Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
(Bericht 3293621)
Wat heeft het artikel te maken met het uiten van een mening?
|
Een kunstenaar schept 'kunst' om iets aan de mensen te vertellen. Dit is ook een mening over 'iets'.
Citaat:
(Bericht 3293621)
Een meningsuiting is zeggen wat je denkt. Een belediging is maar een belediging als ze onwaar is. En zelfs als ze onwaar is, als de persoon die ze uit van het tegendeel overtuigd is dan is het nog altijd een meningsuiting.
Iets anders is laster, dat is opzettelijk leugens vertellen om iemand zwart te maken.
Dus waar zie jij het verband tussen dit artikel en vrije meningsuiting??
|
Wat ik storend vind is dat je vrije mening uiten en kunst uit de hand loopt. Een partij opstarten met de bedoeling bevolkingsgroepen te treiteren noem ik geen vrije meningsuiting maar pervers, een profeet belachelijk maken onder het mom 'kunst' wetend dat miljarden mensen beledigd zullen worden noem ik geen kunst maar een pesterij,...Dit geldt voor alle mensen, daar ben ik niet kieskeurig in.
Dus als ik morgen een hakenkruis schilder op jouw huisdeur en daarnaast in grote letters 'HIER WOONT EEN NAZI', dan valt dit ook onder meningsuiting?
Citaat:
(Bericht 3293621)
Zocht je een drogreden om vrije meningsuiting af te schaffen soms?
Die is dan niet echt overtuigend hoor, eerder botweg belachelijk...
|
Ik ben 100% voor vrije meningsuiting, maar dan moet men daar wel verantwoordelijk mee omspringen. Wat ben ik ermee als ik de Hindoes aanval onder het mom van VM? Dit betekent natuurlijk kassa, kassa,...maar het is onverantwoordelijk.
|