Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   NSV! Gent publiceert Schander en open brief aan rector UGent (https://forum.politics.be/showthread.php?t=102947)

NSV!-Nationaal 11 maart 2008 23:31

NSV! Gent publiceert Schander en open brief aan rector UGent

1 Bijlage(n)
NSV! Gent publiceert Schander en open brief aan rector UGent

Het gesubsidieerde studentenmagazine Schamper liet zich recent uit over de NSV!-betoging. Ondanks het feit dat deze zonder enige incident is verlopen, vond Schamper het blijkbaar nodig om een compleet ander en compleet fout beeld te geven van de feiten. Daarom besliste NSV! om zelf een eigen ‘Schander’ uit te geven die beschrijft en benadrukt wat er die avond werkelijk gebeurde.

In tegenstelling tot wat Schamper beweerde, verliep onze betoging zonder incidenten. Meer zelfs: het enige geweld die avond, kwam van de linkerzijde. Meer bepaald door anarchisten die daarbij geweld en wapens niet schuwden. In tegenstelling tot onze betoging, had de oproerpolitie haar handen vol met de linkse tegenbetogers die van hun parcours waren afgeweken en aan de Overpoort samentroepten. Bedoeling van de linkse anarchisten was duidelijk de confrontatie met de NSV! op te zoeken. Daar is het gelukkig niet van gekomen. Opmerkelijk is dat op fora van de UGent dit geweld door mensen van erkende(!) linkse PFK-verenigingen goedgepraat wordt. Opmerkelijk, want laat het nu net de NSV! zijn die door diezelfde linkse PFK-verenigingen uit het PFK geweerd wordt, omdat zij gewelddadig zou zijn. Donderdag zes maart heeft echter alweer aangetoond welke politieke ‘studenten’ het vaakst geweld gebruikt: de ‘verdraagzame’ linksen.

De NSV!-Gent laat het echter niet bij het verspreiden van eigen ‘Schanders’. De incidentloze NSV!-betoging, de linkse rellen en de erkenning van de Gentse NSV! in het PFK indachtig, inspireerden ons ook om als antwoord op de linkse petitie tegen NSV!, een open brief te schrijven aan de rector van de Universiteit Gent. Wij willen hiermee de rector op de hoogte stellen van het linkse studentengeweld en wij hopen dan ook dat hij hierdoor zijn verantwoordelijkheid zal nemen en de NSV! volgens objectieve normen zal erkennen.

De NSV! zal deze open brief (samen met Schander te vinden in de bijlage) op donderdag 13 maart om 14u aan de rector overhandigen.

NSV! in ’t PFK!

Arno D’hooge
Praeses NSV! Gent

Geert C 12 maart 2008 00:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NSV!-Nationaal (Bericht 3298082)
Opmerkelijk is dat (...) dit geweld door mensen (...) goedgepraat wordt.

Nu is het misschien een goed moment om het NSV attent te maken op wat er over één van hun leden in mijn handtekening staat. :-)

Savatage 12 maart 2008 00:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3298150)
Nu is het misschien een goed moment om het NSV attent te maken op wat er over één van hun leden in mijn handtekening staat. :-)

Misschien is het nu eens een goed moment voor jou om er bij stil te staan dat de reactie van 1 individu in een groep niets zegt over die groep.

Geert C 12 maart 2008 00:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3298154)
Misschien is het nu eens een goed moment voor jou om er bij stil te staan dat de reactie van 1 individu in een groep niets zegt over die groep.

Neen, maar als zij willen preken tegen het goedkeuren van geweld, dan moeten ze consequent zijn en hun eigen volk eerst erop wijzen dat ze het goedkeuren van geweld veroordelen. ;-)

Savatage 12 maart 2008 00:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3298155)
Neen, maar als zij willen preken tegen het goedkeuren van geweld, dan moeten ze consequent zijn en hun eigen volk eerst erop wijzen dat ze het goedkeuren van geweld veroordelen. ;-)

Als zij willen preken tegen iets, dan zullen zij dat wel doen. Dat heeft geen zak te maken met de mening van een individu binnen die groep ;-)

Eichmann 12 maart 2008 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3298155)

Och Geertje, kruip aub eens terug onder die steen van waar je vandaan kwam...

