Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Duren pinten op Rock Werchter (https://forum.politics.be/showthread.php?t=102596)

Revolutie 1 maart 2008 11:23

Duren pinten op Rock Werchter

2,50 € voor een bekertje bier 8O

Tavek 1 maart 2008 11:24

Dit is een echt maatschappelijk probleem ;)

Revolutie 1 maart 2008 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 3282016)
Dit is een echt maatschappelijk probleem ;)

Binnen 5 jaar, 5 € voor een pintje!

Tavek 1 maart 2008 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie (Bericht 3282022)
Binnen 5 jaar, 5 € voor een pintje!

Er gewoon niet meer naar toe gaan dan, en tis snel gedaan ;)

Revolutie 1 maart 2008 11:50

of laten we aan de inkom van de campings zelf bier verkopen tegen democratische prijzen.
Dat is volgens mij een goudmijn.

Tavek 1 maart 2008 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Revolutie (Bericht 3282045)
of laten we aan de inkom van de campings zelf bier verkopen tegen democratische prijzen.
Dat is volgens mij een goudmijn.

Voila kijk ;)

Ik weet niet hoe dat met reglementering zit, maar deze gedachtengang is al wat beter.

freespirit 1 maart 2008 11:55

Inderdaad, dit is zonder enig cynisme een groot maatschappelijk probleem. De meerderheid van de bezoekers van Werchter (en andere megafestivals) is nog scholier of student en heeft dus geen vaste baan of eigen riant inkomen. Vele van die kosten worden dan dus ook door de ouders betaald of is opgespaard geld van studentenjobs of weekendwerk. De kosten swingen echt de pan uit en het wordt elk jaar een pak duurder, soms niet in verhouding. Eén enkel dagje Rock Werchter kostte mij vorig jaar maar liefst € 130 !!! Namelijk ongeveer 75 euro voor het ticket, 5 euro voor de pendel ernaartoe en ongeveer 50 euro ter plaatse voor de 'catering' (eten en drinken), die je bezwaarlijk haute cuisine kan noemen. Flesjes en busjes drank mee naar binnen nemen is praktisch uitgesloten en worden aan de ingang 'in beslag' genomen. Als je meerdere dagen gaat, kunnen die kosten dus de pan uitswingen, je kan dan natuurlijk wat compenseren door veel op de camping te verbruiken (staanplaatsen betaal je ook vrij riant), maar toch blijft de totaalkost torenhoog.

Onzen Herman Schuremans (organisator Rock Werchter) minimaliseert de prijsstijgingen en zegt dat je in het buitenland voor een gelijkaardig festival nog vele meer betaalt. Dit is echter een belachelijke redenering en vergelijking, alsof je zou zeggen dat zweepslagen invoeren in België voor overspeligen niet zo erg is, want dat je daar in landen als Iran de doodstraf voor krijgt. Dit voorbeeld is even absurd als de drogredenen waar deheer Schuremans mee afkomt ! Ik ben dan wel een 'werkende' mens, maar de kosten voor zo'n dagje muziekvertier zijn mij toch iets te hoog aan het worden. Wat ik voor dat geld niet allemaal kan doen. Maar ja, zolang er jongeren bereid blijven zulk een absurd hoge prijs voor dit evenment neer te leggen, zal de prijs blijven stijgen, tot op den duur alleen nog de zeer kapitaalkrachtige jongeren (lees rijke ouders) naar de 'grote groepen' kan gaan kijken.

woolybooly 1 maart 2008 12:07

Ik voel met u mee Freespirit. Het is voor een doorsnee jongere inderdaad niet meer te betalen.

Savatage 1 maart 2008 12:09

F*cking duur. Nuja, je kan altijd drank meesmokkelen op de camping en je daar bezatten :-)

Savatage 1 maart 2008 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freespirit (Bericht 3282051)
Inderdaad, dit is zonder enig cynisme een groot maatschappelijk probleem. De meerderheid van de bezoekers van Werchter (en andere megafestivals) is nog scholier of student en heeft dus geen vaste baan of eigen riant inkomen. Vele van die kosten worden dan dus ook door de ouders betaald of is opgespaard geld van studentenjobs of weekendwerk. De kosten swingen echt de pan uit en het wordt elk jaar een pak duurder, soms niet in verhouding. Eén enkel dagje Rock Werchter kostte mij vorig jaar maar liefst € 130 !!! Namelijk ongeveer 75 euro voor het ticket, 5 euro voor de pendel ernaartoe en ongeveer 50 euro ter plaatse voor de 'catering' (eten en drinken), die je bezwaarlijk haute cuisine kan noemen. Flesjes en busjes drank mee naar binnen nemen is praktisch uitgesloten en worden aan de ingang 'in beslag' genomen. Als je meerdere dagen gaat, kunnen die kosten dus de pan uitswingen, je kan dan natuurlijk wat compenseren door veel op de camping te verbruiken (staanplaatsen betaal je ook vrij riant), maar toch blijft de totaalkost torenhoog.

Dan heb je het er ook wel goed van genomen.

Stratcat 1 maart 2008 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3282066)
F*cking duur. Nuja, je kan altijd drank meesmokkelen op de camping en je daar bezatten :-)

Drank is een drug.

Tavek 1 maart 2008 12:18

Iedereen wilt er naar toe gaan, dus men kan de prijzen de lucht in laten schieten.

Succes heeft zo zijn prijs.

An Arkos 1 maart 2008 12:22

Oh help, op een veel te duur festival kost bier veel te veel:roll:

HAMC 1 maart 2008 13:13

Kom jongens, zo erg is het toch allemaal niet.

Herman bedankt jullie helemaal tot aan de bank.

Zwartengeel 1 maart 2008 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 3282040)
Er gewoon niet meer naar toe gaan dan, en tis snel gedaan ;)

Inderdaad. Alsof Werchter het enige zaligmakende festival is en de rest er niet meer toe doet. Alternatieven genoeg tegenwoordig, dacht ik zo. Bovendien zijn het op Werchter toch vaak de grote gevestigde namen die iedereen ondertussen wellicht al vaker gezien heeft of ondertussen zelfs moegehoord is die de revue passeren.

Bhairav 1 maart 2008 13:58

Geef mij maar Dour ofzo...

Savatage 1 maart 2008 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat (Bericht 3282074)
Drank is een drug.

Dat heb ik hier nog al enkelen horen beweren, ja.

Savatage 1 maart 2008 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3282215)
Geef mij maar Dour ofzo...

Dat is tegenwoordig ook al één commerciële boel.

Stratcat 1 maart 2008 14:18

dubbel

Stratcat 1 maart 2008 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3282223)
Dat heb ik hier nog al enkelen horen beweren, ja.

Niet alleen enkelen hier beweren dat:

http://www.vad.be/over_vad/Wie_wat/voorstelling.html

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be