Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vrouwen Brugs gevang pikken uitbuiting en slavernij niet meer (https://forum.politics.be/showthread.php?t=102662)

Marlientje 3 maart 2008 21:36

Vrouwen Brugs gevang pikken uitbuiting en slavernij niet meer

Vrouwen in Brugse gevangenis verspreiden collectieve klacht

BRUGGE - De vrouwen in de gevangenis van Brugge hebben via het burgermediaplatform Indymedia een collectieve klacht verspreid. Ze klagen ondermeer de te lage vergoeding voor arbeid aan, de schending van hun privacy bij celcontroles en het achterhouden van informatie over hun rechten. Volgens Indymedia hebben de gedetineerden hun klacht getoetst aan het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM).

De vrouwelijke gevangenen vragen om hun volledig loon uit te betalen. De verloning moet volgens de gedetineerden overeenstemmen met gelijkaardige arbeid buiten de gevangenis.

bron : http://destandaard.be/Artikel/Detail...MF03032008_123

vrouwen Power, gedaan met uitbuiting, iedereen heeft rechten, recht op privacy....

Pantoffeldiertje 3 maart 2008 21:43

Ik heb het altijd zo gezien : wie de wet overtreedt, verspeelt de kans om er later beroep op te mogen doen.

Savatage 3 maart 2008 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pantoffeldiertje (Bericht 3285266)
Ik heb het altijd zo gezien : wie de wet overtreedt, verspeelt de kans om er later beroep op te mogen doen.

Zo is het ook precies. Je komt niet zomaar in een gevangenis terecht.

kiko 3 maart 2008 21:47

Citaat:

Dus als je de wet overtreedt, ben je zowat al je rechten kwijt ?

Sterke logica.

praha 3 maart 2008 21:48

Citaat:

ai... gaat dat dan niet op voor 99.99999999 % van de mensen ?

filosoof 3 maart 2008 21:48

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3285269)
Zo is het ook precies. Je komt niet zomaar in een gevangenis terecht.

Wat kan het leven toch simpel zijn voor sommigen.
(Welk percentage van de gevangenen in België zit in voorarrest?)

praha 3 maart 2008 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 3285271)

Sterke logica.

jep... inzake logica kan het de laatste tijd wel weer tellen

één keer te snel rijden en kom achteraf niet klagen dat je in Guantanamo verzeild geraakt bent ;-)

kiko 3 maart 2008 21:57

Tja, sommige leden zijn heel strikt in de toepassing van de wet. Vooral als het een ander betreft vermoed ik...

Savatage 3 maart 2008 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 3285271)

Sterke logica.

Die gevangenen zijn niet al hun rechten kwijt, ze proberen er enkel wat bij te verwerven. Soit, ben eens benieuwd of het EVRM de aanklacht al serieus gaat nemen.

Savatage 3 maart 2008 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3285274)
Wat kan het leven toch simpel zijn voor sommigen.

Voor iemand met zoveel verschillende maten en gewichten als jij zal dat wel zo zijn.

Citaat:

(Welk percentage van de gevangenen in België zit in voorarrest?)
Welk percentage van de gevangen heeft iemand anders vermoord?
Hoeveel procent zit er voor zware criminele feiten?

Heb je ook al eens stilgestaan bij die vragen?

Essevee_VL 3 maart 2008 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje (Bericht 3285260)
De vrouwelijke gevangenen vragen om hun volledig loon uit te betalen. De verloning moet volgens de gedetineerden overeenstemmen met gelijkaardige arbeid buiten de gevangenis.

:rofl:

Citaat:

vrouwen Power

Wat is dat nu weer? U zit een bepaalde tankplaats aan te prijzen, waarom? Wat heeft dit te maken met die wijvengelijkmaking?

Essevee_VL 3 maart 2008 22:09

Iedereen zit hier wat te lullen over rechten maar over plichten wordt er weer gezewegen... :roll:

Marlientje 3 maart 2008 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Essevee_VL (Bericht 3285309)
:rofl:

Wat is dat nu weer? U zit een bepaalde tankplaats aan te prijzen, waarom? Wat heeft dit te maken met die wijvengelijkmaking?

de crisis en de hoge prijzen, (-index en inflatie ) zijn ook voelbaar bij de zwakkeren, de vrouwen in dit geval. Iedereen heeft behoeften , maar weer een 'blokker' zeker. :roll: tssss

Essevee_VL 3 maart 2008 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje (Bericht 3285316)
de crisis en de hoge prijzen, (-index en inflatie ) zijn ook voelbaar bij de zwakkeren, de vrouwen in dit geval. Iedereen heeft behoeften , maar weer een 'blokker' zeker. :roll: tssss

Vrouwen zijn zwakkeren, vaneigens! Wat zouden ze doen zonder een man... ja ja niet veel! :lol:

Waarom prijst u de verkoopzaak van wagenstook d.i. "Power" aan?

Essevee_VL 3 maart 2008 22:20

Wat is dat nu weer! Krijgen die misdadigers nu al geld in de gevangenis? 8O8O8O

Essevee_VL 3 maart 2008 22:21

Lap zeg! Ze zit ook al een warenhuis (Blokker) aan te prijzen! :lol:

Essevee_VL 3 maart 2008 22:21

.

Savatage 3 maart 2008 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marlientje (Bericht 3285316)

Hoe kom je er eigenlijk bij dat:

a) Die gedetineerde vrouwen financieel zwakker zouden zijn dan gewone vrouwen?
b) Zij die inflatie voelen in de gevangenis? Bij mijn weten zijn er geen supermarkten in gevangenissen waar de gedetineerden kunnen gaan shoppen.

Bobke 3 maart 2008 22:28

Citaat:

Lijkt mij logisch.
Ze zullen er ook geen bezwaar tegen hebben om de werkelijke kosten van hun verblijf te betalen hoop ik.

Herr Oberst 3 maart 2008 22:32

Het lijkt me bijzonder degoutant om criminele gevangenen af te gaan schilderen als vrijheidsstrijdende heldinnen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be