![]() |
Het Vlaams Belang promoot de Islam
Ik kom uit de marketingwereld (internet) en weet dat slechte reclame uiteindelijk positief kan uitdraaien. Dit krijg je als de 'beschuldigde' de kans krijgt zich te weren, zaken te verduidelijken, en ze keer op keer in de schijnwerpers staan. Het is allemaal psychologisch en mensen worden het uiteindelijk gewoon (of beu) dat ze ermee kunnen leven.
Dit is trouwens ook met het Vlaams Belang gebeurt, hoewel het nu veel minder voorkomt, omdat ze minder interessant geworden zijn. Dit gebeurt dus nu met de Islam. In ons landje promoot het Vlaams Belang dit geloof bijna dagelijks, en maakt er zelfs een liedje over. In het begin kenden mensen de Islam niet en wie bang is slaat wild om zich heen. Maar door al die reclame groeit de interesse om meer over de Islam te weten. Zo kreeg ik een paar weken terug een Nederlandstalige boek over hoe je een goede moslim kan worden ('De ideale moslimman' van Muhamed Ali Al-Hashimi) als cadeau van een kennis 8O. Deze persoon heeft geen islamitische ouders: moeder autochtoon en vader Portugees. Het is niet zijn bedoeling om moslim te worden, maar had het boek ook voor zichzelf gekocht nadat hij het wat moeilijk had met werk/liefde. Hij zegt dat hij nu wat beter kan omgaan met zijn gevoelens en andere mensen. Dit is 1 voorbeeld van hoe negatieve reclame positief kan uitdraaien dankzij tegenstanders. Zo zie ik nu meer autochtone vrouwen en mannen, gehuld in iets wat overdreven islamitische kleding, rondlopen in antwerpen oa in Handelstraat. De eerste keer, nog geen jaar terug, reageerde ik verbaast als iemand mij aansprak met een 'autochtone accent' (ja het bestaat) en de vrouw vóór mij gehuld was in een lang zwart kleed en hoofdbedekking. Hun vragen gaan dan over typische Marokkaanse/Arabische producten, waarvan ze niet veel afweten. Zo zie je nu ook meer Nederlandstalige boeken over de Islam in de uitstalramen...gewoon omdat mensen daarnaar vragen. Ik vind dit alles heel positief omdat mensen het nu zelf kunnen onderzoeken, en ze dan ontdekken dat het maar om een klein groepje gaat die een andere en foutieve Islam aanbidden (Salafieten: zoals Bin Laden, de huidige vijanden van de Marokkaanse koning, Taliban, ook te vinden in Somalië, Nigeria en Iran). Bij deze wil ik dus het Vlaams Belang bedanken, en Filip de Winter heeft zijn maagden wel verdient, vind ik. 8-) |
idd, zoveel te beter, al blijft waakzaamheid geboden.
|
Citaat:
|
Citaat:
Je hebt de traditioneel salafieten die weer pro-westers zijn zoals de huidige regering in saudie arabie ! Je hebt de salafiet-jihadisten en die vind je overal, van marokko tot en met jakarta ! En onder de jihadisten heb je dan zelf een andere onderverdeling die pro-salafisten zijn en radicaal salafisten zijn (takfiriyeen), en je hebt dan weer jihadisten die anti-salafisten zijn (taqlidiyeen) En je hebt salafisten die voor verniewing staan en die zijn weer anti-westers ! (salafia-isla7iya) Bij deze groep heb je een onderverdelingen tussen salafisten die een salafistische strekking hanteren a la albani, en je hebt de slafisten met een ibn bazz strekking, maar beide zijn het eens met de ideeen van ibn taimiya,. Eigenlijk zijn de salafisten niet meer dan en anti madhab die opzich een madhab is a la ibn taymiya ! Kortom, het VeeBee voert gratis reclame voor de islaam ! :drinking: May god bless the flamish lion :twisted: |
Citaat:
Ik geloof dat ze in het Berbers 'Rmessih' genoemd worden (ben niet zeker). Maar de meestgebruikte benaming is 'de mannen met baarden' (wel iets korter in het Berbers 'Shaw Ehesmea' ;-) ) Ik begrijp niet waarom ze nog voortdoen met hun beweging. In Europa worden ze niet aanvaard, in Marokko worden ze niet aanvaard, ze hebben geen eigen land,...enkel in de armzaligste streken zoals Afghanistan en Iran mogen ze meedoen. Je zou voor minder 'foert' zeggen. |
Citaat:
