Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Neem een Luxemburgs kentekenplaat: (https://forum.politics.be/showthread.php?t=102914)

Derk de Tweede 11 maart 2008 07:07

Neem een Luxemburgs kentekenplaat:
 
en je kunt in België heerlijk straffeloos wegpiraat zijn:

Luxemburgers kunnen geheel straffeloos te hard rijden in België, tot grote woede van Belgen. De Luxemburgse overheid weigert België nog langer de eigenaren te melden van Luxemburgse auto's die in België zijn geflitst.

De Belgische justitie staat daardoor machteloos tegenover Luxemburgse auto's die te hard rijden, door rood rijden, fout parkeren en dergelijke. Senator Dirk Claes (CD&V) sprak gisteren over "volledige straffeloosheid voor bestuurders met een Luxemburgse nummerplaat". Claes noemt de zaak "bijzonder ernstig", omdat er veel Luxemburgers door België rijden. Hij vraagt de minister van Binnenlandse Zaken in te grijpen.

De Luxemburgse autoriteiten geven toe dat ze weigeren om nog langer gegevens te verstrekken aan de Belgische overheid. Ze maken alleen een uitzondering voor feiten in de grensgemeenten.

bron: fok.nl


Jantje 11 maart 2008 07:48

Luxemburg is de overdreven ijver van de belgische wegpolitie dan ook kotsbeu.

En heeft idd toegegeven dit niet meer te doen, juist omdat het boetegeld naar de politiediensten gaat en zij er vrij kunnen overbeschikken voor de aankoop van nog meer flits en controle apparatuur.

floppy 11 maart 2008 07:58

Een oplossing zou kunnen zijn:
1. geen Belgen meer flitsen
2. alle Luxemburgers tegenhouden, een smoes vinden om te beboeten (desnoods vuile nummerplaat), wagen verbeurd verklaren en al het geld dat ze bij hebbben afnemen + ze verplichten hun bancontact-rekening leeg te halen...

Derk de Tweede 11 maart 2008 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3296085)
Luxemburg is de overdreven ijver van de belgische wegpolitie dan ook kotsbeu.

En heeft idd toegegeven dit niet meer te doen, juist omdat het boetegeld naar de politiediensten gaat en zij er vrij kunnen overbeschikken voor de aankoop van nog meer flits en controle apparatuur.

Je kunt ook zorgen dat je niet geflitst wordt. 8-)

Jantje 11 maart 2008 09:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3296145)
Je kunt ook zorgen dat je niet geflitst wordt. 8-)

idd, maar het gaat er in Luxemburg dus niet om dat de automobilisten te veel geflitst worden, maar die dienst hierdoor te veel extra werk en kosten krijgt, waarvoor ze geen schadevergoeding krijgen van de Belgische staat.

Het draait dus ook hier om geld.

Zodra Belgie Luxemburg betaalt voor dit extra werk en het geld niet meer naar de verbaliserende diensten laat gaan, werken zij direct terug mee.

En daar gaat het dus over, niet over het feit dat Belgie te veel beboet.

BigF 11 maart 2008 10:24

We verklaren die Luxemburgse doodrijders (zijn er die eigenlijk wel? ik associeer een Luxemburgse chauffeur doorgaans met een opa in een Simca) vogelvrij en we geven ook geen gegevens meer aan de Luxemburgers.

Dan kunnen we ze lekker ongestoord het decor in duwen!
:joehoe:

Bobke 11 maart 2008 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3296085)
Luxemburg is de overdreven ijver van de belgische wegpolitie dan ook kotsbeu.

En heeft idd toegegeven dit niet meer te doen, juist omdat het boetegeld naar de politiediensten gaat en zij er vrij kunnen overbeschikken voor de aankoop van nog meer flits en controle apparatuur.

De Luxemburgse politie is nochtans veel ijveriger dan hun Belgische collega’s.
Zou het niet zijn omdat te veel van die platen aan Belgen blijken toe te behoren ?

Derk de Tweede 11 maart 2008 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 3296269)
We verklaren die Luxemburgse doodrijders (zijn er die eigenlijk wel? ik associeer een Luxemburgse chauffeur doorgaans met een opa in een Simca) vogelvrij en we geven ook geen gegevens meer aan de Luxemburgers.

Dan kunnen we ze lekker ongestoord het decor in duwen!
:joehoe:

Simca?
Dat merk is toch al 20 jaar weg ofzo?
M'n eerste echte auto was een Simca 1000
Goeie motor, maar het plaatwerk....


lantjes 11 maart 2008 11:29

Moet je dan geen Luxemburgs adres hebben? En hoe zit het met verkeersbelasting?
't Zou me wel een gigantische verplaatsingsonkostennota opleveren....Aalst-Luxemburg +/-500km per dag...
Mijn eerste was trouwens ook een Simca....een Matra Baghera "S" :-P

Another Jack 11 maart 2008 11:31

En binnenkort overal maximum 70 (behalve autostrade)!

Wat we zelf doen, doen we beter!

Vlaanderen blijft de automobilisten maar bestoken met flitscontroles, de Walen kloten tenminste mekaar niet...

Ok hier weer , wat we zelf doen, doen we beter!

Bobke 11 maart 2008 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 3296407)
Moet je dan geen Luxemburgs adres hebben? En hoe zit het met verkeersbelasting?
't Zou me wel een gigantische verplaatsingsonkostennota opleveren....Aalst-Luxemburg +/-500km per dag...
Mijn eerste was trouwens ook een Simca....een Matra Baghera "S" :-P

Niet iedereen woont in Aalst.
Bastogne - Luxemburg is echt wel te doen.
Hoe het precies zit met het domicilie weet ik niet, maar er werken wel wat Belgen in Luxemburg denk ik. Als het eropaan komt belasting te ontduiken is de Belg nogal creatief.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be