Geert C 12 maart 2008 00:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3298164)
Als zij willen preken tegen iets, dan zullen zij dat wel doen. Dat heeft geen zak te maken met de mening van een individu binnen die groep ;-)

Ik ben blij dat ik toch nog even ben blijven hangen. Ik citeer even het NSV-persbericht:
Citaat:

Opmerkelijk is dat op fora van de UGent dit geweld door mensen van erkende(!) linkse PFK-verenigingen goedgepraat wordt. Opmerkelijk, want laat het nu net de NSV! zijn die door diezelfde linkse PFK-verenigingen uit het PFK geweerd wordt, omdat zij gewelddadig zou zijn. Donderdag zes maart heeft echter alweer aangetoond welke politieke ‘studenten’ het vaakst geweld gebruikt: de ‘verdraagzame’ linksen.
Dus als een paar individuen iets goedpraten vindt het NSV dat dat mag veralgemeend worden naar "de linkse PFK-verenigingen" en zelfs "de linksen" in het algemeen. Maar als een lid van het NSV geweld goedpraat, dan heeft dat geen zak te maken met de groep. Hoe vreemd... :?

Kort gesteld: de NSV vindt dat de mening van een paar individuen wel te maken heeft met de groep. Daar gaat dus uw stelling.

De woorden "pot", "ketel" en "zwart" dringen zich bijgevolg op. :-o

Als het NSV consequent wil zijn, dan zullen ze, vrees ik, Metternich aan de deur moeten zetten. ;-)

Geert C 12 maart 2008 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann (Bericht 3298166)
Och Geertje, kruip aub eens terug onder die steen van waar je vandaan kwam...

Voor een dergelijk overwicht aan onderbouwde argumenten kan ik niet anders dan nederig het hoofd buigen. :roll:

Praetorian 12 maart 2008 01:01

Daar zitten de Gentse studenten op te wachten.

Ironieteken.

Jezus, ik ben ook drie keer persoonlijk door de mangel genomen door Schamper, ik vond dat zelfs tof. Leer eens omgaan met kritiek.

Sliema 12 maart 2008 02:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3298154)

Misschien eindelijk een goed moment om te beseffen dat dit argument niet onuitputtelijk is? Dat na ontelbare walgelijke uitspraken en gewelddadige optredens tegenover andersdenkenden het niet echt meer geloofwaardig overkomt om de acties van die 'individuen' los te koppelen van de groep?

NSV in 't PFK? Is en blijft ontoelaatbaar en zal door de meerderheid van de studenten niet aanvaard worden, noch in Antwerpen, noch in Gent.

fransV 12 maart 2008 06:50

veralgemenen

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3298169)
Ik ben blij dat ik toch nog even ben blijven hangen. Ik citeer even het NSV-persbericht:

Dus als een paar individuen iets goedpraten vindt het NSV dat dat mag veralgemeend worden naar "de linkse PFK-verenigingen" en zelfs "de linksen" in het algemeen. Maar als een lid van het NSV geweld goedpraat, dan heeft dat geen zak te maken met de groep. Hoe vreemd... :?

Kort gesteld: de NSV vindt dat de mening van een paar individuen wel te maken heeft met de groep. Daar gaat dus uw stelling.

De woorden "pot", "ketel" en "zwart" dringen zich bijgevolg op. :-o

Als het NSV consequent wil zijn, dan zullen ze, vrees ik, Metternich aan de deur moeten zetten. ;-)

Veralgemenen : alle VB' ers zijn mestkevers. alle Vlaams-nationalisten dementen of mentaal gehandicapten . woorden van dat deftig blauw krapuul , de pot en de ketel....

Geert C 12 maart 2008 07:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fransV (Bericht 3298204)
Veralgemenen : alle VB' ers zijn mestkevers. alle Vlaams-nationalisten dementen of mentaal gehandicapten . woorden van dat deftig blauw krapuul , de pot en de ketel....

Dergelijke uitspraken keur ik evenmin goed, en als je mijn posts naleest zal je merken dat ik nooit dergelijke uitspraken heb gedaan. :?

Geef toe, als het NSV een persbericht verspreidt waarin ze uithalen naar bepaalde verenigingen omdat een paar individuen die lid zijn van die verenigingen geweld goedpraten op een forum, en dan blijkt dat de eigen vereniging ook zo'n individuen bevat… dat is er gewoon om vragen. 8-)

Metternich 12 maart 2008 10:49

Ja, laten we vooral de toestand van Baskenland, waarbij de staat gewapende repressie gebruikt, volledig gelijkschakelen met Vlaanderen. Qua intellectuele oneerlijkheid kan dat wel tellen.

Geert C 12 maart 2008 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3298441)
Ja, laten we vooral de toestand van Baskenland, waarbij de staat gewapende repressie gebruikt, volledig gelijkschakelen met Vlaanderen. Qua intellectuele oneerlijkheid kan dat wel tellen.

Geweld is geweld, en het geweld in Baskenland valt, net zo min als het geweld in Vlaanderen, goed te praten.

En ik heb tenminste de intellectuele eerlijkheid om toe te geven dat beide kanten fouten maken in Baskenland. ;-)

Metternich 12 maart 2008 10:53

Heb ik ergens gezegd dat de ETA nooit fouten heeft gemaakt? Daarbij gaat deze discussie niet over mij, laat staan mijn uitspraken. Antwoord liever op de inhoud van het bericht of over "Schander".

