![]() |
Vb Verdedigt Nazi-ideologie !!!
|
Citaat:
|
Waar ergens?
|
Welke Nazi-ideologie?
Volgens mij kan u beter eens Pearl of Hans Anders bezoeken. |
Ik zie ook nergens iets ivm nazi-ideologie.
|
Alleen een germanist en een historicus kunnen zeggen of dat cursusje al dan niet onwaarheden bevat.
|
Citaat:
|
nazi??
akkoord met filo, het gros van de forummers hier kan hier niet echt iets zinnig tegen inbrengen. Tenzij het gaat over het doel van deze informatie, natuurlijk. |
Hoe kan je heden ten dage nog het verschil tussen "Keltische" en "Germaanse" volkeren zien op genetisch vlak? :?
Citaat:
De geschiedkunde, en bij uitbreiding de wetenschap, moet volgens hun ondergeschikt gemaakt worden aan de ideologische belangen... Voor één keer ben ik het eens met Hans1, compleet doorgedraaid. 8O |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wat is er mis met te verwijzen naar onze Germaanse oorsprong ? de nazi's hebben dit idd ook vernoemd, mr da's dan ook de enige link die er is. wat dit echter met het nazisme an sich te maken heeft is me volstrekt onduidelijk.
of ben ik ook een nazi als ik zeg dat nederlands en duits gelijkenissen vertonen omdat we dezelfde oorsprong hebben ? Vlamingen zijn Germanen, da's een feit, en dat heeft niks met nazisme te maken mr alles met geschiedenis. |
nazi's gebruikten onze gemeenschappelijke oorsprong om ons quasi te in te lijven, althans, zo was hun plan opgesteld.
hier maakt men enkel vermelding van het historische feit dat vlamingen germanen zijn. beiden, zowel nazi's als VBJ doen hetzelfde, nl. verwijzen nr de herkomst nl de germaanse, mr VBJ refereert er niet naar met nazistische motieven, mr enkel met geschiedkundige, iets wat bij de nazi's wel even anders was. dezelfde feiten worden dus voor een totaal verschillend doel aangewend. wie dat niet ziet, is blind of wil het niet zien door poco-indoctrinatie. |
Citaat:
|
Citaat:
Statistisch gesproken is er geen enkele Europeaan die niet afstamt van zowel Kelten als Germanen. ;-) En van de profeet Mohammed. |
Citaat:
|
"Terwijl de etnische
oorsprong van de Vlamingen Frankisch-Germaans is, zijn de Walen overwegend van Keltisch- Romaanse oorsprong." Vandaar al die Nederlandstalige namen in Zuid-België, zeker? Zei bovendien ene Degrelle niet dat de "Walen" Germanen waren? En dan nog, wat doet het er allemaal toe? Iedereen is hier met elkaar vermengd en we zijn allemaal mensen. Eén ras, één mensheid. Als dit pure wetenschap zou zijn en blijven, heb ik er geen probleem mee, maar dit staat wel in een "vormingsblad" van het VB, betaald met ons belastinggeld. Deze (pseudo-)wetenschappelijke theorieën worden blijkbaar politiek geëxploiteerd en dat is waanzinnig en gevaarlijk. Als dit geen racisme is, ben ik een Vlaams-nationalist. |
Citaat:
|
Voor de Romeinen was de Rijn het scheidingsgebied tussen Kelten (Galiiërs) en Germanen. Tijdens het verval van het West-Romeinse rijk trokken Germaanse stammen de Rijn over.
Het huidige Vlaanderen en delen van Frans-Vlaanderen en Wallonië werden hoofdzakelijk Germaans en vormde tevens ook de grens tussen Germaanse talen en Latijnse talen. Intussen was Gallië en Hispanje geromaniseert. Na de val van het West-Romeinse Rijk namen de Germaanse stammen de macht over. De Germaanse machthebbers namen tevens de taal over van het gebied dat ze overheersten. Aangezien de Germaanse stammen in minderheid waren tegenover de Gallische bevolking werden ze tevens ook geromaniseert en veranderde ze van een germaanse stam in een Latijnse stam. Hierdoor hebben Fransen en het merendeel van de Walen Gallische bloed dan Germaans bloed. Dus het gaat niet over 100 procent bloedzuiverheid maar over het kenmerkende gedeelte. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be