Indien u in brussel heeft gewoont of nu daar woont, dan zou het inderdaad marokkanen kunnen zijn ! Volgens mijn informatie zijn de jongeren van de islaam salafistisch geinspireerd de enigen die hier in antwerpen zijn, wat niet zegt dat ze zelf zich tot het salafisme rekenen, en zo zijn die jongeren ook niet zo dom, wat ik wel heb ooit opgemerkt is hun leergierigheid en dat kan ik moeilijk tot het dom zijn toerekenen ! Ps: salafisme is niet altijd een negatieve evolutie, er bestaan daarin ook positieve en moderne vernieuwingen ! |
Citaat:
Wij hebben dat soort respect voor gelovige mensen (meegekregen van thuis), dat wanneer ze je iets doenbaar vragen, je niet nee in het gezicht durft te zeggen. Het zou gelijk staan met "hoepel op, kieken!". Als je geen goede excuus kunt verzinnen dan moet je maar het spelletje meespelen. Dit is vergelijkbaar met vervelende verkopers die je op straat tegenhouden. Je blijft uit beleefdheid luisteren. En het is die methode die salafieten hanteren, zich opdringen wetend dat ze hun boodschap kwijt kunnen. En als ze je op dat moment zouden vragen om de moskee binnen te gaan, dan doe je dat maar ook. De huidige jongeren slijten hun tijd in discotheken en gaan op reis naar Spanje. Hun vriendinnen lopen er sexy bij...Daar preken die salafieten dan ook over. En als ze iets 'schokkends' zeggen, dan is dat om stoer te doen. Het zijn zaken die ze dagelijks op het internet zien, dan het gewoontjes lijkt. Het woord 'terrorist' begint opeens niet meer schokkend te klinken en met een t-shirt lopen met daarop dat woord is voor sommige best 'cool'. Beïnvloed? een beetje, maar dan wel dankzij de media en niet door de salafieten. En ik zie niets moderns in wat die salafieten willen verspreiden. Ze willen delen van de oude tijd terug. Ze houden zich fanatiek met het verspreiden van HUN Islam. Dat zie ik niemand van de gewone moslims doen, tenzij iemand hen daarover vragen stelt en ze hem bv een boek over het gebed cadeau geven. Dit geeft hen een pluspunt 'Raga'. Het VB verspreid ook extreme boodschappen, terwijl de gewone Vlaming daar niets van moet hebben. En dit is ook wat bekeerde autochtonen hebben geleerd en wat hen dan heeft aangesproken. |
Citaat:
|
Ik ben naar school geweest in Borgerhout, en woon bijna heel mijn leven in Antwerpen. Ik ken de denkwijze van Marokkaanse jongeren door en door.
|
Op dit ogenblik vind je in Marokko de meeste salafi in Meknes (en meer zuidelijk onder de saharaouis die beinvloed vloed worden vanuit Tindouf-Alg.) Ik heb enkele maanden geleden op een forum serieus ruzie gemaakt met één van die gasten. Nu is hij verdwenen van dat forum en van andere, werk vd Marokkanse DST veronderstel ik.
|
Citaat:
Spreken over "de islam" is niet meer dan een gemeenplaats. Er zijn zoveel variaties in de islam als er streken in moslimlanden bestaan. Bijna zoveel als er imams zijn: in de islam is er geen kerk, geen Vaticaan en geen paus om regelmatig eens alle neuzen in dezelfde richting te doen wijzen. Voeg daarbij dat veel moslims in de wereld onvoldoende geletterd zijn om zelf de de koran en de soenna te lezen...Maar leg d�*t maar eens uit aan modale blokkerkes die het moeten hebben van voor-oordelen...:-P Voor hen zijn soefis, alevieten, salafis, sjiïeten allemaal één pot nat. Ze copiëren 15 uitgekozen verzen op FFI Nederland en ze weten er alles over, denken ze. PS, ik bezit een koran sinds 30 jaar. (juli1976) |
nooit geweten dat Moby en Lincoln zulke racistische islamofoben waren. Straks komt de Joussof hen nog halen!
|
Citaat:
|
Citaat:
De meeste salafisten zijn volgelingen van Al-Albanie en die zijn onder andere tegen terreur en zelfmoord aanslagen....... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wie een extreme manier verkiest moet er maar alleen voor staan. En zoals Dyab Abou Jahjah ooit zei (geen exacte woorden) "Als je een extreme groepering verbiedt dan gaan ze over tot aanslagen, omdat ze anders niet gehoord worden". Deze uitspraak werd gedaan toen men het Vlaams Blok wilde verbieden. |
Citaat:
|
Citaat:
Maw, abou is en zal nooit een school voorbeeld zijn voor allochtonen, integendeel ! |
Citaat:
eureka ! ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be