Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   De zoveelste leugen van het FDF (https://forum.politics.be/showthread.php?t=102664)

stropdrager 3 maart 2008 23:56

De zoveelste leugen van het FDF

Patrick Van Cauwenberghe, gemeenteraadslid voor het FDF in Zaventem, haalde vandaag zwaar uit naar de fascistische Vlamingen. Alleen Vlamingen hebben het recht om gemeentezalen te huren.

Citaat:

"Walen personae non gratae in Zaventem"
In Zaventem heeft een gemeentelijk besluit het doel om de verhuur van gemeentezalen aan niet-Nederlandstalige verenigingen en elke niet-Vlaamse privépersoon te verbieden. Dat zegt gemeenteraadslid Patrick Van Cauwenberghe (FDF) vandaag in La Dernière Heure. De tekst werd op maandag 25 februari goedgekeurd door de gemeenteraad, met eenstemmigheid bij de Vlaamse partijen.

"Het gaat er niet meer om dat er Nederlands geleerd of gesproken wordt. Het gaat er om dat 'Vlaming zijn' recht geeft op een dienst van de gemeente, die zo aan iedereen met een andere cultuur geweigerd wordt", aldus Van Cauwenberghe. (belga/sps)
http://www.hln.be/hln/nl/957/home/ar...aventem-.dhtml

Maar later op de dag bleek dat de heer Van Cauwenberghe bewust gelogen heeft. Franstalige particulieren mogen de gemeentezaal huren; ze moeten alleen hun aanvraag in het Nederlands doen. Bovendien gaat het al over een oude reglementering.

Citaat:

"Verhuur zalen aan Nederlandstaligen niets nieuws"
In reactie op de kritiek van raadslid Patrick Van Cauwenberghe (FDF) op het feit dat de Zaventemse gemeenteraad vorige week maandag besliste de hoeve Nothengem in Nossegem enkel te verhuren aan Nederlandstalige verenigingen en particulieren stelt de Zaventemse schepen Eric Van Rompuy (CD&V) dat er niets nieuws onder de zon is en dat een dergelijk reglement al bestaat voor andere gemeentelijke infrastructuur.

"De zaal van de hoeve wordt enkel verhuurd aan verenigingen die erkend zijn door één van de gemeentelijke raden zoals cultuurraad en sportraad. Om lid te worden van die raden moet de organisatie het Nederlands als voertaal hebben hetgeen decretaal opgelegd is. Aan particulieren die willen huren wordt enkel gevraagd de aanvraag in het Nederlands te doen", aldus Eric Van Rompuy.

"Het gaat er niet meer om dat er Nederlands geleerd of gesproken wordt. Het gaat erom dat Vlaming zijn recht geeft op een dienst van de gemeente, die zo aan iedereen met een andere cultuur geweigerd wordt", aldus Van Cauwenberghe vandaag in La Dernière Heure. Volgens Van Rompuy is de reglementering "een voortvloeisel uit het feit dat Zaventem een Nederlandstalige gemeente is". (belga/sps
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgi/a...s-nieuws.dhtml

Maar ondertussen is de beeldvorming van het fascistische Vlaanderen opnieuw in de Franstalige media terecht gekomen en zijn de Franstaligen opnieuw opgejut door hun kranten en televisiezenders.

Miguelito 4 maart 2008 01:29

ja, lieve landgenoten uit het zuiden. blijf zo maar verder doen. De wil om met de vlamingen in belgique samen te wonen wordt hier nog maar eens onderstreept.

Zwartengeel 4 maart 2008 06:33

Citaat:

"De zaal van de hoeve wordt enkel verhuurd aan verenigingen die erkend zijn door één van de gemeentelijke raden zoals cultuurraad en sportraad. Om lid te worden van die raden moet de organisatie het Nederlands als voertaal hebben hetgeen decretaal opgelegd is. Aan particulieren die willen huren wordt enkel gevraagd de aanvraag in het Nederlands te doen", aldus Eric Van Rompuy.
Dit lijkt me de evidentie zelve. Het is bij deze dus nogmaals duidelijk dat bepaalde Franstaligen Vlaanderen nog steeds als één grote faciliteitengemeente zien, waar ze zonder meer voor alles in het Frans terecht kunnen.