Geert C 12 maart 2008 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3298461)
Heb ik ergens gezegd dat de ETA nooit fouten heeft gemaakt?

Je keurt hun terroristische acties wel goed, dat is zelfs nog erger dan het geweld tijdens een betoging proberen goed te praten.

Maar ja, alles voor het nationalisme hé? :roll:

Citaat:

Daarbij gaat deze discussie niet over mij, laat staan mijn uitspraken.
Toch, toch, als het NSV vindt dat ze mogen preken tegen bepaalde verenigingen omwille van uitspraken van een paar leden van die vereniging, dan mag ik toch aan de kaak stellen dat hetgeen waarover ze zich beklagen (namelijk het goedpraten van geweld) ook in hun vereniging voorkomt?
Citaat:

Antwoord liever op de inhoud van het bericht of over "Schander".
Dat heb ik gedaan, door de hypocrisie van het NSV aan de kaak te stellen.

Bert Deckers 12 maart 2008 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sliema (Bericht 3298190)
Is en blijft ontoelaatbaar en zal door de meerderheid van de studenten niet aanvaard worden, noch in Antwerpen, noch in Gent.

Wie zijn 'DE' studenten?

Eichmann 12 maart 2008 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3298171)
Voor een dergelijk overwicht aan onderbouwde argumenten kan ik niet anders dan nederig het hoofd buigen. :roll:

*geeuw* laat ik het anders stellen Geertje: Ik vind persoonlijk dat NSV (uiteraard) moet erkend worden. Tenslotte ga je me niet wijsmaken dat andere studentenclubs OOK geen vechtersbazen in hun gelederen hebben, net zoals het ALS trouwens. Ik snap sowieso gans de heisa niet. Jij als oude bok, je gaat me toch niet vertellen dat er vroeger onder de jeugd nooit een robbertje gevochten werd?? Allemaal dikke stemmingmakerij LOUTER en ALLEEN gebaseerd op het feit dat NSV zich als Vlaams nationalistisch profileert. Als die (overwegend links gezinde universiteiten) trouwens consequent zijn en het NSV effectief NIET erkennen, so be it. Maar dat ze dan ALS EVENEENS schrappen als erkende vereniging!

driewerf 12 maart 2008 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann (Bericht 3298495)
*geeuw* laat ik het anders stellen Geertje: Ik vind persoonlijk dat NSV (uiteraard) moet erkend worden. Tenslotte ga je me niet wijsmaken dat andere studentenclubs OOK geen vechtersbazen in hun gelederen hebben, net zoals het ALS trouwens. Ik snap sowieso gans de heisa niet. Jij als oude bok, je gaat me toch niet vertellen dat er vroeger onder de jeugd nooit een robbertje gevochten werd?? Allemaal dikke stemmingmakerij LOUTER en ALLEEN gebaseerd op het feit dat NSV zich als Vlaams nationalistisch profileert. Als die (overwegend links gezinde universiteiten) trouwens consequent zijn en het NSV effectief NIET erkennen, so be it. Maar dat ze dan ALS EVENEENS schrappen als erkende vereniging!

1) neen, onder ALS-leden zitten er geen vechtersbazen. Om de doodeenvoudige reden dat die er onmiddellijk worden uitgezet.
2) Als NSV niet erkend wordt moeten de univs consequent zijn en ALS;ook niet erkennen is een drogreden. Waarom het een wel en het ander niet. De criteria om NSV uit te sluiten hoeven niet automatisch en ipso facto ook opgaan voor ALS. Meer nog, ze gaan gewoon niet op. NSV erkent de mensenrechten niet, ALS wel.

Eichmann 12 maart 2008 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 3298506)
1) neen, onder ALS-leden zitten er geen vechtersbazen. Om de doodeenvoudige reden dat die er onmiddellijk worden uitgezet.
2) Als NSV niet erkend wordt moeten de univs consequent zijn en ALS;ook niet erkennen is een drogreden. Waarom het een wel en het ander niet. De criteria om NSV uit te sluiten hoeven niet automatisch en ipso facto ook opgaan voor ALS. Meer nog, ze gaan gewoon niet op. NSV erkent de mensenrechten niet, ALS wel.

Ach leuter wat tegen je oma kerel... Dat is nu zowat de grootste bullshit die ik hier al ben tegengekomen.
1)jij gelooft nog in sinterklaas zeker??
2)NSV wordt grofweg niet erkend wegens "extreem-rechts", wel ALS is extreem-links en moet dan ook maar buitengegooid worden. Simpel als wat. Het moet maar eens gedaan zijn met die linkse bepampering.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be