Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Holebi's discrimineren. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=102618)

Vorenus 2 maart 2008 11:01

Holebi's discrimineren.

Is het niet discriminerend dat in sommige homobars en lesbische bars hetero's worden geweigerd?

Probeer maar als man eens in een lesbische bar binnen te geraken of als vrouw in een homobar.

Toegang geweigerd.

Dit is discriminatie.

Anderzijds indien een gewone café of bar holebi's uitsluit dan protesteren dezelfde holebi's dat ze gediscrimineerd worden terwijl ze het zelf toepassen.

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/2093...et_welkom.html

Zelfs Red & Blue discrimineert vrouwen.

http://www.redandblue.be/

En dan zagen de holebi's over gelijke behandeling terwijl ze het zelf niet toepassen.

Duvelke 2 maart 2008 12:50

Dit is idd discriminatie, Hellfiger. Indien ze je daar weigeren op basis van je geslacht heb je het volste recht een klacht in te dienen. Natuurlijk zullen we waarschijnlijk een ander uitvlucht gebruiken om je niet binnen te laten, om geen zever te krijgen met het gerecht.

Jazeker 2 maart 2008 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 3283185)
Probeer maar als man eens in een lesbische bar binnen te geraken.

Haar laten groeien, beetje make-up, stilleto's en een mooi kleedje (en je benen scheren).

Rudy 2 maart 2008 13:22

Wat motiveert een man om een bar vol lesbiennes binnen te stappen ?

HAMC 2 maart 2008 13:42

Neen jongens, u begrijpt de Belgische definitie niet van discriminatie/rascisme.

Dat is alleen tussen de blanke rechtse bange man en Noord Afrikanen.

Rudy 2 maart 2008 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3283493)
Neen jongens, u begrijpt de Belgische definitie niet van discriminatie/rascisme.

Dat is alleen tussen de blanke rechtse bange man en Noord Afrikanen...

... oftewel iets met glazen plafonds binnen de Vlaamse overheid.

Vinzcent 2 maart 2008 14:31

Volgens sommigen kunnen minderheden niet discrimineren. :roll:

daiwa 2 maart 2008 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vinzcent (Bericht 3283545)

De Witte ontkent dat hij dat ooit gezegd heeft.

An Arkos 2 maart 2008 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 3283185)
Is het niet discriminerend dat in sommige homobars en lesbische bars hetero's worden geweigerd?

Probeer maar als man eens in een lesbische bar binnen te geraken of als vrouw in een homobar.

Toegang geweigerd.

Dit is discriminatie.

Anderzijds indien een gewone café of bar holebi's uitsluit dan protesteren dezelfde holebi's dat ze gediscrimineerd worden terwijl ze het zelf toepassen.

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/2093...et_welkom.html

Zelfs Red & Blue discrimineert vrouwen.

http://www.redandblue.be/

En dan zagen de holebi's over gelijke behandeling terwijl ze het zelf niet toepassen.

Dat een lesbische bar mannen niet binnenlaat lijkt me ergens begrijpelijk, anders zit het daar waarschijnlijk binnen de kortste keren vol met geile heteromannen die vrouwen lastigvallen, het is niet goed te keuren, maar wel begrijpelijk.
Maar een homo-bar die vrouwen niet binnenlaat is gewoon sexisme.

Kay_ 3 maart 2008 08:11

Ik vind dit soort zaken ook pure discriminatie. Alsof hetero's zich niet kunnen amuseren in clubs met als doelpubliek homo's.

HAMC 3 maart 2008 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 3284322)
Ik vind dit soort zaken ook pure discriminatie. Alsof hetero's zich niet kunnen amuseren in clubs met als doelpubliek homo's.

Spijtig dat het geen VB'ers zijn, anders werd er iets aan gedaan.

circe 3 maart 2008 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vinzcent (Bericht 3283545)

ik denk dat dit het juiste antwoord is.

