Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De VRT (https://forum.politics.be/showthread.php?t=102912)

DenDane 10 maart 2008 23:41

De VRT

Vanavond op Phara...

één of andere hollandse linkse journalist komt ons vertellen hoe slecht Geert Wilders wel is....

één of andere madam die de nieuwe "Only in Belgium" campagne heeft uitgevonden...

en om af te sluiten Fientje Moermans van de OpenVLD krijgt de kans om toch maar eens te komen zeggen hoe onschuldig ze toch wel is...

Met andere woorden, ne linkse, een belgiscist, en een onschuldige OpenVLD'er, het was weer een fijne kijkavond....

:x

Den Ardennees 10 maart 2008 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DenDane (Bericht 3295911)
Vanavond op Phara...

één of andere hollandse linkse journalist komt ons vertellen hoe slecht Geert Wilders wel is....

één of andere madam die de nieuwe "Only in Belgium" campagne heeft uitgevonden...

en om af te sluiten Fientje Moermans van de OpenVLD krijgt de kans om toch maar eens te komen zeggen hoe onschuldig ze toch wel is...

Met andere woorden, ne linkse, een belgiscist, en een onschuldige OpenVLD'er, het word weer een fijne kijkavond....

ik heb net gekeken :?

Camps die op een ongelofelijke manier weer es zijn gal uitspuwt over al wat rechts is :x

Fientje Moerman die allesbehalve het vuur aan de schenen werd gelegd, hoewel dat makkelijk kon :evil:

de reclamevrouw die uiteraard haar vetbetaald jobke verdedigde :roll:

leve de kritische VRT, olé :|

Marlientje 10 maart 2008 23:56

oooooooooooo zo mooie aflevering
Fientje moest er efkes uit, samen met de koeien, met het paardje derachter
en al die slechte mensen zoals Aernoudt horen thuis in de nieuwe gevangenis
zo een stijlvolle goedspraakse politica en die moest omwille van kwaadsprekerij ontslag nemen en wie was dat varken die haar zwart wou maken ?
Die Wilders zal haat, dood en verderf zaaien in de wereld, in ieder geval zenden de
tv-stations die tekenfilm alvast niet uit.

Praetorian 11 maart 2008 00:46

Camps is een begiftigd auteur, de rest zouden ze niet moeten uitnodigen.

Coekie 11 maart 2008 00:55

Camps zijn commentaar op Balkenende vond ik nochtans zeer raak.

Coekie

solidarnosc 11 maart 2008 01:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3295917)
ik heb net gekeken :?

Camps die op een ongelofelijke manier weer es zijn gal uitspuwt over al wat rechts is :x

Fientje Moerman die allesbehalve het vuur aan de schenen werd gelegd, hoewel dat makkelijk kon :evil:

de reclamevrouw die uiteraard haar vetbetaald jobke verdedigde :roll:

leve de kritische VRT, olé :|

De man heeft ook kritiek gegeven op links.

BCD 11 maart 2008 01:13

Ik heb ook gekeken. Vond het wel interessant, anders had ik niet gekeken.

Katun 11 maart 2008 02:45

Citaat:

Vanavond op Phara...

Kijk jij nog naar die troep? :roll:

Katun 11 maart 2008 03:02

Ik had nog een ander voorbeeldje dat ook uit Phara kwam, ik denk de eerste of tweede aflevering.

Sarkozy beschuldigde de media ervan in een directe reactie op een vraag van een journalist dat zij zich niet moeten bezighouden met zijn privé-leven en zijn reisje naar Egypte. Dat kwam die dag in alle journaals.

Het linkse poppetje van dienst kon haar zin niet goed formuleren dus Phara hielp haar woordje voor woordje "Sarkozy ... moet ... maar niet zo'n opvallende luxeleven leiden ... en er dan mee pronken in alle media ... terwijl het natuurlijk niet goed gaat nu in zijn land" (wow)

Waarop Urbanus (die mag nooit nog bij Phara komen) nuchter reageert dat er toch weinig overdreven luxe te vinden is aan een president die een reisje naar Egypte maakt. "Als onze flahout met een legervliegtuig vertrekt voor een dineertje in Afrika dan staan jullie dat hier toch ook niet te becommentariëren?"

De VRT moet het nieuws maken, dat staat in het beleidspland. De VRT moet het nieuws niet brengen , dat staat niet in de opdracht. Don't forget!

Crochettie 11 maart 2008 03:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 3296006)
De man heeft ook kritiek gegeven op links.

De dag van vandaag is het niet moeilijk om kritiek te leveren, daar moet je niet Camps voor heten ( zie maar naar dit forum):lol:

Nr.10 11 maart 2008 03:14

Citaat:

Vanavond op Phara...

