![]() |
Vrouwen Brugs gevang pikken uitbuiting en slavernij niet meer
Vrouwen in Brugse gevangenis verspreiden collectieve klacht
![]() BRUGGE - De vrouwen in de gevangenis van Brugge hebben via het burgermediaplatform Indymedia een collectieve klacht verspreid. Ze klagen ondermeer de te lage vergoeding voor arbeid aan, de schending van hun privacy bij celcontroles en het achterhouden van informatie over hun rechten. Volgens Indymedia hebben de gedetineerden hun klacht getoetst aan het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens (EVRM). De vrouwelijke gevangenen vragen om hun volledig loon uit te betalen. De verloning moet volgens de gedetineerden overeenstemmen met gelijkaardige arbeid buiten de gevangenis. bron : http://destandaard.be/Artikel/Detail...MF03032008_123 vrouwen Power, gedaan met uitbuiting, iedereen heeft rechten, recht op privacy.... |
Ik heb het altijd zo gezien : wie de wet overtreedt, verspeelt de kans om er later beroep op te mogen doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
Sterke logica. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
(Welk percentage van de gevangenen in België zit in voorarrest?) |
Citaat:
één keer te snel rijden en kom achteraf niet klagen dat je in Guantanamo verzeild geraakt bent ;-) |
Tja, sommige leden zijn heel strikt in de toepassing van de wet. Vooral als het een ander betreft vermoed ik...
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Hoeveel procent zit er voor zware criminele feiten? Heb je ook al eens stilgestaan bij die vragen? |
Citaat:
Citaat:
|
Iedereen zit hier wat te lullen over rechten maar over plichten wordt er weer gezewegen... :roll:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarom prijst u de verkoopzaak van wagenstook d.i. "Power" aan? |
Wat is dat nu weer! Krijgen die misdadigers nu al geld in de gevangenis? 8O8O8O
|
Lap zeg! Ze zit ook al een warenhuis (Blokker) aan te prijzen! :lol:
|
.
|
Citaat:
a) Die gedetineerde vrouwen financieel zwakker zouden zijn dan gewone vrouwen? b) Zij die inflatie voelen in de gevangenis? Bij mijn weten zijn er geen supermarkten in gevangenissen waar de gedetineerden kunnen gaan shoppen. |
Citaat:
Ze zullen er ook geen bezwaar tegen hebben om de werkelijke kosten van hun verblijf te betalen hoop ik. |
Het lijkt me bijzonder degoutant om criminele gevangenen af te gaan schilderen als vrijheidsstrijdende heldinnen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be