Homo/lesbobars mogen mensen weigeren die hun doelpubliek niet zijn.
Marokkaanse jeugdclubs weigeren mensen die geen marokkaan zijn
turkse clubs doen het met eigen volk eerst

Maar owee als je toevallig een blonde blauwogige autochtoon bent: dan ben je verplicht je living, slaapkamer en badkamer voor IEDEREEN ter beschikking te stellen, anders ben je rassiest.

circe 3 maart 2008 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 3283585)
De Witte ontkent dat hij dat ooit gezegd heeft.

stond nochtans netjes in een interview.

daiwa 3 maart 2008 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3284399)
stond nochtans netjes in een interview.

Ik stuurde enkele weken geleden een mailtje naar het CGKR om hen op hun hyocriet gedrag te wijzen.
Daarin raadde ik De Witte ook aan zich even te verdiepen in de geschiedenis van Zuid-Afrika en het toenmalig Kongo onder Leopold II en dan zou hij zien dat zijn stelling dat een minderheid een meerderheid niet kan discrimineren pertinent onwaar is.
Ik kreeg een uitgebreid antwoord en daarin vermelde hij ook dat hij dat nooit heeft gezegd.
Enkele intersites en één bepaalde krant hebben dat er van gemaakt zegt hij.

the_dude 3 maart 2008 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 3283630)
Dat een lesbische bar mannen niet binnenlaat lijkt me ergens begrijpelijk, anders zit het daar waarschijnlijk binnen de kortste keren vol met geile heteromannen die vrouwen lastigvallen, het is niet goed te keuren, maar wel begrijpelijk.
Maar een homo-bar die vrouwen niet binnenlaat is gewoon sexisme.

wat u hier schrijft is sexisme.
Persoonlijk vind ik is het de zaak van de eigenaar, organisator wie of wat binnen mag. Het is onbegrijpbaar dat een mens een zaak opent en dan van bovenaf efjtes opgelegd krijgt wie daar binnen mag. Dit klopt niet. Wil u op café/restaurant/festival.dancing gaan en er zijn er geen naar uw zin of er zijn er geen waar je binnen mag: start er zelf een op, maar hou aub op met anderen tijdens hun vertier lastig te vallen met zulk overdraagzaam gedrag.
Het onverdraagzaam gedrag zit hem niet in het bij elkaar binnen mogen of niet, maar in het elkaar ruimte weigeren om vertier te zoeken.

HAMC 3 maart 2008 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 3284426)
Ik stuurde enkele weken geleden een mailtje naar het CGKR om hen op hun hyocriet gedrag te wijzen.
Daarin raadde ik De Witte ook aan zich even te verdiepen in de geschiedenis van Zuid-Afrika en het toenmalig Kongo onder Leopold II en dan zou hij zien dat zijn stelling dat een minderheid een meerderheid niet kan discrimineren pertinent onwaar is.
Ik kreeg een uitgebreid antwoord en daarin vermelde hij ook dat hij dat nooit heeft gezegd.
Enkele intersites en één bepaalde krant hebben dat er van gemaakt zegt hij.

Dat doet me denken aan De Gught die ook ontkende dat hij iets gezegd had, totdat de journalist het bandje liet horen.

Bleek dat De Gught een stinkende leugenaar is.

Savatage 3 maart 2008 12:14

Ik zie het probleem niet. Een (horeca) zaak is m.i. eigendom van de uitbater, die mag bijgevolg beslissen wie er al dan niet binnenkomt. De criteria waarop dat gebeurt zijn zijn zaak.

HAMC 3 maart 2008 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3284499)
Ik zie het probleem niet. Een (horeca) zaak is m.i. eigendom van de uitbater, die mag bijgevolg beslissen wie er al dan niet binnenkomt. De criteria waarop dat gebeurt zijn zijn zaak.

Dus een bordje "geen Noord Afrikanen" zou ook mogen? Als de eigenaar dit beslist?

Savatage 3 maart 2008 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3284507)
Dus een bordje "geen Noord Afrikanen" zou ook mogen? Als de eigenaar dit beslist?

Van mij zou dat inderdaad mogen.

HAMC 3 maart 2008 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3284509)
Van mij zou dat inderdaad mogen.

Dat zou misschien beter zijn dan de toestand nu ja.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be