Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   raad der wijzen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=102360)

born2bewild 25 februari 2008 16:17

raad der wijzen

vraag: ben ik nu alleen of niet, maar roept de RAAD DER WIJZEN bij u ook herinneringen op naar een of andere latijns-amerikaanse JUNTA?

ten koste van alles het besluitvorminsproces onttrekken aan het publieke oog

voorwaar een modelstaat, Belgique

metten 25 februari 2008 17:21

Bij de Noord-Amerikaanse indianenstammen hadden ze ook een raad van oude wijze mannen. In tegenstelling tot de Belgische raad van wijzen bakten die er tenminste iets van en kwamen die met goede oplossingen voor de dag!

HAMC 25 februari 2008 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door metten (Bericht 3275429)
Bij de Noord-Amerikaanse indianenstammen hadden ze ook een raad van oude wijze mannen. In tegenstelling tot de Belgische raad van wijzen bakten die er tenminste iets van en kwamen die met goede oplossingen voor de dag!

Die hadden dan ook het beste voor met de stam.

Geert C 25 februari 2008 17:31

Interessant genoeg omvatten vele Noord-Amerikaanse raden van wijzen, wijzen van verschillende groepen. ;-)

born2bewild 25 februari 2008 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3275456)
Interessant genoeg omvatten vele Noord-Amerikaanse raden van wijzen, wijzen van verschillende groepen. ;-)

ze zijn dan ook ten onder gegaan
het enige wat hun rest is zuipen en gokken

interessant he Geert C

I amsterdam 25 februari 2008 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3275350)
vraag: ben ik nu alleen of niet, maar roept de RAAD DER WIJZEN bij u ook herinneringen op naar een of andere latijns-amerikaanse JUNTA?

Belgie wordt gedomineerd door Latino's ,dan krijg je zoiets.

fransV 25 februari 2008 17:36

wie

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3275456)

Welke snul noemt die " uitzuigers" wijzen? In dit geval kunnen we hier moeilijk van verschillende groepen spreken....

HAMC 25 februari 2008 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 3275469)

Latino miekes daarentegen, ja, dat zie ik graag.

born2bewild 25 februari 2008 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 3275469)

Que?

MisterXYZ 25 februari 2008 17:40

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ
Ik stem voor het Vlaams Belang, de overigen houden zich niet aan de afgesproken verkiezingsbeloften en of draaien hunne frak wanneer de waaltjes blijven NON zeggen. Ik ben benieuwd hoelang de minister-president van Vlaanderen z'n eis kan volhouden (serieuse staatshervorming of geen geld naar de federale). In elk geval is dit een goede stap, maar... hoelang gaat die stap goe blijven?

Enkele dagen later... de goede stap is helaas nie goe gebleven!!

't Is zo ver, de minister president van Vlaanderenland heeft het alarm afgeblazen en is bereidt van 500.000.000 euro's op tafel van de federale te leggen, voor wat borrelnootjes als geschenk. De waaltjes halen het weer, want den homo E.D.R. was in de wolken met het bereikte akkoord! En dat is geen goed nieuws voor de Vlamen!!
Wanneer gaan de Vlamen eens voet bij stuk houden en doorgaan totdat de walen ontploffen en niet anders meer kunnen dan vlaanderen te geven waar ze recht op hebben!!! Afwachten wat de NV.A gaat doen, want die zijn nog altijd in beraad!! In elk geval ik heb er geen goed oog in, voor wat betreft hun beslissing!

ICE-MAN 25 februari 2008 22:46

raad van wijzen............ my ass

als ik de ouwe krokodillen zie die deel uit maken van die raad krijg ik zure oprispingen.........

een bende bullebakken a la jean-luc die er in t'verleden voor gezorgd hebben dat de problemen niet opgelost werden maar doorgeschoven, die ervoor gezorgd hebben dat wallonie een bodemloos vat geworden is en brussel een onbestuurbaar gewest gelegen temidden in een provincie die ze in twee gesplitst hebben met alle gevolgen van dien....... en die noemen ze wijzen..... en die gaan nu gezien ze niet meer verkozen geraakt zijn het land redden....

science-fiction als ge t'mij vraagt !:roll:

van dit scenario wil Spielberg zelfs nog geene film maken want dat gelooft géén kat....... en t'is nochthans ne reality soap !

ancapa 26 februari 2008 08:27

Citaat:

de oude kolonels... bij ons de oude krokodillen...

Straks stuurt de BRT nog La Esterella naar het songfestival... :-(

ancapa 26 februari 2008 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door metten (Bericht 3275429)

stuur die indianen maar naar hier... die zullen al die cowboyverhalen wel snel ontkrachten :twisted:

Anna List 26 februari 2008 09:15

Citaat:

t gaat er bij mij niet in dat Vlamingen aanvaarden dat die raad paritair is samengesteld ... wat is t volgende onderhandelingen in het Frans ipv in een neutrale taal ?!?

Vlaamse onderhandelaars alweer gebuisd dus.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be