![]() |
Gravensteenmanifest
Het Gravensteenmanifest staat voor vrijheid, gelijkheid, solidariteit en wederzijds respect, en pleit van daaruit voor een staatshervorming en het consolideren van het Nederlandse taalgebied.
Ondertekenen kan op http://www.gravensteengroep.org/ |
Citaat:
|
Aja das van die groep die het links-nationalisme hebben uitgevonden.
|
Citaat:
Met ooglappen die solidariteit moeten voorstellen loopt links kritiekloos in het federale verhaal. Deze groep gelooft tenminste wél in bevoegdheidsoverdracht en in duidelijke taalwetten. Ze vullen langs linkerzeide een groot gat op en daarom alleen al vind ik dat deze politieke strekking wat meer aandacht, en handtekeningen, verdient. Ook om dat vlaams-is-radicaal/racistisch/rechts taboe te doorbreken. |
Citaat:
|
Citaat:
De mensen verklaren zichzelf als links. Dus hebben ze het links - nationalisme uitgevonden. Een links beleid gericht naar een groep die voldoet aan vooraf bepaalde criteria. |
Citaat:
Citaat:
|
Ik blijf het vreemd vinden. :? Iemand die op dit forum de inhoud van dit manifest verdedigt krijgt zonder pardon het label "belgicist" opgeplakt, en toch blijkt dat diezelfde Vlaams-nationalisten die dat label opplakken dit manifest ondertekenen.
Het gerecht vinden ze niet te vreten, maar met een kwak Vlaamse saus lusten ze het ineens wel. :? |
Citaat:
Een land uitvinden is nationalistisch (je groepeert een groep mensen en stelt dus eisen om tot die groep te mogen behoren), een land efficiënter laten werken heeft niks met nationalisme te maken Ik zie nog steeds de meerwaarde niet van de gewestelijke indeling van België. |
Citaat:
Zo is het tenminste nog steeds geweest. De socilaistische intenationale is in Belgie nog springlevend. In Nederland heeft het zijn tijd gehad |
Citaat:
De Gravensteengroep neemt volgens mij juist afstand van de francofilie en de traditionele francofiele partijen. Dus je kunt ze geen Belgicisten noemen. |
Citaat:
Twee totaal verschillende volkeren werden Belg verklaard. Goesting of niet. Het Belgisch nationalisme werd er op alle mogelijke en onmogelijke manieren ingedrild. Via postjes de meest onwillige tot slaaf van het regime gemaakt. Het beleid is volledig gericht op degenen die voldoen aan de vooraf bepaalde, belgicistische criteria. |
Citaat:
Ik geloof in Nederland omdat het al bestond voor Belgique. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben geen collaborator van een regime dat zijn meerderheid misprijst en uitperst ten voordele van de kolonisators. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Elk gewest heeft zijn eigen gewoontes, vlamingen gaan naar huisdokter en walen naar ziekenhuis. Als er mega preventiecampagnes moeten worden opgezet en er wordt geld gepompt in die branche, en eigenlijk bereik je maar de helft van de mensen omdat de andere helft op een andere golflengte zit ben je niet goed bezig. Ben je ook tegen de indeling van de gemeenschappen of ben je nuchter genoeg om daar het nut wel van in te zien?:twisted::lol: |
Citaat:
Nationalisme is het geloof dat het eigen volk niet louter een culturele of etnische gemeenschap vormt, maar tevens een politieke eenheid: een natie. En uiteraard zal een nationalist zijn politiek project laten uitgaan van die natie. |
Citaat:
|
Citaat:
Belgicisten zijn echt niet te plaatsen in hokjes zoals "links", "rechts", "conservatief" of "progressief". Ik beschouw mezelf als een centrum-rechtse Belgicist. Ben ik progressief? Misschien, al ben ik ook zeker conservatief wat sommige kwesties betreft. Belgicisten en Vlaams-nationalisten en al wat daar tussenzit kan je in alle lagen van de bevolking vinden. Het is héél fout om mensen in hokjes te plaatsen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be