Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Stockholm by Proxy: familieleden van FARC gijzelaars... nemen het op voor FARC (https://forum.politics.be/showthread.php?t=102685)

Huylebeke 4 maart 2008 15:05

Stockholm by Proxy: familieleden van FARC gijzelaars... nemen het op voor FARC

http://www.lesoir.be/actualite/monde...4-581805.shtml
Citaat:

Les proches d’Ingrid Betancourt ont laissé éclater mardi leur colère contre le président colombien Alvaro Uribe après des informations selon lesquelles l’attaque contre le numéro 2 des Farc, Raul Reyes, a compromis une libération de l’otage franco-colombienne.
Als ze dan toch FARC verkiezen over de rechtmatige Colombiaanse regering, zijn het dan nog wel gijzelaars, of zijn het sympanthisanten?

Sodomis 4 maart 2008 15:31

Dit is de tweede keer dat Uribe
de onderhandelingspogingen van Venuzuela om de FARC-gijzelaars vrij te krijgen, opblaast.

Er waren naar het schijnt directe onderhandelingen van Frankrijk met Reyes over Ingrid Belancourt.

Wil Uribe eigenlijk wel dat de gijzelaars worden vrijgelaten?
Is de onderhandelingsstrategie van Chavez te succesvol misschien?

Pure provocatie van Colombia...

Huylebeke 4 maart 2008 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 3286189)
Dit is de tweede keer dat Uribe
de onderhandelingspogingen van Venuzuela om de FARC-gijzelaars vrij te krijgen, opblaast.

Een kleine correctie:

Om de gijzelaars VRIJ TE LATEN zijn er geen onderhandelingen nodig.

Om ze OM TE RUILEN, hetzij voor wapens, hetzij voor geld, natuurlijk wel.

Waarmee dat crapuul dan weer nieuwe mensen kan ontvoeren en gijzelen. Zo kunnen we bezig blijven, hé, sodemieter.

Dr. Strangelove 4 maart 2008 15:48

De Farc vroeg geen wapens of geld, in ruil voor de gijzelaars, maar het vrijlaten van Farc-gevangenen en de terugtrekking van het Colombiaanse leger uit een bepaald gebied.

In ieder geval, het is logisch dat familieleden van ontvoerden voor onderhandelingen zijn, dat heeft niets te maken met het Stockholm-syndroom. Hoe zou je zelf zijn?

Anderzijds valt er voor de stelling dat ingaan op eisen van ontvoerders hen enkel sterker maakt, ook iets te zeggen. Maar daar zou ik mij niets van aantrekken als ik bvb familie van Betancourt was.

Huylebeke 4 maart 2008 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove (Bericht 3286217)
het vrijlaten van Farc-gevangenen en de terugtrekking van het Colombiaanse leger uit een bepaald gebied.

Als dat het geval is waarom dan onderhandelen met Venezuela?

Het Colombiaans leger gaat niet naar blaaskaak Chavez luisteren.

Huylebeke 4 maart 2008 15:54

Citaat:

Hoe zou je zelf zijn?

Ik zou willen dat ze de FRACers van de eerste tot de laatste doodschieten.

Dr. Strangelove 4 maart 2008 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Huylebeke (Bericht 3286221)
Als dat het geval is waarom dan onderhandelen met Venezuela?

Het Colombiaans leger gaat niet naar blaaskaak Chavez luisteren.

Nee, natuurlijk niet. Maar het is dan ook niet daarom dat Chavez bemiddelaar is, hij is bemiddelaar omdat de families van de ontvoerden hem dat gevraagd hebben, omdat ze hopen dat hij invloed op de FARC heeft.
Maar het is Uribe die zal beslissen of het Colombiaans leger akkoord gaat. En het lijkt erop dat hij dat niet zal doen.

Huylebeke 4 maart 2008 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove (Bericht 3286225)
Maar het is Uribe die zal beslissen of het Colombiaans leger akkoord gaat. En het lijkt erop dat hij dat niet zal doen.

Waarom zou het Colombiaans leger zich uit Colombia moeten terugtrekken?