Stef Leeuwenhart 6 maart 2008 10:19

Het ergste is dat Van Cauwenberghe zelf een franstalige Vlaming is en dus eigenlijk zichzelf viseert.

BCD 6 maart 2008 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito (Bericht 3285666)
ja, lieve landgenoten uit het zuiden. blijf zo maar verder doen. De wil om met de vlamingen in belgique samen te wonen wordt hier nog maar eens onderstreept.

Wacht even... :?: Zaventem ligt da al in het zuiden

BCD 6 maart 2008 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3285717)
Dit lijkt me de evidentie zelve. Het is bij deze dus nogmaals duidelijk dat bepaalde Franstaligen Vlaanderen nog steeds als één grote faciliteitengemeente zien, waar ze zonder meer voor alles in het Frans terecht kunnen.

FDF'ers zijn kleine kinderen die alle contact met de werkelijke wereld zijn verloren.

Stef Leeuwenhart 6 maart 2008 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BCD (Bericht 3289032)
Wacht even... :?: Zaventem ligt da al in het zuiden

IN het zuiden van de toekomstige republiek Vlaanderen. Niet ver van de tweetalige Vlaamse hoofdstad.

santos 6 maart 2008 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BCD (Bericht 3289037)
FDF'ers zijn kleine kinderen die alle contact met de werkelijke wereld zijn verloren.

Echte soulmates voor het VB dan.

BCD 6 maart 2008 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart (Bericht 3289054)
IN het zuiden van de toekomstige republiek Vlaanderen. Niet ver van de tweetalige Vlaamse hoofdstad.

Ach ja, het zuiden ligt voor mij bij Aarlen en Virton 8-)

Stef Leeuwenhart 6 maart 2008 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BCD (Bericht 3289073)
Ach ja, het zuiden ligt voor mij bij Aarlen en Virton 8-)

Daar verschillen we dan van mening, dat is voor mij al het buitenland.

stropdrager 6 maart 2008 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart (Bericht 3288815)
Het ergste is dat Van Cauwenberghe zelf een franstalige Vlaming is en dus eigenlijk zichzelf viseert.

Het FDF is dan ook de meest racistische Vlaamse partij.

Everytime 6 maart 2008 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 3289885)
Het FDF is dan ook de meest racistische Vlaamse partij.

Het FDF Vlaams?:lol: Wat heb je vanavond gedronken?:lol:

stropdrager 6 maart 2008 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 3289893)
Het FDF Vlaams?:lol: Wat heb je vanavond gedronken?:lol:

Het FDF is inderdaad een Vlaamse partij. De voorzitter van het FDF is bijvoorbeeld ook een Vlaming.

Everytime 6 maart 2008 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 3289897)
Het FDF is inderdaad een Vlaamse partij. De voorzitter van het FDF is bijvoorbeeld ook een Vlaming.

Stropdrager wil de nieuwe "Geer Hoste" zijn.............

Everytime 6 maart 2008 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 3289897)

stropdrager 6 maart 2008 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 3289912)

Ik ben doodserieus, mijn beste. Olivier Maingain is een Vlaming.

Everytime 6 maart 2008 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 3289914)
Ik ben doodserieus, mijn beste. Olivier Maingain is een Vlaming.

Bent u betaald om zo'n stommiteiten te uiten?:lol:

Everytime 6 maart 2008 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart (Bericht 3288815)

Als ik uw redenering volg zijn Bert ANCIAUX en Geert BOURGEOIS in feit Franstaligen. Ze zullen het graag horen.:lol:

stropdrager 6 maart 2008 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 3289920)
Bent u betaald om zo'n stommiteiten te uiten?:lol:

Kunt u mijn stelling weerleggen?

Everytime 6 maart 2008 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager (Bericht 3289924)
Kunt u mijn stelling weerleggen?

FDF is een Franstalige partij en je weet het wel. Je probeert gewoon grappig te zjn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be