Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   TV met antenne verdwijnt (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103109)

Goldband 16 maart 2008 19:50

TV met antenne verdwijnt

http://www.wegmetsneeuwopjetv.be

toccata 16 maart 2008 20:30

:cry:
Ik kijk alleen via antenne

luvali 16 maart 2008 20:59

tv via antenne verdwijnt toch niet, volgens ik gehoord heb. Je zal wel het één of ander kaske nodig hebben.

azert 16 maart 2008 21:10

Hun info is inderdaad misleidend.
Je moet een (binnenhuis)antenne hebben om de digitale signalen via de ether op te vangen en dan een decoder om de digitale signalen om te zetten naar je tv die vaak enkel overweg kan met analoge signalen.
Wie een harkantenne op zijn dak staan heeft, kan die in veel gevallen nog gebruiken.
In Frankrijk doen ze daar nu hun voordeel mee. Al hun antennes staan er nog en zij hebben nu al hun zenders gratis en digitaal via de ether.

Ze zeggen er ook niet bij dat je op die manier ook alle vrt radio's digitaal kunt ontvangen. Ze zijn er precies beschaamd over.
Misschien omdat hun investeringen in DAB-radio mislukt zijn. De VRT dacht van ook op radio-vlak de mensen op kosten te jagen door DAB op te dringen maar dat is niet gelukt. Terwijl er alsmaar meer toestellen (gsm's, mp3-spelers, ...) met een FM-radio als extra op de markt komen, dacht de VRT van FM zo vlug mogelijk op te doeken, maar de mensen trappen daar natuurlijk niet in. DAB blijkt Dead And Buried te zijn.

hurricane 16 maart 2008 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luvali (Bericht 3305520)
tv via antenne verdwijnt toch niet, volgens ik gehoord heb. Je zal wel het één of ander kaske nodig hebben.

Verdwijnt jammer genoeg wél.
Het enige wat je kan doen is een schotelantenne plaatsen en een abo nemen bij tvvlaanderen.

Goldband 16 maart 2008 21:56

Waar ik me aan stoor:

Antennekijken is (na aankoop) gratis. Binnenkort kost het dus geld. Iemand verdient daar geld aan, terwijl ik toch ook ergens belastingen betaal om de openbare omroep te kunnen bekijken...

Opnieuw een verworvenrecht dat werd verkocht.

Officiële reden: "de ether wordt te vol" :lol:

azert 16 maart 2008 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldband (Bericht 3305616)
Waar ik me aan stoor:

Antennekijken is (na aankoop) gratis. Binnenkort kost het dus geld. Iemand verdient daar geld aan, terwijl ik toch ook ergens belastingen betaal om de openbare omroep te kunnen bekijken...

Opnieuw een verworvenrecht dat werd verkocht.

Officiële reden: "de ether wordt te vol" :lol:

Behalve dat je nu een decoder moet kopen, is het opnieuw gratis om naar de openbare zenders van de VRT en de RTBF te kijken.

-=EXCALIBUR=- 17 maart 2008 08:46

De reklame op wegmetsneeuwopjetv is idd misleidend. Het lijkt alsof er niets meer te ontvangen valt via de ether. Het is een soort bangmakerij.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 3305546)
Verdwijnt jammer genoeg wél.
Het enige wat je kan doen is een schotelantenne plaatsen en een abo nemen bij tvvlaanderen.

Hij kan ook nog een DVB-T antenne plaatsen. Maar hij heeft dan ook een DVB-T decoder nodig en dan heeft hij weer z'n gratis zenders.
Kost alles tezamen ongeveer 220-250 euro.

gertjan22 17 maart 2008 12:59

Men wist al 10 jaar geleden dat gewone analoge uitzendingen via entenne zouden gaan stoppen! Dit is in heel europa zo.

Ik heb al sedert 1994 satelliet-tv en reeds 2 jaar klant bij Tv Vlaanderen (digitale Tv via schotelantenne)... 1200 zenders voor nog geen 10 euro per maand!:-D

-=EXCALIBUR=- 17 maart 2008 13:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 (Bericht 3306345)
Ik heb al sedert 1994 satelliet-tv en reeds 2 jaar klant bij Tv Vlaanderen (digitale Tv via schotelantenne)... 1200 zenders voor nog geen 10 euro per maand!:-D

Van die 1200 kan je er 1150 ontvangen zonder TV Vlaanderen. En dit voor 0 euro per maand :lol:

Maar inderdaad, satelliet is beter dan kabel. Vrije keuze van decoder en geen sh*t van interactieve diensten die er toch alleen maar zijn om het geld uit uw zakken te kloppen.

filosoof 17 maart 2008 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 3306362)
Van die 1200 kan je er 1150 ontvangen zonder TV Vlaanderen. En dit voor 0 euro per maand :lol:

Maar inderdaad, satelliet is beter dan kabel. Vrije keuze van decoder en geen sh*t van interactieve diensten die er toch alleen maar zijn om het geld uit uw zakken te kloppen.