Dr. Strangelove 4 maart 2008 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Huylebeke (Bericht 3286223)

Bij de meeste gewelddadige pogingen tot bevrijden van gijzelaars, sterven veel van de gijzelaars. Zie Beslan, Munchen '72, de ambassade-gijzeling in Peru, ...

Natuurlijk willen de kinderen, de moeder en de man van Ingrid Betancourt dat risico niet lopen, en al de andere familieleden van minder gemediatiseerde gevangenen evenmin.

Maar eens ze veilig terug zou zijn, of dood, dan denk ik dat ze wel geneigd zullen zijn om jouw standpunt te delen. Maar zolang ze hoop hebben om haar terug te zien, zullen ze niet pleiten voor een militaire reddingsoperatie.

Trouwens, er is al een geheime militiare reddingspoging geweest, uitgevoerd door de Franse geheime dienst en Franse para's (Betancourt heeft de dubbele nationaliteit). Deze waren via Brazilië Colombia binnengekomen, maar de operatie mislukte.

Sodomis 4 maart 2008 16:03

Citaat:

Amai, puik denkwerk die strategie van jou. :-D

...en waarom is dit een goede strategie?

filosoof 4 maart 2008 16:04

Citaat:

De Farc vroeg geen wapens of geld, in ruil voor de gijzelaars, maar het vrijlaten van Farc-gevangenen en de terugtrekking van het Colombiaanse leger uit een bepaald gebied.

In ieder geval, het is logisch dat familieleden van ontvoerden voor onderhandelingen zijn, dat heeft niets te maken met het Stockholm-syndroom. Hoe zou je zelf zijn?

Anderzijds valt er voor de stelling dat ingaan op eisen van ontvoerders hen enkel sterker maakt, ook iets te zeggen. Maar daar zou ik mij niets van aantrekken als ik bvb familie van Betancourt was.

inderdaad

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Huylebeke (Bericht 3286223)

Ik zou zo véél willen...

filosoof 4 maart 2008 16:05

dubbel

Dr. Strangelove 4 maart 2008 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Huylebeke (Bericht 3286234)
Waarom zou het Colombiaans leger zich uit Colombia moeten terugtrekken?

Inderdaad, logisch vanuit hun perspectief om dat niet te willen doen. Ze zijn bang dat als ze een nieuw 'farclandia' creëren (zoals bestond enkele jaren geleden), de FARC zich zal kunnen reorganiseren.

Maar op zich is een dergelijk akkoord dus geen uniek iets, het is vele keren eerder gebeurd, zowel in Colombia als in andere landen.

Sodomis 4 maart 2008 16:39

Uribe wil Chavez voor het internationaal gerechtshof brengen wegens het financieren van genocide...

Straf. Eerst zelf op de internationale wetgeving spuwen door een militaire actie in een buurland te ondernemen.

De dag erop uw ander buurland voor de rechtbank dagen voor het schenden van de internationale wetgeving.

Neemt er nog iemand Uribe serieus? :lol:

Huylebeke 4 maart 2008 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 3286288)
Uribe wil Chavez voor het internationaal gerechtshof brengen wegens het financieren van genocide...

Kan je even je eigen topic starten, laffe marxistische sodemieter, in plaats van deze te hijacken?

Ge zit hier niet in het FARC kamp zenne.

StevenNr1 4 maart 2008 17:24

http://www.coha.org/2007/05/15/colom...noxious-bloom/

Uribe en het Colombiaanse overheidsapparaat, tof en betrouwbaar :roll:

StevenNr1 4 maart 2008 17:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Huylebeke (Bericht 3286333)
Ge zit hier niet in het FARC kamp zenne.

Gij ook niet op uw doodseskadersranch.

StevenNr1 4 maart 2008 17:26

dubbel (sorry)

Huylebeke 4 maart 2008 17:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3286369)
http://www.coha.org/2007/05/15/colom...noxious-bloom/

Uribe en het Colombiaanse overheidsapparaat, tof en betrouwbaar :roll:

En toch de minst onsympathieke partij in mijn ogen wegens het niet gijzelen van mensen die niet eens bij het conflict betrokken zijn.

StevenNr1 4 maart 2008 17:36

Verkrachten en afschieten is gemakkelijker natuurlijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be