Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Belasting is diefstal (https://forum.politics.be/showthread.php?t=102676)

lombas 4 maart 2008 12:19

Belasting is diefstal

Ik wil deze aan niemand onthouden:

http://nl.youtube.com/watch?v=EByzptsHeGg

Kijk en leer.

Dieterius 4 maart 2008 13:19

:O :O wat is me dat allemaal??

Thomas- 4 maart 2008 14:23

Twigmuntus 4 maart 2008 20:41

Leuk filmpje.

Van een hoogleraar fiscale economie en columnist van het Financiele Dagblad had ik wel een sterkere verdediging verwacht. Het lijkt alsof hij "belasting is diefstal" voor het eerst in zijn leven hoorde, laat staan dat hij er al eens bij stilgestaan had.

"... ook het woordgebruik waarmee u die overheid associeert, van dat men onder dwang, dus onder pressie belastingen gaat innen..." 8O

De volstrekt onbevooroordeelde presentator meende ook echt dat hij die kerel schaakmat had gezet door te zeggen "Zonder belastingsgeld geen verzorgingsstaat".

Derk de Tweede 4 maart 2008 20:46

Liever belasting betalen dan dit:

Stratcat 4 maart 2008 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Twigmuntus (Bericht 3286719)
Leuk filmpje.

Van een hoogleraar fiscale economie en columnist van het Financiele Dagblad had ik wel een sterkere verdediging verwacht. Het lijkt alsof hij "belasting is diefstal" voor het eerst in zijn leven hoorde, laat staan dat hij er al eens bij stilgestaan had.

"... ook het woordgebruik waarmee u die overheid associeert, van dat men onder dwang, dus onder pressie belastingen gaat innen..." 8O

En daarna nog durven beweren dat Manders niet weet wat belastingen zijn. :-D

Twigmuntus 4 maart 2008 21:01

Derk, ik begrijp wat je bedoelt maar of belastingen nuttig zijn is een andere vraag. Het interview ging over "belasting is diefstal".

Dronkoers 4 maart 2008 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Twigmuntus (Bericht 3286767)
Derk, ik begrijp wat je bedoelt maar of belastingen nuttig zijn is een andere vraag. Het interview ging over "belasting is diefstal".

Jammer, ik had liever een interview met tetten gehad ;-)

Derk de Tweede 4 maart 2008 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Twigmuntus (Bericht 3286767)

Zijn alle vormen van bezit dan geen vorm van diefstal?

Twigmuntus 4 maart 2008 21:15

Van Proudhon wil ik al lang eens iets lezen maar ik heb de tijd nog niet gehad.

Meer ik denk van niet, nee.

Jantje 4 maart 2008 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3286780)
Jammer, ik had liever een interview met tetten gehad ;-)

²

Tegen de wettelijke diefstallen via belastingen valt toch niets te doen.

Jaani_Dushman 4 maart 2008 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3285927)
Ik wil deze aan niemand onthouden:

http://nl.youtube.com/watch?v=EByzptsHeGg

Kijk en leer.

Strikt genomen heeft die kerel gelijk.

Maar alvorens lombas op z'n tafel begint te dansen, moet ik wel zeggen dat hij (mijnheer Manders, of hoe heette hij?) behoorlijk hypocriet is. Hij heeft wel problemen met diefstal door de overheid, maar niet met de veel grotere diefstal door verzekeringsmaatschappijen en andere bedrijven...
De discussie is eigenlijk: is stelen van een dief ook stelen?

Jaani_Dushman 4 maart 2008 21:30

Bovendien vind ik het behoorlijk naïef om de staat voor te stellen als een losstaand gegeven. Als een op zich staande kracht die door niets of niemand gestuurd zou worden. De staat...

Rob Roy 4 maart 2008 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3285927)
Belasting is diefstal

Sommige berichten geven in drie woorden dé eeuwige essentie van de politiek weer. Al wat daarna volgt is superflu.

Uh-Huh 4 maart 2008 23:30

:cheer: Jaani :cheer:

Savatage 4 maart 2008 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3286848)

Maar alvorens lombas op z'n tafel begint te dansen, moet ik wel zeggen dat hij (mijnheer Manders, of hoe heette hij?) behoorlijk hypocriet is. Hij heeft wel problemen met diefstal door de overheid, maar niet met de veel grotere diefstal door verzekeringsmaatschappijen en andere bedrijven...

Je moet helemaal geen verzekeringen nemen of geld betalen aan bedrijven als je dat niet wilt. Belastingen moet je echter betalen.

Ganzenbordfan 4 maart 2008 23:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3287167)
Je moet helemaal geen verzekeringen nemen of geld betalen aan bedrijven als je dat niet wilt. Belastingen moet je echter betalen.

Strikt gezien niet. Maar in de mens zijn zoektocht naar behoeftebevrediging wordt hij wel gedwongen dat te doen. Althans toch in landen zoals België.

Jaani_Dushman 5 maart 2008 00:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 3287148)
:cheer: Jaani :cheer:

Hehe! Waar heb ik dit verdiend? :-D

netslet 5 maart 2008 01:22

[fluisterend]u plaatst u zelf buiten de rechtsorde...[/fluisterend]

Lady Marian Fitzswalter: Why, you speak treason!
Robin Hood: Fluently.

Vond het anders ook wel behoorlijk slaapverwekkend eigenlijk: ik kon perfect op voorhand de reactie van Manders bijna tot op de letter voorspellen. Ik had enkel verwacht dat ie de krop in de keel ging krijgen bij de 'recht op eigen leven, lichaam en vruchten van eigen arbeid' en in tranen zou uitbarsten. De pretoogjes maakten wel veel goed.

En - hopelijk - opzettelijke naïeve uitlatingen over bedrijven in het algemeen, dat ook. Maar ja, hij is immers belastingadviseur.

Niemand bijt hier de hand die voedert. Noch de hoogleraar betaald middels belastingen, noch de belastingadviseur die op de vrijwillige bijdragen van bedrijven moet rekenen.

Stratcat 5 maart 2008 01:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3286848)

De discussie is eigenlijk: is stelen van een dief ook stelen?

Welke veel grotere diefstal?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be