Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Welke politieke studentenbeweging liggen je het meest? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103183)

jamás será vencido 18 maart 2008 16:18

Welke politieke studentenbeweging liggen je het meest?

Aangezien politieke studentenverenigingen toch maar al te vaak verschillen van partijen. Welke politieke studentenbeweging steun je het meest...

De Garde 18 maart 2008 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 3308456)
Aangezien politieke studentenverenigingen toch maar al te vaak verschillen van partijen. Welke politieke studentenbeweging steun je het meest...

Ik kom uit de Gentse NSV, maar steun ondertussen NSV en KVHV. Kwestie van een vinger aan de pols te houden bij de studerende jeugd.

Jaani_Dushman 18 maart 2008 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 3308456)

De voormalige VNSU.

Metternich 18 maart 2008 18:30

NSV! uiteraard.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3308597)
De voormalige VNSU.

Waar onder andere Johan Van Slambrouck praeses van was ;)

De Garde 18 maart 2008 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3308711)
NSV! uiteraard.Waar onder andere Johan Van Slambrouck praeses van was ;)

En ooit opgericht als Volksunie-studenten omdat het KVHV te veel in CVP-handen was. Trouwens, verboden aan de VUB wegens 'te rechts'.

Metternich 18 maart 2008 18:40

En geëindigd als een mantelorganisatie van de NSV! in Gent als ik het boek van pro-senior NSV!-Leuven Wim Van Dijck mag geloven ;-)

De Garde 18 maart 2008 18:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3308726)
En geëindigd als een mantelorganisatie van de NSV! in Gent als ik het boek van pro-senior NSV!-Leuven Wim Van Dijck mag geloven ;-)

klopt. Kende dat verhaal al van voor het boek.

Jeronimo 18 maart 2008 19:16

Vooral NSV, maar KVHV ook wel.

toccata 18 maart 2008 19:23

GRAS
Nogal logisch
nieuwe site leuven: www.grasleuven.be

AdrianHealey 18 maart 2008 19:53

LVSV.
Comac vind ik ook toffe kerels.
NSV ook.

the outlaw torn 18 maart 2008 20:02

KVHV en Jong-NVA UGent vind ik de beste.

the outlaw torn 18 maart 2008 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 3308716)
En ooit opgericht als Volksunie-studenten omdat het KVHV te veel in CVP-handen was. Trouwens, verboden aan de VUB wegens 'te rechts'.

en wie weet volgt UGent dezelfde piste, een verbod op NSV. hopelijk doen ze hun pluralistische naam eer aan, hoe grof deze leugen ook mag zijn, en erkend ze nsv. dat de poco's op hun kop gaan staan, maar als de extreme linkerzijde tijdens colleges mag komen ronselen tegen nsv, dan mag nsv even goed erkend worden.

ik ben persoonlijk geen fan van nsv, en evenmin van alles wat links is. maar als links ongestoord mag doen wat het wil, moet dit ook gelden voor rechts. maar da's waarschijnlijk te logisch om aanvaard te worden in ons linkse poco-land.

Patriot! 18 maart 2008 20:15

Lid van LVSV Leuven.

toccata 18 maart 2008 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 3308937)
en wie weet volgt UGent dezelfde piste, een verbod op NSV. hopelijk doen ze hun pluralistische naam eer aan, hoe grof deze leugen ook mag zijn, en erkend ze nsv. dat de poco's op hun kop gaan staan, maar als de extreme linkerzijde tijdens colleges mag komen ronselen tegen nsv, dan mag nsv even goed erkend worden.

ik ben persoonlijk geen fan van nsv, en evenmin van alles wat links is. maar als links ongestoord mag doen wat het wil, moet dit ook gelden voor rechts. maar da's waarschijnlijk te logisch om aanvaard te worden in ons linkse poco-land.

Weet eig of er een NSV ding in Leuven?
Heb er naar rond gekeken maar de enigste actieve zijn Comac en LVSV
(en GRAS, sinds kort)

Metternich 18 maart 2008 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 3309048)
Weet eig of er een NSV ding in Leuven?
Heb er naar rond gekeken maar de enigste actieve zijn Comac en LVSV
(en GRAS, sinds kort)

NSV!-Leuven bestaat wel degelijk en is nog steeds actief. Ik ga er morgen trouwens naar toe ;-)

Goldband 18 maart 2008 23:48

Ik heb een hekel aan studentenverenigingen. Welke dan ook.

Metternich 19 maart 2008 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldband (Bericht 3309489)
Ik heb een hekel aan studentenverenigingen. Welke dan ook.

Want?

De Garde 19 maart 2008 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 3308937)

NSV is verboden aan de U Gent, maar dat belet niet dat de vereniging nu al 17jaar ononderbroken een werking heeft.

Ik ben trouwens een tegenstander van subsidiëring van studentenverenigingen. Enkel wat faciliteiten voor vergaderingen/meetings/edm zou moeten volstaan.

Anna List 19 maart 2008 10:34

mannekens, er is een verschil tssn niet-gesubsidieerd en verboden hé ?!

lombas 19 maart 2008 10:36

Geen enkele. Allemaal door ideologie gedomineerde gedrochten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be