Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Algemeen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=19)
-   -   vraagje geen discussie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=102517)

veerke 28 februari 2008 15:53

vraagje geen discussie

heb een vraagje en weet niet juist waar ik hem moet plaatsen. Ben ook nieuw op deze site. Mijn vraagje is kan ik deeltijds bijverdienen door iets te verkopen zonder een btw nummer? Ben eens benieuwd of ik reactie krijg. Alvast bedkant voor de info groetjes :oops:

StevenNr1 28 februari 2008 15:57

Misschien met een leurdersvergunning ofzo? (ken er nix van)

filosoof 28 februari 2008 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door veerke (Bericht 3279890)
heb een vraagje en weet niet juist waar ik hem moet plaatsen. Ben ook nieuw op deze site. Mijn vraagje is kan ik deeltijds bijverdienen door iets te verkopen zonder een btw nummer? Ben eens benieuwd of ik reactie krijg. Alvast bedkant voor de info groetjes :oops:

het principe is dat als je geld verdient, je er ook belastingen op betaalt.

Steben 28 februari 2008 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3279901)
het principe is dat als je geld verdient, je er ook belastingen op betaalt.

Ja, maar bijverdienste is iets anders dan handelspraktijk. Alles valt onder inkomensbelasting, maar de BTW-plicht geldt niet altijd. Kinesitherapeuten bv. zijn niet BTW-plichtig, maar vaak zelfstandig.

job 28 februari 2008 18:32

je kan perfect bijverdienen zonder btw-nr.
Zolang je geen facturen uitschrijft natuurlijk.
Je kan bvb op commissie werken, en dan krijg je een jaarcommissiefiche uitgeschreven door de firma voor wie je werkt, die je bij je belastingsaangifte dient te voegen.

Steben 29 februari 2008 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door job (Bericht 3280112)
je kan perfect bijverdienen zonder btw-nr.
Zolang je geen facturen uitschrijft natuurlijk.
Je kan bvb op commissie werken, en dan krijg je een jaarcommissiefiche uitgeschreven door de firma voor wie je werkt, die je bij je belastingsaangifte dient te voegen.

Toffe avatar. ;-)

Iceland 29 februari 2008 23:47

t'Hangt er vanaf wat je wil verkopen , dan pas kan er correct geantwoord worden .

PollyCorrect 1 maart 2008 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 3279945)
Ja, maar bijverdienste is iets anders dan handelspraktijk. Alles valt onder inkomensbelasting, maar de BTW-plicht geldt niet altijd. Kinesitherapeuten bv. zijn niet BTW-plichtig, maar vaak zelfstandig.

Maar die verkopen niks. Dat is het principe.

Ramón Gitannes 2 maart 2008 09:42

Als ge alles volgens het boekske gaat doen, dan gaat uw zaakske niet veel opbrengen. Ge moet flexibel zijn en niet te veel vragen stellen. Gewoon doen. Bouddha is met u.

driewerf 2 maart 2008 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ramón Gitannes (Bericht 3283098)
Als ge alles volgens het boekske gaat doen, dan gaat uw zaakske niet veel opbrengen. Ge moet flexibel zijn en niet te veel vragen stellen. Gewoon doen. Bouddha is met u.

en de BBI nog sneller, als je RG's goeie raad zou opvolgen.

Metternich 15 juni 2008 01:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pereftiyo (Bericht 3499924)
The fine-furniture store where I work has been in business since the 1920s. Recently I received a call from a woman who wanted to replace some chairs from a dining set purchased from us in the 1930s.

NAZI!!!!
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pereftiyo (Bericht 3499924)
Do you look for free wow gold?

Goud dat de nazi's gepikt hebben ja!

Metternich 15 juni 2008 01:32

Ja, ik ga slapen, 't is nodig...

toccata 15 juni 2008 08:46

:-D kk

alice 15 juni 2008 14:03

Dat kan; als je tenminste nu werkt kun je zelfstandige worden in bijberoep, ga naar de RVA voor info!

filosofe 22 juli 2008 22:41

rechtsysteem van belgië

ik zou graag informatie krijgen over het rechtsysteem in België (links , pdf bestanden ender wat infoooooo))):-)danku

Anna List 22 juli 2008 22:44

Citaat:

ik slaap aan de linker bedkant.

Gargamel 24 juli 2008 08:54

Citaat:

Geen btw betalen ?
Vraag me ook soms af,hoe het zit bij dierenartsen.Kennis van ons ging met zijn hond een teek doen verwijderen bij de dierenarts.

Aub meneer,dat maakt 100€ 8O 8O

Zeer dure teek,verwijderen vergt maar 1 seconde.
Een briefje krijg je niet van ontvangst,niks,zo kunnen die wel 50 klanten per dag hebben,40 stoemmelings,en 10 aangegevenen.

Voor die prijs wil ikzelf wel,alle dagen 10 teken verwijderen

HAMC 6 augustus 2008 11:54

Citaat:

Drugs?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be