Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Bart De Wever: "België bestaat niet meer" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103075)

kroa 15 maart 2008 12:06

Bart De Wever: "België bestaat niet meer"

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/1274/Format...iet-meer.dhtml

Geert C 15 maart 2008 12:08

Quid novis? Die 'verdamping' verkondigt hij toch al jaren? :?

Kazan 15 maart 2008 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3303375)

Gij zit blijkbaar in een Latijnse bui de laatste dagen :-D

filosoof 15 maart 2008 12:15

:lol:
Wat zou éérst plitsen?
1. het kartel
2.NVA
3.BDW
4.BHV
5.België

robert t 15 maart 2008 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3303396)
:lol:
Wat zou éérst plitsen?
1. het kartel
2.NVA
3.BDW
4.BHV
5.België

De laatste zal de eerste zijn.

I amsterdam 15 maart 2008 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3303375)

Belgie is opgericht als een Vazalstaat van Frankrijk.
Zolang de Fransen het nodig vinden en zolang de meerderheid van de Vlamingen blijven collaboreren ,zal Belgie blijven bestaan.

DebianFox 15 maart 2008 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 3303421)
Belgie is opgericht als een Vazalstaat van Frankrijk.

Jups, en bovendien is België niets meer dan een overbodig geworden bufferstaatje. Nu de militaire spanningen tussen de grootmachten in West-Europa tot het verleden behoren zie ik ook niet meer het nut van bufferstaatje Belziek in.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 3303421)
Zolang de Fransen het nodig vinden en zolang de meerderheid van de Vlamingen blijven collaboreren ,zal Belgie blijven bestaan.

Ik merk anno 2008 toch maar weinig Franse bemoeizucht met het Belgische probleem.

Rudy Van Nespen 15 maart 2008 12:37

Meneer De Wever neemt zijn wensen voor werkelijkheid en toont nog maar eens aan hoe ver hij van de realiteit verwijderd staat...

De juist gepubliceerde peiling geeft aan dat de Belgen voorstander zijn van een federale kieskring, zodat de democratie en de samenwerking in België kan hersteld worden.
Dit is één van de vele bewijzen dat de Belgen niet separatistisch zijn.
Meneer De Wever zou beter eens nadenken over de vele signalen die de Belgen geven en stoppen met zijn plat separatistische demagogie.

filosoof 15 maart 2008 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 3303438)
Jups, en bovendien is België niets meer dan een overbodig geworden bufferstaatje. Nu de militaire spanningen tussen de grootmachten in West-Europa tot het verleden behoren zie ik ook niet meer het nut van bufferstaatje Belziek in.

Ik merk anno 2008 toch maar weinig Franse bemoeizucht met het Belgische probleem.

Op dit forum komen geen Fransen Vlamingen "op hun plaats zetten" op steun verlenen aan Aneyrand of straatrue bvb.
Dat kan van een andere nationaliteit niet gezegd worden8-)

robert t 15 maart 2008 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen (Bericht 3303440)
Meneer De Wever neemt zijn wensen voor werkelijkheid en toont nog maar eens aan hoe ver hij van de realiteit verwijderd staat...

De juist gepubliceerde peiling geeft aan dat de Belgen voorstander zijn van een federale kieskring, zodat de democratie en de samenwerking in België kan hersteld worden.
Dit is één van de vele bewijzen dat de Belgen niet separatistisch zijn.
Meneer De Wever zou beter eens nadenken over de vele signalen die de Belgen geven en stoppen met zijn plat separatistische demagogie.

I.p.v. BDW te schofferen zou je misschien best even in eigen boezem kijken. De uitgesproken Belgicistische partijen en de ultra-linksen halen samen 0,70 % van de stemmen. Hetgeen bewijst dat jullie afgedaan hebben. Definitief.

I amsterdam 15 maart 2008 12:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3303449)
Op dit forum komen geen Fransen Vlamingen "op hun plaats zetten" op steun verlenen aan Aneyrand of straatrue bvb.

Is dit dan al een franstalig forum geworden?:roll:

Geert C 15 maart 2008 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 3303471)
I.p.v. BDW te schofferen zou je misschien best even in eigen boezem kijken. De uitgesproken Belgicistische partijen en de ultra-linksen halen samen 0,70 % van de stemmen. Hetgeen bewijst dat jullie afgedaan hebben. Definitief.

