![]() |
Charleroi lelijkste plek op Aarde
Althans volgens de lezers van de Volkskrant:
Lezers hebben de Belgische stad Charleroi verkozen tot lelijkste plek ter wereld. Binnen Nederland mag Almere zich winnaar noemen. In totaal brachten 2900 mensen hun stem uit op volkskrantreizen.nl. Samen verdeelden zij ruim 17 duizend punten over tien genomineerde plekken. Charleroi kreeg bijna eenderde van de punten. Luik, eveneens in België, belandde op een tweede plaats - ondanks een oproep van de Belgische Radio 1 voor het Noord-Russische Nikel te kiezen. Die stad werd derde, gevolgd door de collega-mijnsteden Katowice (Polen) en Copsa Mica (Roemenië). In Nederland ging zowel Almere als Nieuwegein van begin af aan op kop; uiteindelijk kreeg Almere 4212 punten en Nieuwegein 4118 - een nipt verschil. Den Helder werd derde, Heerlen vierde en Eindhoven vijfde. ![]() |
charleroi is ook een echt gore stad.
|
Nieuwegein? Van het Spinvis-nummer?
|
Citaat:
Tekentafelstad met lelijke DDR-nieuwbouw: ![]() |
De vraag is hoeveel van die nederlanders zijn al ooit daadwerkelijk in Charleroi geweest, laat staan Nikel en Katowice.
Waardeloos en tendentieus |
Citaat:
Almere ligt hier om de hoek, ook een verschrikkelijke stad. |
voor wie van industriële archeologie houdt, zoals ik, is het daar best wel leuk!
*knip* auteursrechtelijk beschermd werk |
Citaat:
... maar ik ben geen nederlander. |
Als ik met de trein ergens naartoe wil in België kan ik meestal altijd twee mogelijkheden kiezen: via Vlaanderen of via Wallonië. Meestal neem ik de eerste mogelijkheid omdat die trein gewoonweg eerder komt en ik meestal ook minder lang onder weg ben. Als ik dan toch via Wallonnië ga ben ik meestal niet goed van wat ik zie, en iedere keer wordt het erger: vanaf het moment dat je de grens oversteekt lijk je langs één groot sluikstortgebied te rijden. Letterlijk. :?
|
Citaat:
|
Citaat:
Helaas een paar jaar geleden allemaal afgebroken :cry: |
Citaat:
|
Goeie keuze.
|
Citaat:
1938 of toch 1959? 8-) |
Citaat:
Het delven van steenkool kan nu winstgevend zijn. Uiteraard wel met moderne technieken. |
Citaat:
(is niet door mij gemaakt, voor alle duidelijkheid) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik begrijp dat men niet alles kan behouden, maar soms is men er toch met de botte bijl doorgegaan, wat betreft het behoud van ons industrieel erfgoed. |
Citaat:
Maar om de sloop van den gaschfabriek zal niemand treuren. |
Toch had Lelystad nog wel boven Almere mogen staan, en hoewel het centrum van Eindhoven inderdaad erg lelijk is valt de rest van de stad behoorlijk mee.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be