![]() |
Moeten afgedankte politici actief op zoek naar werk?
Ik zag juist op de Nederlandse tv dat men gaat bespreken of kamerleden die hun zitje verliezen ook zoals de gewone man in de straat actief moeten zoeken naar werk.
Nu trekken de afgedankte Nederlandse kamerleden gedurende 4 jaar 3000 euro netto per maand zonder dat ze ook maar één inspanning moeten doen om ander werk te zoeken. Hoe zit dat hier eigenlijk met afgedankte politici? |
die gaan naar LDD of het VB.
|
Die van bij ons moeten eerst terug naar school
|
Doppen is voor de boerekes, toch niet voor de heren politiekers.
|
ja, er is daar toch veel over te doen geweest, dat ze hier ook zo'n grote uittredingsvergoeding krijgen?
|
Hier krijgen ze nog twee jaar hun preeke zeker??
Als ze zelf ontslag nemen om elders te gaan "werken" of zetelen, zouden ze die uitbetaling moeten verliezen!! |
Gezien politici na hun mandaat in kamer of senaat geen recht hebben op werkloosheidsuitkeringen(!) wordt hen gedurende een paar jaar nog een vergoeding uitbetaald,die overigens nog wat kan verhoogd worden afhankelijk of ze aan commissies deelgenomen hebben.(details kunnen bij elkaar gegoogeld worden)..
Dit is onderandere ook gedaan om het "beroep" van politicus nog enigszins aantrekkelijk te maken,nu al is er een veel te grote vertegenwoordiging van mensen uit overheidsdiensten en de juridische beroepen die beter in staat zijn hun "andere carriere" ofwel stil te leggen ofwel te combineren met hun mandaat, dan gewone arbeiders,bedienden,bedrijfsleiders..... laat ons daarom niet te snel "schieten" op onze vertegenwoordigers! |
Citaat:
|
Ik persoonlijk vind dat politiekers een leefloon of een vergoeding gelijkgesteld aan een werklozenvergoeding zouden moeten krijgen.
Zowat de hedendaagse vorm van de slaaf die vroeger achter Ceasar stond en hem regelmatig zei, je bent geen god, je bent een mens. Dan zouden die ************ aardig wat minder arrogant zijn. |
Citaat:
Iedereen gelijk voor de wet!!!!! |
Citaat:
Ofwel gaat het om eerbiedwaardige grijsaards die na hun mandaatperiode in pensioen kunnen. Ofwel gaat het om juristen,staats- en aanverwanten die hun oude job weer kunnen opnemen.. Ofwel gaat het om jongere mensen die de politiek om allerlei redenen weer verlaten hebben (geen zetel meer gekregen)en terug aan het werk gaan in de privé.... that's life voor zover mij bekend zijn er geen probleemwijken in Brussel met ex-politici :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
De afgedankte Fientje Moerman kreeg alvast een riante opzegvergoeding en verleden week een nieuw jobke in het parlement erbovenop!
Je zou voor minder beginnen frauderen. |
Citaat:
Dat heb ik niet gezegd. Maar nu de overheid werklozen regelmatig oproept om te controleren of ze wel echt actief naar werk zoeken op straffe van een tijdelijke schorsing mogen ze dat van mijn part ook doen met afgedankte politici die nog een uitstapvergoeding trekken. |
Afgedankte politici op politiek verlof
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be