En hoeveel stemmen halen de separatisten? :roll:

DebianFox 15 maart 2008 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3303449)

Wat heeft dit te maken met politieke of zelfs militaire interventie van een ander land?

I amsterdam 15 maart 2008 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox (Bericht 3303438)

Dus als de fransen het niet meer nodig vinden en de francofilie neemt af bij de Vlamingen dan kan Belgie verdwijnen.
Dan heeft de Wever dus gelijk.

robert t 15 maart 2008 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3303475)
En hoeveel stemmen halen de separatisten? :roll:

Iets meer. Je kan tellen neem ik aan. Trouwens betreft het een peiling van 1.000 ondervraagde personen én uitgevoerd in opdracht van de VRT en De Standaard, beide niet bepaald als objectief te beschouwen.

Geert C 15 maart 2008 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 3303496)
Iets meer. Je kan tellen neem ik aan. Trouwens betreft het een peiling van 1.000 ondervraagde personen én uitgevoerd in opdracht van de VRT en De Standaard, beide niet bepaald als objectief te beschouwen.

Ik weet dat peilingen voor media zelden echt betrouwbaar zijn, maar an sich is het niet zo dat een peiling minder betrouwbaar is omdat slechts 1000 mensen zijn ondervraagd. Al heb ik mijn twijfels bij het getal "1000", er zullen toch wel een paar mensen geweest zijn die weigerden mee te werken? :?

Geert C 15 maart 2008 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 3303487)
Dus als de fransen het niet meer nodig vinden en de francofilie neemt af bij de Vlamingen dan kan Belgie verdwijnen.

De Wever heeft het woord "francofilie" niet gebruikt. ;-)

Logisch, zijn zus woont in Wallonië en hij deelt niet uw haat tegenover alles wat naar "Frans", "Romaans" of "Latijns" ruikt. :-)

DebianFox 15 maart 2008 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam (Bericht 3303487)

De jonge generatie Vlamingen is allang niet meer Francofiel en spreekt steeds slechter Frans. De jeugd hier is steeds meer Angelsaksischer. :|

België zal niet ophouden te bestaan wanneer Fransen het niet meer nodig hebben, België zal ophouden met bestaan wanneer het juridisch ontbonden wordt als gevolg van het feit het onmogelijk is een federale regering te vormen of indien er één revolutionair éénzijdig afscheidingsdecreet komt in het Vlaams Parlement.

born2bewild 15 maart 2008 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3303502)
Ik weet dat peilingen voor media zelden echt betrouwbaar zijn, maar an sich is het niet zo dat een peiling minder betrouwbaar is omdat slechts 1000 mensen zijn ondervraagd.

natuurlijk is ze dan minder betrouwbaar, an sich :roll:

jongens toch

Spinoza 15 maart 2008 13:13

Hij zegt in dat interview ook dit:

"Ik zie niet in waarom dit zou stoppen. (...) Ik ben behoudsgezind, niet revolutionair. Veel zal ook afhangen van de evolutie van Europa. Voor mij is België al een supranationaal niveau. Een nationaal niveau vergt een democratie met een zekere homogeniteit. België is louter een permanent diplomatiek overleg tussen twee landen."

Elk streven naar onafhankelijkheid is daarom ook overbodig. Staten - en niet alleen Belgie - worden door Europa van boven aangevreten, en door de regio's van onder.

De samenwerking met Nederland op het gebied van bijvoorbeeld onderwijs is al hechter dan die met Wallonie. En als ik naar de Vlaamse televisie kijk, dan zie ik soms programma's die rechtstreeks zijn overgenomen van Nederlandse omroepen. Om nog maar te zwijgen over de vele Vlamingen die rondhangen op Nederlandse websites.

Daarom zie ik los van mijn antipathie voor Belgen, ook objectief gezien niet wat de mogelijke voordelen zijn van een fusie tussen Nederland en Vlaanderen. Wat kan er dan, dat nu niet kan? Alsof de bewoners langs de Ijzeren Rijn het dan wel fijn vinden om treinen te zien langsdenderen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be