![]() |
Eerste ruzie in de nieuwe regering ....
aangezien ik verwacht dat met zo'n onduidelijke afspraken, eigenlijk geen afspraken want nergens over akkoord, er zeer gauw boel van zal komen, start ik alvast deze draad op.
In afwachting mag hier gespekuleerd worden over welk onderwerp de ruzie zal gaan, en tussen welke ekselenties ... |
hangt af vd ministerpostjes volgens mij
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tussen Premier Leterme en minister Bogaert over mevrouw Martine Fournier. |
Citaat:
|
Citaat:
Daar is al een eerste twistpunt over. Onkelincks zegt dat een commissie daarover gaat beslissen. De reporter legt dat voor aan Dewael en die zegt dat dat de bevoegdheid van de minister blijft. De reporter legt de uitspraak van Onkelincks aan Dewael voor en die zegt: '' zo staat het niet in het regeerakkoord, het is de minister die daarover beslist''. |
Citaat:
Ik lees hier net in Het Journaal (Mark Grammens) : Citaat:
|
ah ja, gewoon weer verder grenzen open.
|
Vwoil�*, hier zijn we er al.
Tenminste, als dit geen ernstige inbreuk is op het gegeven woord in de regeringsverklaring, dan weet deze jongen het ook niet meer. Nu mag elke belgisist mij eens uitleggen wat voor een bedriegerij dit is: de afspraak was toch om te pogen tegen 21 juli een fatsoenlijke staatshervorming te trachten te bekomen. De enen kunnen dan wel vlug tevreden zijn, en de anderen helemaal niet, maar zoals de franstaligen het hier zeggen, dat is toch niet meer of niet minder dan kontraktbreuk. knip en plak uit de standaard: De Standaard Online zondag 23 maart 2008 | Bron: belga Franstaligen fnuiken Vlaamse hoop op snelle staatshervorming photonews BRUSSEL - Als het van de voorzitters van de Franstalige regeringspartijen afhangt, moeten de Vlamingen niet hopen op een snelle en grote staatshervorming. Dat bleek tijdens het RTBF-programma Mise au Point. Terwijl de Vlamingen de deadline van 15 juli hanteren, zei MR-voorzitter Didier Reynders dat er nog drie jaar tijd is om over een staatshervorming te praten. Reynders liet weten dat hij nogal ontstemd is over de zware eisen van de fractie van CD&V en N-VA en over de deadline van 15 juli. 'Hopelijk vinden ze hun kalmte terug. Het hoeft niet zo snel te gaan. We hebben nog drie jaar de tijd', zei Reynders. De vicepremier is bereid te praten over de regionalisering van het arbeidsmarktbeleid, maar hield zich voor de rest op de vlakte. Joëlle Milquet wil ook praten over de arbeidsmarkt, maar de cdH-voorzitster wijst verdere hervormingen, onder meer van het sociaal overleg en de sociale zekerheid, kordaat van de hand. Voor PS-voorzitter Elio Di Rupo moeten hervormingen iets opleveren voor iedereen. CD&V, en haar kartelpartner N-VA des te meer, willen tegen midden juli een stevige staatshervorming. Komt die er niet, dan brengt dat het voorbestaan van Leterme I in gevaar. ivb |
Feitelijk zou Leterme a la Tindemans op de spreekstoel moeten klimmen.
En letterlijk zeggen: "Speel met een ander zijn voeten. Ik ga naar de Koning om mijn ontslag in te dienen" Ze zouden nogal staan gapen daar in het halfrond. |
Eigenlijk kan je die Franstaligen geen ongelijk geven: ze krijgen zelfs meer dan waar ze recht op hebben, dus vragen en eisen ze nog meer, de Vlamingen geven toch toe!!!
Ik herken hier een beetje de manier van een andere bevolkingsgroep in België: hoe meer we tegenspreken en de boel op stelten zetten: des te meer worden we geknuffeld!!! |
Citaat:
Waarom zou er dan ruzie gemaakt worden? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Vergeet alle beloften maar - arm Vlaanderen, dat zich heeft laten vangen door ZEER onwezenlijke beloften... Ik dacht dat Vlamingen slimmer waren, echt waar... |
Citaat:
Is het vandaag niet, dan morgen... of ze kunnen hun eigen eten koken... :-D |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be