![]() |
Hamas biedt wapenstilstand aan
Citaat:
Zal Israël erop ingaan? |
Cool.
|
Hamas ruikt geld van de EU, vandaar.
|
Misschien zitten ze ook wel in (verveeld) met de tientallen burgerslachtoffers door recent Israëlisch geweld, nog niet bij u opgekomen?
|
Denk je? 72 maagden voor allen nietwaar.
|
Citaat:
Weinig waarschijnlijk dus dat Israël het deze keer wél zal doen. |
Citaat:
Hoe dan ook, ik ben een beetje op m'n hoede. het blijft hamas... edit: en het blijft israël. Zoals een security mannetje tegen me zei bij het betreden van een mac donalds: Show me your bag. You're still in israël. We are suspicious here. ofzoiets. |
Citaat:
Ik hoop van niet. Hamas geeft dus duidelijk toe dat ze de raketaanvallen kunnen stoppen. Waarom ze dat niet eerder gedaan hebben, bewijst weer eens welke domme kalveren het zijn. Zij, en alleen zij, zijn verantwoordelijk voor de burgerslachtoffers gezien ze de oorzaak, raketaanvallen, hadden kunnen stoppen. Hopelijk gaat Israel verder met de liquidatie van dat tuig. |
Ik meen gisteren of eergisteren iets te hebben gelezen over een functionaris van het Israëlische ministerie van defensie die zei dat Israël bereid zou zijn tot een wapenstilstand, zijn er nog mensen die hier iets van gehoord hebben? :?
|
Citaat:
Kairo, 12 maart. Egypte heeft volgens minister van Buitenlandse zaken Aboul Gheir goede hoop een regeling tussen Israel en Hamas te kunnen realiseren die een volledig einde maakt aan het geweld. (NRC-Handelsblad) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is hetzelfde als dat de eerste minister van Israel wapenstilstand aanbied terwijl militairen gewoon aanvallen blijven uitvoeren. :roll: |
Bij een wapenstilstand leggen ALLE partijen iets op de tafel:
1. Hamas stopt met aggressie. 2. Israel stopt met aggressie. Als ze beide hiermee akkoord gaan dan heb je een wapenstilstand. :roll: Weigeren aan tafel te stappen omwille van aggressie is in mijn boekje: = Een wapenstilstand weigeren. |
Citaat:
Deze regeling is ook wat de hersenspoelers voorspiegelen aan de zelfmoordterroristen. Dat als religieus tintje. De andere beloftes, zoals een onderhouden familie zijn natuurlijk meegenomen. Citaat:
Misschien is er een Israëlische tank door de werkplaats gereden, op jacht naar babies. |
Citaat:
"When is a truce not quite a truce? Hamas is once again offering Israel a cease-fire, but the language that the Islamic movement has chosen reveals a deep reluctance to talk about any real peace with the Jewish state." Meer hier: http://ap.google.com/article/ALeqM5h...4m8TAD8VC409O1 |
Maddox, you rox!
Jij krijgt de 2e prijs voor het Grote Geduld. 1e prijs gaat naar de Hertog. Met extra goede groeten van Polly. |
Citaat:
|
Israel zou zwijgend op de wapenstilstand ingegaan zijn volgens de Metro. De laatste dagen is het ook opmerkelijk rustig. Israel blijft wel beweren dat ze alles militair zullen doen om de beschietingen te stoppen maar houd zich voorlopig rustig.
De vraag is wat er gebeurt als de raketbeschietingen doorgaan en Hamas ontkent zoals altijd elke betrokkenheid of steekt het op Al-Aqsa. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be