Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Eén op de tien vijfenveertig-plussers vindt een nieuw baasje, na ontslag. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=102917)

eno2 11 maart 2008 10:53

Eén op de tien vijfenveertig-plussers vindt een nieuw baasje, na ontslag.

In Engeland vind maar één op de tien vijfenveertig-plussers een nieuw baasje, na ontslag.

Hoe zou dat in België gesteld zijn?

Er gaan nog steeds meer mensen op prepensioen.

De (in)activiteitsgraad van deze leeftijdscategorie, die in het beste geval alleen nog maar zelf werk voor zichzelf kan maken, is in elk geval deplorabel recordbrekend.

Er gaan nog steeds meer mensen op prepensioen.

En dan maar zeuren over langer werken en uitgestelde pensioenen, en dure vergrijzing en meer van dat hypocriet gejank...

Chipie 11 maart 2008 11:14

Goed nieuws voor de langdurige (oudere) werklozen...

Het gebruik van de dienstencheques wordt uitgebreid, zodat ook oudere werklozen aan de bak kunnen komen (als tuinman enz).

Meer details volgen later...

Haast U..; haast U...

eno2 11 maart 2008 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3296374)

Het gebruik van de dienstencheques wordt uitgebreid, zodat ook oudere werklozen aan de bak kunnen komen (als tuinman enz).

Haast U..; haast U...

Oudere werklozen doen alleen nog jobs waarvoor ze niet ondergekwalificeerd en vanzelfsprekend niet onderbetaald zijn.

Meestal hebben ze een eigen huis en de uitkering met anciënniteit volstaat in dit geval ruimschoots.

Die hebben uw trieste dienstencheques niet nodig.

Rudy 11 maart 2008 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3296328)
In Engeland vind maar één op de tien vijfenveertig-plussers een nieuw baasje, na ontslag

Dat zijn er één op tien die nog werkwillig zijn.

Werk vinden is geen probleem. Willen werken wel.

Vertel dan gewoon eens waarom die negen anderen geen werk vinden.

Sickboy 11 maart 2008 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3297329)
Dat zijn er één op tien die nog werkwillig zijn.

Werk vinden is geen probleem. Willen werken wel.

Vertel dan gewoon eens waarom die negen anderen geen werk vinden.

Willen werken???Ge weet niet waar ge over spreekt mijn beste.

Mijn moeder is 57 jaar,werkt sinds haar 14 en is ontslagen,vorig jaar.Ze wil wel nog iets doen,weliswaar part-time (mag wel als ge 43 jaar hebt gewerkt niet?)

Maar neeeeeeeee!!!!De VDAB laat haar niet gerust,ze moet nu een cursus "solliciteren" volgen...Binnenkort werkweigeraar en werkloosheidsuitkering kwijt waarschijnlijk...

Is dat nu de oplossing voor de vergijzing?De grijsaards nog wat langer uitmelken?43 jaar aan bijdrages is wel genoeg zeker?Ik vraag me af wat de werkgevers gaan doen om de vergrijzing te betalen?De 50 plussers langer laten werken?Akkoord maar dan moet je ze wel binnen halen.

In 2005 werden er over heel Belgïe ong. 900 50+ers in dienst genomen...Waar is het engagement van de werkgevers?

Ontvet de overheid voor ge de mensen gaat vertellen dat ze langer moeten werken...

forumspook 11 maart 2008 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chipie (Bericht 3296374)

Haast U..; haast U...

Zeg , ik ben 48, kan ik bij u de tuin komen doen ? Liefst in het zwart, hé;-) Ik pak 15 euros per uur. Gesoigneerd werk, hé!

Duvelke 11 maart 2008 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sickboy (Bericht 3297751)
Willen werken???Ge weet niet waar ge over spreekt mijn beste.

Mijn moeder is 57 jaar,werkt sinds haar 14 en is ontslagen,vorig jaar.Ze wil wel nog iets doen,weliswaar part-time (mag wel als ge 43 jaar hebt gewerkt niet?)

Maar neeeeeeeee!!!!De VDAB laat haar niet gerust,ze moet nu een cursus "solliciteren" volgen...Binnenkort werkweigeraar en werkloosheidsuitkering kwijt waarschijnlijk...

Is dat nu de oplossing voor de vergijzing?De grijsaards nog wat langer uitmelken?43 jaar aan bijdrages is wel genoeg zeker?Ik vraag me af wat de werkgevers gaan doen om de vergrijzing te betalen?De 50 plussers langer laten werken?Akkoord maar dan moet je ze wel binnen halen.

In 2005 werden er over heel Belgïe ong. 900 50+ers in dienst genomen...Waar is het engagement van de werkgevers?

Ontvet de overheid voor ge de mensen gaat vertellen dat ze langer moeten werken...

idd, haar zouden ze met rust moeten laten. 43 jaar is al meer dan genoeg gewerkt. Ma laat haar maar wat cursussen volgen, desnoods wat taalcursussen. Altijd handig

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be