Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Forum politics, stemmenkampioen ??? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103010)

boerenverstand 13 maart 2008 13:50

Forum politics, stemmenkampioen ???

Het valt mij op dat er zo weinig polls verschijnen rond de kiesintenties.
Met weemoed denk ik terug aan de stemmenkampioen.
Vraagje, misschien al gevraagd, kan forum.politics niet in samenwerking met het laatste nieuws deze rol overnemen ?

Rob Roy 13 maart 2008 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand (Bericht 3300393)
Vraagje, misschien al gevraagd, kan forum.politics niet in samenwerking met het laatste nieuws deze rol overnemen ?

Vermits Stemmenkampioen-initiatiefnemer Thewissen ontslagen is bij de VUB (omwille van de Stemmenkampioen...), is hij misschien geinteresseerd om dit voort te zetten met andere partners.

Stuur eens een PB-tje aan de eigenaar van politics, Maarten Malaise. Ik kan me wel inbeelden dat hij hiervoor te vinden zou zijn.

boerenverstand 13 maart 2008 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy (Bericht 3300395)
Vermits Stemmenkampioen-initiatiefnemer Thewissen ontslagen is bij de VUB (omwille van de Stemmenkampioen...), is hij misschien geinteresseerd om dit voort te zetten met andere partners.

Stuur eens een PB-tje aan de eigenaar van politics, Maarten Malaise. Ik kan me wel inbeelden dat hij hiervoor te vinden zou zijn.

probeer ik

Pelgrim 13 maart 2008 19:48

politics draait voor zover ik weet volledig op vrijwilligers, wat van HLN niet gezegd kan worden. Ik kan me voorstellen dat zo'n stemmenkampioen serieus wat werk is, dus ik vrees er een beetje voor.

Geert C 13 maart 2008 20:26

Citaat:

Om zo tot nog minder representatieve resultaten te komen dan bij de originele Stemmenkampioen? 8O

Herr Oberst 13 maart 2008 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3301104)
Om zo tot nog minder representatieve resultaten te komen dan bij de originele Stemmenkampioen? 8O

Al bij al nog redelijk goede resultaten, dus.

Maarten Malaise 26 maart 2008 20:31

Idee is goed. Maar ik heb zelf nooit deelgenomen aan de stemmenkampioen. Wat hebben jullie nodig?

groetjes,

Maarten

Rob Roy 27 maart 2008 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise (Bericht 3324251)
Idee is goed. Maar ik heb zelf nooit deelgenomen aan de stemmenkampioen. Wat hebben jullie nodig?

groetjes,

Maarten

Dag Maarten,

De Stemmenkampioen zag er grosso modo zo uit:
- eenieder kon zich als "te peilen persoon" registreren op een website
- aan het eind waren er zo'n 15.000 geregistreerde deelnemers
- om de zoveel weken of maanden stelde de webmaster een politieke vraag aan de geregistreerden, meestal was dat "op welke partij zou u op dit moment stemmen?"
- zover ik weet verliep het stemmen via de website
- de resultaten werden uitsluitend gepubliceerd in Het Laatste Nieuws en waren zeer in trek omdat de Stemmenkampioen: 1) peilde op moment dat de meerderheidspartijen het niet wensten, 2) de resultaten niet "bijwerkte", en 3) van alle peilingen bijna steeds het dichtst bij de verkiezingsuitslagen zat.

Ik denk dus dat het organiseren van zo'n peiling niet al te veel geld en werk moet kosten. Nuttig lijkt me wel om over een perspartner te beschikken, die afname garandeert, maar indien niet komt de media-appetijt wel naarmate de peiling aan omvang wint. Daarnaast lijkt het me ook geen slecht idee om indien mogelijk met een soort ondersteuningspanel van politicologen te werken. Misschien is de geroyeerde Frank Thewissen wel geïnteresseerd?

stab 27 maart 2008 08:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise (Bericht 3324251)

groetjes,

Maarten

Toch maar even oppassen voor de gevolgen, als de resultaten niet overeenstemmen met de wensen vd politiek - dominante klasse.