Je weet mogelijk niet dat op sommige plaatsen schotelantennes verboden zijn door particuliere reglementen van appartementsblokken ... (en dat het Vlaams Blok ijvert om dergelijk verbod te veralgemenen tot gemeenten en wijken)

gertjan22 17 maart 2008 13:59

Vlaams Belang zal er nooit in slagen schotelantennes te verbieden! Dit is vrije ontvangst van radio-en tv signalen! Als ze schotelantennes willen verbieden,moeten ze ook internet verbieden want daar kan je ook tv op kijken.Of wil het Vlaams Belang dat we enkel en alleen maar Vlaamse tv zenders mogen ontvangen en vervreemden van de rest van de wereld?

Derk de Tweede 17 maart 2008 14:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldband (Bericht 3305397)

Daar zit een addertje onder het gras achter!

Derk de Tweede 17 maart 2008 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 (Bericht 3306427)
Vlaams Belang zal er nooit in slagen schotelantennes te verbieden! Dit is vrije ontvangst van radio-en tv signalen! Als ze schotelantennes willen verbieden,moeten ze ook internet verbieden want daar kan je ook tv op kijken.Of wil het Vlaams Belang dat we enkel en alleen maar Vlaamse tv zenders mogen ontvangen en vervreemden van de rest van de wereld?

In Nederland heeft men het bij bepaalde woning cooperaties geprobeerd. uiteindelijk is het niet gelukt.

luvali 17 maart 2008 14:57

Alle respondenten bleken weinig te weten over de afschakeling van analoge ethertelevisie en de
alternatieve ontvangstmogelijkheden. Heel wat kijkers denken verplicht te worden om een
kabelabonnement te nemen. “Dat klopt natuurlijk niet,” zegt minister Bourgeois. “De VRT-kanalen zullen
ook in de toekomst nog gratis met de antenne te bekijken zijn, mits de eenmalige aanschaf van een
digitale decoder. Eenvoudige decoders vind je momenteel in het buitenland waar de omschakeling
volop aan de gang is, al vanaf 40 euro. In heel wat nieuwe televisietoestellen worden ze al ingebouwd.
Dit komt van een site van de overheid. verdwijnt dus niet. Maar wat heb je nu aan enkel de VRT-zenders?

gertjan22 17 maart 2008 15:28

Daarom is Tv Vlaanderen de beste oplossing als je niet wil vastzitten aan de kabel.Voor mensen die geen schotel kunnen of mogen plaatsen is er nog Belgacom Tv.

luvali 18 maart 2008 08:10

Belgacom? Nougabollen, die komen er bij mij nooit meer in.

Jantje 18 maart 2008 08:27

Gewoon TV buiten smijten, je hebt dan ding toch enkel in huis om het gezinsleven asociaal te maken.

guerin 18 maart 2008 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3307648)
Gewoon TV buiten smijten, je hebt dan ding toch enkel in huis om het gezinsleven asociaal te maken.

Een tv is een controol systeem voor je geest.

Karma 18 maart 2008 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3305545)
Hun info is inderdaad misleidend.
Je moet een (binnenhuis)antenne hebben om de digitale signalen via de ether op te vangen en dan een decoder om de digitale signalen om te zetten naar je tv die vaak enkel overweg kan met analoge signalen.
Wie een harkantenne op zijn dak staan heeft, kan die in veel gevallen nog gebruiken.
In Frankrijk doen ze daar nu hun voordeel mee. Al hun antennes staan er nog en zij hebben nu al hun zenders gratis en digitaal via de ether.

Ze zeggen er ook niet bij dat je op die manier ook alle vrt radio's digitaal kunt ontvangen. Ze zijn er precies beschaamd over.
Misschien omdat hun investeringen in DAB-radio mislukt zijn. De VRT dacht van ook op radio-vlak de mensen op kosten te jagen door DAB op te dringen maar dat is niet gelukt. Terwijl er alsmaar meer toestellen (gsm's, mp3-spelers, ...) met een FM-radio als extra op de markt komen, dacht de VRT van FM zo vlug mogelijk op te doeken, maar de mensen trappen daar natuurlijk niet in. DAB blijkt Dead And Buried te zijn.

Ik heb me een tweetal maand terug een internetradio aangeschaft. Goddelijk toestel met een aanbod van pakweg zesduizend zenders van over heel de wereld. In te stellen via genre, land, band enz ... En alle muziek dat op je computer staat is ook (heel simpel) af te spelen op je stereo.
Sinds ik dat toestel heb luister ik naar niet anders meer. Non-stop muziek dat je graag hoort zonder vervelende reclame's daartussen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be