Met andere woorden, ne linkse, een belgiscist, en een onschuldige OpenVLD'er, het was weer een fijne kijkavond....

CITAAT: "The emphasis is on the subjective: how we feel about things, rather than what we think or can know." (p.13)

Nr.10 11 maart 2008 03:48

Citaat:

Vanavond op Phara...

Enkele elementaire kenmerken van vrije meningsuiting op een rijtje:
(tekst gebaseerd op een boek van Jan Blommaert: "de crisis van de democratie")
1. de mening dient uitgesproken of neergeschreven
2. de mening dient publiek te zijn: uitdrukkelijk zichtbaar of hoorbaar
3. de mening mag geen wetten overtreden: racisme, smaad, eerroof, valsheid in geschrifte, laster, majesteitsschennis, meineed, samenzweren, plagiaat, overtreding van het copytight, niet respecteren van de privacy, computerhacking, pesten. Allemaal misdrijven in verband met het 'uiten van meningen'.

Da's elementair. Formele beperkingen.
Daarnaast heb je nog een groot aantal minder formele beperkingen: 'goede manieren', 'beleefd', 'voorkomend', 'hoffelijk', ...

==> Een mening is altijd en overal beperkt.
Is hoegenaamd geen uitdrukking van 'linkse' taboes of politieke correctheid.

floppy 11 maart 2008 07:37

ik kijk gewoon niet meer naar TV. Er valt meer duiding te rapen uit "de kampioenen" en 'thuis" dan uit de zogenaamde "duidingsprogramma's".
Radio 1 idem dito: totaal verkleuterd. Eén positief punt aan de hervorming: heb klassiek ontdekt (Klara)!!!!:-D:-D:-D

Jazeker 11 maart 2008 11:16

Een aflevering ZONDER Gennez? Ga weg...

Chipie 11 maart 2008 11:23

:lol:

Den Ardennees 11 maart 2008 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3296376)
Een aflevering ZONDER Gennez? Ga weg...

naar verluidt was ze dubbel geboekt, ze zat die avond al in de opnames voor de Laatste Show

Zwartengeel 11 maart 2008 11:35

Geef toe, vergeleken met de duidingsprogramma's van de VRT vallen de computerprogramma's uit 'The Matrix' toch gewoon in het niets?

Katun 12 maart 2008 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floppy (Bericht 3296073)
ik kijk gewoon niet meer naar TV. Er valt meer duiding te rapen uit "de kampioenen" en 'thuis" dan uit de zogenaamde "duidingsprogramma's".
Radio 1 idem dito: totaal verkleuterd. Eén positief punt aan de hervorming: heb klassiek ontdekt (Klara)!!!!:-D:-D:-D

Ik snap je volledig maar weet ook hoe depressief je zou zijn had je vroeger naar radio3 geluisterd.. Klara is de kleuterklas van onze respectabele klassieke BRT3. De meeste intelligente luisteraars zijn al lang afgehaakt sinds Klara ( de koe van de melkchocolade).

... alweer iets dat links en liberaal kapot heeft gemaakt.

floppy 12 maart 2008 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Katun (Bericht 3299123)
Ik snap je volledig maar weet ook hoe depressief je zou zijn had je vroeger naar radio3 geluisterd.. Klara is de kleuterklas van onze respectabele klassieke BRT3. De meeste intelligente luisteraars zijn al lang afgehaakt sinds Klara ( de koe van de melkchocolade).

... alweer iets dat links en liberaal kapot heeft gemaakt.

Wordt het hier niet één grote kleuterklas? Vanmiddag in het radionieuws: onze kinderen kunnen geen Frans meer. Hoe zou dat toch komen???

Katun 12 maart 2008 16:36

De hele VRT "vernieuwing" (verkleutering) werd in een aantal stappen doorgevoerd. Het begon met het tempo waarmee nieuwslezers mochten spreken. Sinds halfweg jaren '90 moest het aantal zinnen per minuut drastisch naar omlaag ( om mensen die niet goed Nederlands kennen niet uit te sluiten).

Ook moesten de moeilijke woorden eruit ( om mensen die niet goed Nederlands kennen niet uit te sluiten.)

Ook is het taalpuritisme van tafel geveegd, de spelling en grammatica bij de VRT was vroeger een referentie, nu kan je platvloers dialect door de mond van Bavo Claes horen in de journaals.

En ik weet niet wie de naam is van de man die hiervoor allemaal verantwoordelijk is maar één ding is zeker, hij geeft geen zier om het medium radio noch TV.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be