Bertie |
17 maart 2008 12:40 |
Interessante stukje daar:
Citaat:
Waarom stapt u niet naar de politie?
Wat zal de politie doen, als ik daar aankom, met mijn verhaal? Die gaan zeggen: 'Ah kijk, wie we daar hebben, hem kennen we!' Vijftien dagen in het cachot. Minstens. Tot het onderzoek zijn beloop heeft gehad, zoals dat heet.
|
Citaat:
Ik snap het nog altijd niet: waarom vertelt u dit niet aan de politie?
"Ik vertrouw ze voor geen meter, de flikken. Ik weet het, die zaak blijkt nu opeens de internationale media te hebben gehaald. Wel, juist daarom: wie ben ik, kleine sukkelaar in verhouding tot haar, madame l'ambassadrice? Ik acht de politie in staat om alleen al omwille van het imago van België de veel gezochte taxichauffeur te arresteren. Voor vijftien dagen of zo, tot de storm is geluwd en om te repliceren op de kritiek: 'Wij nemen dit wel ernstig.' Dus nee, laat maar, dank u wel.
|
Ook al zijn de twee uiteraard allebei direct verantwoordelijk voor het voorval, vind ik toch dat er in de samenleving bepaalde ontwikkelingen mede verantwoordelijk zijn voor dit soort (wan)toestanden, met name het feminisme.
Het is tegenwoordig 'bon ton' om gelijkheid te preken én tegelijkertijd mannen altijd als dader en vrouwen altijd als slachtoffer af te schilderen. Dat is fundamenteel hypocriet. Met name een vrouw die dronken is altijd afgeschilderd alsof ze een minderjarig is (en dus bijna 100% onschuldig is). Voor alle duidelijkheid, ik heb het niet over wetten en regels maar vooraal de werkelijke toepassingen daarvan. Geen wonder dat de taxichauffeur (een man) niet meteen durfde naar de politie te gaan op die dag toen hij tegen Waris Dirie 'bumpde' op boulevard Emile Jacqmain.
|