![]() |
Kan het kartel Sp.a-Spirit blijven bestaan?
Spirit, de partij waar Feremans zich vroeger kandidaat stelde voor het voorzitterschap ;-), vindt het allemaal ook maar minnetjes...
SPIRITDe Standaard 26/02/08 p.6 Vraag: ![]() Volgens Spirit moet de staatshervorming veel verder gaan... Volgens Sp.a-Rood gaat het nu al veel te ver... :lol: |
Kan Spirit nog blijven bestaan?
|
Het klopt dat SP.a Spirit op communautair vlak een zeer onduidelijke koers varen en een dubbelzinnige houding aannemen. Ik weet echter niet of het volgens SP.a te ver gaat. Ze hebben immers ook de Vlaamse resoluties getekend en zijn ook akkoord gegaan met de zaken waarmee Peters naar de onderhandelingen trekt. SP.a Rood is tegen het kartel met Spirit.
|
UIk ben tegen kartels en zal nooit op een kartellijst stemmen. In de recente verkiezingen in de deelstaat Hamburg haalde de FDP de kiesdrempel van 5 % niet - men trekt daar niet de conclusie dat er een kartel nodig is maar zegt gewoon : "volgende keer beter".
|
Weg met die spreidstanden.
|
Citaat:
Op die manier kunnen zij Vlaamsgezinde progressieven een onderdak bieden. De Gravensteen Groep is tot nu toe politiek dakloos. |
Citaat:
Voor de rest walgen ze van Vlaanderen. |
Kartels zijn middelen om kost wat kost toch maar een graantje te kunnen meepikken, meestal omdat de partijen minder en minder stemmen krigen.
Lachwekkend en vooral anti-democratisch. Ik zou er nooit op stemmen. Een huis, gebouwd door twéé architecten, is niet ideaal en stort vroeg of laat wel in. |
Citaat:
|
Citaat:
Nogmaals : niet ALLE punten ven het VB zijn mijn ding. |
Citaat:
Niemand zal achter alle punten van zijn partij staan vermoed ik. |
Citaat:
En als ze voor de rest liekes willen zingen of eenders wat men kan bedenken, maakt me niks uit, alleen onafhankelijkheid is belangrijk. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
'Dit stelpt enkel het bloeden, maar geneest de zieke niet'
Zou er nu nog één oubolligere partij ;-) dan Sp.a Rood bestaan?...
Ik peinze van niet... Ik krijg altijd de indruk een Vlaamse Pravda te lezen... :-D ![]() Het is mooi dat een deel van het linkse kartel de moed heeft om voor een betere staatshervorming te kiezen... De 17 linkse intellectuele staan duidelijk niet alleen... :-D |
Sp.a kan alleen maar winnen door Spirit vaarwel te zeggen...
|
Citaat:
Wie gelooft SPIRIT nog? |
Citaat:
|
Vande Lanotte verklaarde deze ochtend tijdens de kleuterochtend dat het kartel in 2009 nog in voege zou zijn...
(waarschijnlijk op aanraden van Feremans van Sp.a Rood :-D . Die was niet voor niets vroeger kandidaat voorzitter van Spirit ) Johan had felle kritiek op het Vlaamse kartel... En in tegenstelling met de NV-A was Spirit tijdens de onderhandelingen in verband met de staatshervorming altijd van alles op de hoogte… Johan wist waarschijnlijk deze morgen nog niet dat Spirit het resultaat van die onderhandelingen weigert te ondertekenen... :lol: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be