![]() |
lichte stress
kmoet binne 20 minuten op sollicitatiegesprek zijn hier vlakbij in de buurt voor een goeie functie..
Wish me luck :D |
Rieleks.
Typische vragen: * Wat trekt je aan in de functie. * Wat zijn je sterke/zwakke punten? * Waarom ben jij een goede kandidaat voor deze positie? :roll: en :roll: en :roll: Daarvoor hebben die 23jarige trienen arbeidspsychologie gestudeerd. Om die vragen - die meestal op papier voor hun liggen - te kunnen stellen. Laat je niet intimideren, maar speel het spel. |
niet te veel zenuwen hebben, als ze niet geïnteresseerd waren zouden ze je niet uitgenodigd hebben voor een gesprek. Good Luck.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben vroeger altijd afgewezen door mensen die dommer waren dan ik en aangenomen door mensen die slimmer waren dan ik. Tegenwoordig werk ik alleen maar gratis als vrijwilliger
en heb ik altijd succes om aangenomen te worden. |
Citaat:
Die zaten daar met z'n 2en, mét vragenlijstje voor hun, en het zag er al vanaf het begin naar uit dat ik me zo thuis zou voelen als een vis in een potje confituur daar. En TOCH maar hardnekkig doorgaan met professioneel doen: "What makes you the best candidate for this job?". Eerlijk zijn mag niet eens, want dat brengt hun planning in de war. Dus heb ik maar gezegd: "I don't think I am a good candidate for the job." En weet je wat: ze bléven doorgaan, met mijn en hun tijd te verliezen met die onzinvraagjes!! :roll: |
Citaat:
a. Indien je niet aangeneomen bent waren het dommerikken b. indien je wel aangenomen bent waren het slimmerds Dat is helemaal simpel. |
Ik werd niet aangenomen.
Had bij thuiskomst al goesting om hun te mailen om hun te laten weten dat ik helaas de job niet zo nemen en bleef zoeken naar een geschiktere positie voor mijn profiel. Maar ja, je moet het protocol volgen hé. Wie denken ze wel dat ze zijn. Alsof ZIJ ons een plezier doen door ons aan te nemen. Ze hebben me plezier gedaan me niet aan te nemen, en wat nog sterker: ik had hun NOOIT het plezier willen doen me tot hun ellendige kudde te voegen. |
Het ongelukkige zijn gewoonlijk de tussenpersonen die de selectie voor "derden" doen,
de vergissingen gebeuren dan meestal bij het noteren van het profiel van de firma zodat ze dikwijls de verkeerde kandidatt voor de verkeerde firma aanbevelen. Dit kan voor de "topfiguren" zeer kwalijke gevolgen hebben. Dikwijls "groeit" men soms explosief in een job. Over het algemeen zijn er 2 carrières : de trage en gestage & de hobbelige. Ik had er eerder een hobbelige & dat ligt mij het best (alhoewel soms flink stresserend). In het algemeen geldt dat waar er een deur dicht gaat er gewoonlijk een andere open gaat - werk verliezen heeft meestal een positief resultaat. |
Citaat:
|
Citaat:
Daarna waren er individuele gesprekken. De eersten die ze kwamen halen waren amper een kwartier weg en wisten te vertellen dat er enkel die "trienen" van HR bij u zaten. Naar het einde toe werden de gesprekken langer, en als je binnenkomt en je ziet dat het management er ondertussen ook al bij zit, dan weet je dat het goed zit. 1 h gesprek gehad, over vanalles en nog wat, los van de standaard vragen. De week erna heb ik getekend. Een ding dat ik geleerd heb is inderdaad niet proberen om het "juiste" antwoord te geven op die standaard lulvragen. Geef UW antwoord, niet wat zogezegd "het beste" zou zijn. Tis geen examen hé. |
Citaat:
De vent echter, die 'manager', kickte té hard op 'de baas zijn' en ondanks zijn leeftijd die veel jonger was dan de mijne, bleef hij hardnekkig de stoefer uithangen. De bedrijven die mij écht interesseren zijn die waar je met échte mensen een écht gesprek kunt voeren, inspirerend en intelligent. Echte mensen hebben geen lullig lijstje nodig om te weten waar ze mee bezig zijn. |
Ik heb volgende week m'n eerste sollicitatiegesprek.
|
Citaat:
Toen ik afstudeerde als ing waren er mensen die 5 contractaanbiedingen kregen en er dan een uitkozen. Dan weet je wel wie er een plezier doet aan wie hé. Zelfs bij knelpuntberoepen heb je altijd van die HR-mensen die inderdaad de indruk willen wekken dat je mag tevreden zijn dat ze u eventueel zouden willen werk geven. Wees gerust: ze leren dat heel snel af. Dat is de luxe die je hebt als je in een knelpuntsector zit: jij beslist waar je gaat werken, niet omgekeerd |
Citaat:
Die lullo die ik tegenkwam echter was doodsbenauwd en anaal gefixeerd op professioneel en standaard, en ging totaal niet in op mijn recht-voor-de-raap antwoord: "Maar ik denk helemaal niet dat ik een goeie kandidaat ben!". :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
@OP: Enne?? Is't gelukt??
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be