Maarten Malaise 27 maart 2008 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stab (Bericht 3324843)
Toch maar even oppassen voor de gevolgen, als de resultaten niet overeenstemmen met de wensen vd politiek - dominante klasse.

Ik ben partijloos en ik behoor niet tot de politiek-dominante klasse en politics.be komt uit geen enkele zuil. Ik denk dat jullie eerder bescherming moet zoeken voor aliens dan dat jullie last zullen hebben van een dergelijke dominantie.

Wat ik wel nog zoek is journalistiek talent dat politici wil en kan interviewen voor de website van politics.be. Hebben jullie een idee waar we dat halen?

groetjes,

Maarten

Jazeker 27 maart 2008 11:41

Citaat:

Prima idee!

stab 28 maart 2008 08:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise (Bericht 3324851)
Ik ben partijloos en ik behoor niet tot de politiek-dominante klasse en politics.be komt uit geen enkele zuil. Ik denk dat jullie eerder bescherming moet zoeken voor aliens dan dat jullie last zullen hebben van een dergelijke dominantie.

Ik insinueerde helemaal niet enige bevooroordeeldheid langs de kant van politics.be.
Maar het blijft een feit dat objectiviteit vd Vlaamse journalistiek vaak te wensen overlaat en de media zich even vaak als horigen gedraagt aan het regime.
Zoniet komt men niet aan de bak.
Overigens werd Thevissen niet door aliens 'geroyeerd'.

Maarten Malaise 29 maart 2008 13:24

Ik heb gisteren ongeveer een half uur met Frank Thevissen aan de lijn gehangen. Hij wil bekijken of er iets nieuws uit te broeden valt.

Maarten

Rob Roy 29 maart 2008 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise (Bericht 3330679)
Ik heb gisteren ongeveer een half uur met Frank Thevissen aan de lijn gehangen. Hij wil bekijken of er iets nieuws uit te broeden valt.

Maarten

Schitterend, Maarten. Laat het weten als je hulp nodig hebt!

Geert C 29 maart 2008 16:32

Citaat:

Maarten

Op een forum dat zo onrepresentatief is als dit forum? 8O

Burkide 29 maart 2008 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3330984)

't Is Thevissen, he ;-)

Nuja, eerst zien vooraleer te oordelen, natuurlijk.

Rob Roy 29 maart 2008 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3330984)

De eeuwige negativisten aan het werk... En hoe weet onze heer C dat het om een initiatief "op het forum" gaat?

Zou de echte reden voor deze rookspuiterij kunnen zijn dat sommigen ten allen prijze willen vermijden dat de officiële machtscentra een deeltje van hun controle over "de opinie" verliezen?

Iets subtieler te werk gaan in het vervolg, Geert. :-)

Maarten Malaise 7 april 2008 09:10

Over de laatste peiling, door Frank Thevissen:
http://www.politiek.be/blog/2008/04/...g_of_de_peili/

Maarten

Jazeker 7 april 2008 18:24

Citaat:

Maarten

Wunderbar!

Rob Roy 7 april 2008 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Malaise (Bericht 3349052)
Over de laatste peiling, door Frank Thevissen:
http://www.politiek.be/blog/2008/04/...g_of_de_peili/

Maarten

Waaraan zou die leuke uitval aan het eind van Franks artikel te danken zijn?:

Citaat:

Waar blijft ondertussen het vernietigend commentaar van de kritische opiniepeilingwatcher Karel De Gucht? Of staat hij daarvoor te hoog genoteerd in de populariteitspoll die bij deze electorale peiling werd gevoegd? Waarschijnlijk koos hij eieren voor zijn geld .
Zouden we hieruit enige conclusies mogen trekken aangaande de identiteit van degene die verantwoordelijk is voor het royeren van Thevissen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be