KrisKras |
6 maart 2008 16:39 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
(Bericht 3289206)
Het is maar één toevoeging aan de reeds schier oneindige reeks van suggesties om het gebruik van fossiele grondstoffen te verminderen en dit keer een niet alleen zeer dure maar ook extra gevaarlijke / giftige.
Zijdelings is het een extra pleidooi voor toepassingen van zonne-energie, die weliswaar interessant zijn en zich langzaam technisch verbeteren maar nooit voldoende zullen opleveren voor het wereldverbruik van het stijgend aantal miljarden mensen en de door hen gebouwde installaties.
|
Met het tweede gedeelte ga ik volledig met je akkoord. We zullen dus ook zowiezo moeten zoeken achter verschillende technieken die mekaar aanvullen.
Over het eerste gedeelte, uiteraard is het een dure techniek omdat het nog steeds niet geschikt is voor massaproductie in de eerste plaats. Het is eigenlijk nog steeds een experimenteel nieuwtje.
Het gevaar wat jij erin ziet zie ik echter niet. wat ik uit de tekst kan opmaken is dat CO een grondstof is voor de aanmaak van allerlei producten waaronder soorten plastics:
Citaat:
Carbon monoxide is a valuable commodity chemical that is widely used to make plastics and other products, says Clifford Kubiak, professor of chemistry at UCSD.
|
Maw, het wordt nu evengoed gebruikt voor de aanmaak, samen met een hoop nog gevaarlijker stoffen (ik zou niet graag bij DSM werken). Dat wil niet zeggen dat er nog CO in het afgewerkte product zit he. Dat zal al lang uitgereageerd zijn met een hoop andere chemicaliën om zo de verschillende polymeren te vormen. Je zal heus geen CO vergiftiging oplopen van aan een plastieke zak te ruiken.
|