![]() |
Hoe lang houdt deze federale regering het vol?
Hoe lang houdt deze regering het vol voor ze valt? Of valt ze helemaal niet?
|
Ze zal vallen voor de volgende verkiezingen zodat er opnieuw verkiezingen zijn. Een normale Belgische regering zal niet meer mogelijk zijn, enkel een splitsing van de meeste bevoegdheden zal België nog kunnen redden.
Het bloed kruipt nu eenmaal waar het niet meer gaan kan ! |
Verdorie, ik heb verkeerd gestemd!
Moet dus zijn: ze doet de termijn uit. |
Binnen een jaar. Het ideale moment om dan samenvallende verkiezingen te houden in een federale kieskring.
|
deze mannen hebben geen enkel eergevoel meer!
dus ze zullen hun tijd wel uitdoen. aftreden doen ze nooit. en boerswa? waar zit die ergens? stil in een hoekje om niet op te vallen (zich niet misspreken) en hopla,de wever en boer swa for minister! |
Geen idee, want heel veel zal afhangen van 2009, dan worden pas de zware klappen uitgedeeld, in die verkiezingstrijd
|
Citaat:
Maar stel kartel splitst zou CD&V dan durven naar de verkiezingen te gaan, ik denk dat er dan zwaar verlies lonkt. |
straf al die mensen die een glazen bol hebben, waar kan ik er één kopen? Een voorspelling doe je normaal op basis van een berekende gok, aan de hand van gegevens waar je over beschikt. Ik beschik over geen enkel gegeven, behalve dan dat het compleet onvoorspelbaar is.
|
Citaat:
|
Ze zijn van plan voort te doen tot in 2011, dat wil zeggen dat de splitsing van BHV weer in de koelkast kan worden gestoken tot 2010. :?
|
tot deze zomer, NVA gaat CD&V voor het blok zetten en dan is het ofwel gedaan met het kartel ofwel einde regering, ik twijfel sterk tussen die 2 opties.
|
Om eeen regering te doen vallen moet er een sterke oppositie zijn - die is er niet.
Wij zien overigens in België dat er steeds regeringen gevormd worden met een zo ruim mogelijke meerderheid, precies omdat men oppositie wil vermijden - precies daarom is het nodig dat er met een zo groot mogelijke consensus een zo degelijk mogelijke staatshervorming komt, zodat er een normaal systeem van meerderheid vs. oppositie weer tot de dagdagelijkse politieke realiteit gaat behoren. "Het communautaire" biedt hiervoor geen stof voor ideologische discussie. |
Ze raken er deze zomer niet uit en in het najaar beslissen ze om door te bollen tot ergens april 2009 om dan de verkiezingen te laten samenvallen.
|
Citaat:
|
dan is eigenlijk de vraag die we moeten stellen: hoe kunnen we zo veel mogelijk ruzie stoken in deze regering?
|
Citaat:
|
ah, da bespaart ons tijd en geld :D
|
Ik weet het niet... Een keer dat ze aan de vetpotten zitten, is het moeilijk om afstand te doen van het geld en de macht. NVA weet dat ook en zal niet te moeilijk doen of ze worden gedumpt en vervangen door SP.a waar er ook genoeg klaar staan om de burger verder te helpen uitzuigen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be