![]() |
Budgetvriendelijke voedseltips
Omdat nog niemand eraan begonnen is hier een hopelijk handig en langverwacht topic waarin armen en/of luien (ik verkies ook snel klaar-gerechten) tips kunnen delen voor gezond maar toch betaalbaar voedsel in een tijd waarin de prijs ervan dramatisch stijgt.
Tips over wat te eten, waar het te kopen, algemene tips, prijsvergelijkingen tussen winkels, promoties in winkels, recepten, ... zijn hier welkom. ;) |
kotsen met de tanden op elkaar ;-)
|
Om te beginnen zou ik zelf zeggen:
Tip 0: Ga naar de dokter (zo goed als volledig terugbetaald door het ziekenfonds) en laat je bloed controleren op eventuele tekorten of ziektes. Indien je die hebt moet je je voedselpatroon daar aan aanpassen. Tip 1: Baseer je op de voedingsdriehoek en de dagelijks aanbevolen hoeveelheden van de WHO. Deze zijn er niet voor niets. ![]() Snoep, alcohol, sigaretten en dergelijke die niet in de pyramide staan zijn te consumeren op eigen risico. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat moet ik doen, Groentje min 18??:-(:-( |
Zo, topic totaal verneukt op 10 minuten, dit moet een record zijn.
Jammer voor Groentje-18, dat wel, ik kan ze wel hebben ;-) |
Dronkoers, leave Groentje-18 alone! :x
8-) |
Je kan in de supermarkt een zak met diepvriesgroenten kopen voor minder dan 1 euro. Met die diepvriesgroeten kan je groentensoep maken (eventueel met soepvlees of gehaktballetjes erbij). Als je daar dan beschuiten of (oud) brood mee eet kom je gemakkelijk 3 tot 4 dagen toe voor een paar euro's.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Ga naar de boomgaard, groentje min 18, pluk er een appel, van de appelboom. En eet hem op. Dan heb je gezond en goedkoop gegeten.8O;-)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be