![]() |
De Crem wil 2 Airbussen vervangen
Tiens. Het gaat hier over A310's. Best wel oude toestellen maar bijlange zo oud niet als bv DHL toestellen (A300's) die nog elke nacht trouw vliegen.
Meer een promotiestunt, denk ik. Die veel geld gaat kosten. |
Citaat:
Iedere week die oude Airbus herstellen kost ook wel wat. |
Citaat:
|
En dan maar zeggen dat er bespaart moet worden.
Da was toch omwille van besparing dat De Crem weigert nog langer 5.000€ aan budget te voorzien voor de educatieve reizen naar de concentratiekampen hé |
Denk je niet dat de commerciele- of vrachtvliegtuigen geen wekelijkse technische problemen hebben?
:lol: Dat hij de onderhoudscontracten van die airbussen uitbesteed aan Sabena Technics of Lufthansa. Probleem ==> opgelost. |
Citaat:
komaan jongens, materiaal die gebruikt wordt moet onderhouden worden. Ze zijn meer met die vlieger dan met hun tanks gvd. |
Citaat:
Een vliegtuigtype dat miserie geeft in de organisatie,om gelijk welke reden,moet er uit....Er kan bijvoorbeeld wel eens de vraag gesteld worden of onze Luchtmacht eigenlijk wel behoefte heeft aan een verkeersvliegtuig.Ik meen te weten dat die dingen echt niet zeldzaam zijn en zelfs inhuurbaar zijn... :roll: Het zou natuurlijk interessant zijn te vernemen hoe die Airbussen eigenlijk bij onze Luchtmacht geraakt zijn..... :| |
Citaat:
Er zijn A310-200´s van 1982... http://de.wikipedia.org/wiki/Airbus_...chnische_Daten De luchtmacht heeft 2 A310-200 aangekocht in 1997, of het echt nieuwe waren of goede occasies weet ik niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
De vervanging van deze toestellen (in 1997 gekocht van Singapore A.) is een noodzaak. |
Citaat:
Daarbij komt dat dit geen militaire toestellen zijn, maar regeringstoestellen bemand door militairen en met gebruikstoelating voor transport van militairen. |
Citaat:
Ik weet niet of er ooit een cargoversie van de A300 is gemaakt, die van DHL zijn conversiemodellen (van passagier naar cargo) en dateren van de jaren 70 Feit is dat die toestellen nooit zo vaak in panne staan en dat - indien er echt dergelijke problemen zijn - ze de motoren vervangen. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat De Crem zijn beslissing waarschijnlijk voor een deel heeft genomen met de publieke opinie in het achterhoofd. |
Tiens, hadden we er geen 3 van die A310s?
|
man; hoe meer ik dergelijke interventies lees; des te spijtiger ik het vind dat ik niet voor Pieter mag stemmen
|
Tot em gewoon 2 gloednieuwe A350's bestelt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dezer tijden moet je minstens een order plaatsen voor een paar A380... :lol:
Kwestie van de Vlaamse Grootheidswaanzin te promoten in het buitenland. :idea: |
Citaat:
Met onze Airbussen is dat net hetzelfde. Door 8 jaar van slecht bestuur; en ik heb het niet over de mensen van de 15e Wing of de Luchtmacht waartoe het toestel behoort, de meesten weten wel over welke persoon ik het heb; zijn deze toestellen niet meer in orde. De technici van Melsbroek zijn erg bekwaam en weten waar ze mee bezig zijn. Maar als je 8 jaar lang niet de nodige steun krijgt van het ministerie... .En ja we kunnen ze blijven herstellen maar zulk een toestand is erg duur, op termijn duurder dan een vervanging, en bovendien inefficiënt. Vervanging is dus de beste optie op langere termijn. Dit is niet anders in de burgerluchtvaart. Gezien het prequente vervoer van personen en de lange afstanden die vaak moeten worden afgelegd heeft defensie wel nood aan zulke toestellen, bijna elke luchtmacht in Europa, Azië en Amerika heeft verkeerstoestellen in dienst. De Crem kijkt nu ook uit naar zogenaamde "nearly new airplanes". Een concept dat ook meer en meer ingang vindt in de burgersector. In tegenstelling tot wat vele denken zijn deze toestellen in erg goede staat en hebben ze niet zo erg veel "kilometers" op de teller staan. Om er even een persoonlijke noot aan toe te voegen. Persoonlijk denk ik dat er voor een opvolging moet gekeken worden naar een iets kleinere klasse als de A310. Daarmee bedoel ik dat de Airbus A319/320/321 of de Boeing 737 de grootste kans maken. Deze toestellen worden eveneens gebruikt door Brussels Airlines en er zou dus eventueel een onderhoudsovereenkomst kunnen worden gemaakt om gezamelijk grote technische problemen aan te pakken. Uiteraard is dit maar een persoonlijke mening. Maar Duitsland, Oman, Italië, de VS en Tsjechië hebben hetzelfde gedaan en hebben een aantal toestellen in de klasse A320 - 737 aangeschaft. Bovendien zijn dit niet enkel performante toestellen, ze voldoen ook aan de hoge normen inzake verbruik, geluid en uitstoot. Tenslotte, de huidige A310 zijn gebouwd in 1985, denk ik. Eén toestel werd geleverd in '97, de andere in '98. Dat is niet zo heel erg oud voor een DHL-toestel. Voor een verkeerstoestel echter wel. We mogen echter niet enkel kijken naar de ouderdom van een toestel. Onze A310's waren continu op weg als ze niet in in onderhoud waren. Nu ja, het onderhoud is een andere zaak. Daarvoor verwijs ik naar 2 alinea's hierboven. |
Het zou zelfs een optie kunnen zijn te kijken naar Russische toestellen, indien de motoren vervangen zouden kunnen worden door hedendaagse ,stillere versies.
Uiteindelijk is comfort secundair voor militairen. Betrouwbaarheid en roboustheid, gekoppeld aan milieuvriendelijkheid en ontzien van de burger zou toch prioritair moeten wezen. |
Citaat:
Maar de Japanse toestellen zijn idd ook heel goed en goedkoper dan Boeing of Airbus, hoewel die wel kleiner zijn dan de A310. Wat het comfort van die toestellen aangaat, de Airbussen van de Belgische staat, zijn GEEN militaire toestellen, maar regeringstoestellen met militaire bemanning en met toelating voor transport van militairen. Dat is ook de reden waarom men Flahaut nooit op het matje heeft kunnen roepen als hij met een Airbus op reis was en de militairen maar moesten wachten op hun aflossing. Het zijn toestellen die in de eerste plaats terbeschikking van de regering en het koninkhuis moeten staan en pas daarna door de militairen mogen en kunnen gebruikt worden. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be