![]() |
NSV! Gent publiceert Schander en open brief aan rector UGent
1 Bijlage(n)
NSV! Gent publiceert Schander en open brief aan rector UGent
Het gesubsidieerde studentenmagazine Schamper liet zich recent uit over de NSV!-betoging. Ondanks het feit dat deze zonder enige incident is verlopen, vond Schamper het blijkbaar nodig om een compleet ander en compleet fout beeld te geven van de feiten. Daarom besliste NSV! om zelf een eigen ‘Schander’ uit te geven die beschrijft en benadrukt wat er die avond werkelijk gebeurde. In tegenstelling tot wat Schamper beweerde, verliep onze betoging zonder incidenten. Meer zelfs: het enige geweld die avond, kwam van de linkerzijde. Meer bepaald door anarchisten die daarbij geweld en wapens niet schuwden. In tegenstelling tot onze betoging, had de oproerpolitie haar handen vol met de linkse tegenbetogers die van hun parcours waren afgeweken en aan de Overpoort samentroepten. Bedoeling van de linkse anarchisten was duidelijk de confrontatie met de NSV! op te zoeken. Daar is het gelukkig niet van gekomen. Opmerkelijk is dat op fora van de UGent dit geweld door mensen van erkende(!) linkse PFK-verenigingen goedgepraat wordt. Opmerkelijk, want laat het nu net de NSV! zijn die door diezelfde linkse PFK-verenigingen uit het PFK geweerd wordt, omdat zij gewelddadig zou zijn. Donderdag zes maart heeft echter alweer aangetoond welke politieke ‘studenten’ het vaakst geweld gebruikt: de ‘verdraagzame’ linksen. De NSV!-Gent laat het echter niet bij het verspreiden van eigen ‘Schanders’. De incidentloze NSV!-betoging, de linkse rellen en de erkenning van de Gentse NSV! in het PFK indachtig, inspireerden ons ook om als antwoord op de linkse petitie tegen NSV!, een open brief te schrijven aan de rector van de Universiteit Gent. Wij willen hiermee de rector op de hoogte stellen van het linkse studentengeweld en wij hopen dan ook dat hij hierdoor zijn verantwoordelijkheid zal nemen en de NSV! volgens objectieve normen zal erkennen. De NSV! zal deze open brief (samen met Schander te vinden in de bijlage) op donderdag 13 maart om 14u aan de rector overhandigen. NSV! in ’t PFK! Arno D’hooge Praeses NSV! Gent |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Kort gesteld: de NSV vindt dat de mening van een paar individuen wel te maken heeft met de groep. Daar gaat dus uw stelling. De woorden "pot", "ketel" en "zwart" dringen zich bijgevolg op. :-o Als het NSV consequent wil zijn, dan zullen ze, vrees ik, Metternich aan de deur moeten zetten. ;-) |
Citaat:
|
Daar zitten de Gentse studenten op te wachten.
Ironieteken. Jezus, ik ben ook drie keer persoonlijk door de mangel genomen door Schamper, ik vond dat zelfs tof. Leer eens omgaan met kritiek. |
Citaat:
NSV in 't PFK? Is en blijft ontoelaatbaar en zal door de meerderheid van de studenten niet aanvaard worden, noch in Antwerpen, noch in Gent. |
veralgemenen
Citaat:
Veralgemenen : alle VB' ers zijn mestkevers. alle Vlaams-nationalisten dementen of mentaal gehandicapten . woorden van dat deftig blauw krapuul , de pot en de ketel.... |
Citaat:
Geef toe, als het NSV een persbericht verspreidt waarin ze uithalen naar bepaalde verenigingen omdat een paar individuen die lid zijn van die verenigingen geweld goedpraten op een forum, en dan blijkt dat de eigen vereniging ook zo'n individuen bevat… dat is er gewoon om vragen. 8-) |
Ja, laten we vooral de toestand van Baskenland, waarbij de staat gewapende repressie gebruikt, volledig gelijkschakelen met Vlaanderen. Qua intellectuele oneerlijkheid kan dat wel tellen.
|
Citaat:
En ik heb tenminste de intellectuele eerlijkheid om toe te geven dat beide kanten fouten maken in Baskenland. ;-) |
Heb ik ergens gezegd dat de ETA nooit fouten heeft gemaakt? Daarbij gaat deze discussie niet over mij, laat staan mijn uitspraken. Antwoord liever op de inhoud van het bericht of over "Schander".
|
Citaat:
Maar ja, alles voor het nationalisme hé? :roll: Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2) Als NSV niet erkend wordt moeten de univs consequent zijn en ALS;ook niet erkennen is een drogreden. Waarom het een wel en het ander niet. De criteria om NSV uit te sluiten hoeven niet automatisch en ipso facto ook opgaan voor ALS. Meer nog, ze gaan gewoon niet op. NSV erkent de mensenrechten niet, ALS wel. |
Citaat:
1)jij gelooft nog in sinterklaas zeker?? 2)NSV wordt grofweg niet erkend wegens "extreem-rechts", wel ALS is extreem-links en moet dan ook maar buitengegooid worden. Simpel als wat. Het moet maar eens gedaan zijn met die linkse bepampering. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be