleen niet gemerkt hebben |
Deze biofuel-technologie is een dooie mus.
|
Citaat:
|
Overigens...de luchtvaart is verantwoordelijk voor iets van.....3%...van de wereldwijde koolstofuitstoot!
We hebben dus een snelgroeiende sektor die er eigenlijk heel vroeg bij is om te zoeken naar methoden om in te grijpen.... |
Citaat:
Het incentive om uit te kijken naar alternatieve brandstof is niet vanuit milieuoogpunt, het is gewoon omdat de brandstof hun grootste kost is. |
Citaat:
|
Citaat:
Verder is het impact van de soort vervuiling erger, omdat ze op grote hoogte gebeurt. Dat is nog niet goed bekend. Ze zijn er misschien vroeg bij, omdat ze nog niet zolang bestaan? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be