Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Albaanse gruwelpraktijken op Serviërs uit Kosovo ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103321)

Vuyschthaemert 21 maart 2008 18:47

Albaanse gruwelpraktijken op Serviërs uit Kosovo ?

Citaat:

BELGRADO - De Servische aanklager voor oorlogsmisdaden, Vladimir Vukcevic, zegt over aanwijzingen te beschikken dat in 1999 Serviërs uit Kosovo in Albanië zijn vermoord nadat hun organen waren verwijderd om in het buitenland te worden verkocht.

Dit heeft het onafhankelijke Belgradose radio- en tv-station B92 vrijdag gemeld. Vukcevic zou over de zaak gegevens hebben gekregen van Unmik, het VN-bestuur in de afvallige Servische provincie Kosovo.

Het zou gaan om ongeveer 300 Serviërs en andere niet-Albanezen die na de NAVO-bombardementen op Joegoslavië door gewapende Albanezen waren gekidnapt en met vrachtwagens naar Noord-Albanië zijn overgebracht. Daar zouden ze zijn onderzocht door Albanese artsen en in een geïmproviseerd ziekenhuis zijn ontdaan van vitale organen.

Hun lichamen zouden vervolgens in niet geregistreerde massagraven in Noord Albanië zijn begraven. De organen zouden via het vliegveld Rinas bij Tirana naar klinieken in het buitenland zijn vervoerd.

Familieleden van ruim duizend Serviërs die sinds 1999 in Kosovo worden vermist, vragen met demonstraties in Belgrado regelmatig om nadere gegevens over het lot van hun geliefden.

bron
Zo gaat het dus als je eigen land langzaamaan door een bepaald soort buitenlanders wordt overgenomen, daarin gesteund door buitenlandse grootmachten als de VSA.

Vooropgesteld dat dit verhaal klopt -waar we voorlopig nog maar van uit zullen gaan- is dit weer het zoveelste bewijs dat die Albanezen er hele smerige praktijken op na houden om Kosovo etnisch te zuiveren van de oorspronkelijke en rechtmatige bewoners, de Serviërs.

atlantis 23 maart 2008 15:12

Typisch dat de linkse rakkers van dit forum nu zwijgen....

Iceland 27 maart 2008 00:00

Maar 300 ? Ik denk dat de Serviërs veel beter gedaan hebben dan dat. :?

atlantis 1 april 2008 19:44

Ik herhaal wederom:

Waarom zwijgt de linkse kliek van dit forum?

An Arkos 1 april 2008 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atlantis (Bericht 3337525)
Ik herhaal wederom:

Waarom niet?

groene flamingant 1 april 2008 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atlantis (Bericht 3337525)
Ik herhaal wederom:

Zolang mensen zoals jij niet in staat zijn een normale discussie te voeren, en enkel kunnen denken in termen van 'Dé 'linkse kliek', heeft een discussie weinig zin en zal die 'linkse kliek' dus zwijgen.

Geert C 1 april 2008 20:10

Hoe betrouwbaar is die Servische aanklager eigenlijk? :?

circe 1 april 2008 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3337572)
Hoe betrouwbaar is die Servische aanklager eigenlijk? :?

Die verhalen zijn ondertussen genoegzaam bekend. Maar wel bij degenen wiens mond gesnoerd werden.

Jorynthe 1 april 2008 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C
Hoe betrouwbaar is die Servische aanklager eigenlijk?
Die werkt voor de Servische staat en ja, het is serieus opletten met de propaganda in die streken... (Ik heb er mij voor mijn thesis een paar maandjes mee mogen amuseren waarheid van leugen te leren onderscheiden... helaas, het lukt mij nog altijd niet:-( )

Overigens, dat er tijdens die oorlog misdaden van Kosovaren tegenover Serviërs hebben plaatsgevonden lijkt mij een even vaststaand feit dan dat de Serviërs misdaden hebben begaan tegenover de Kosovaren. Een deel van het toenmalige Kosovaarse leger(UCK) streefde openlijk naar een groot-Albanië en is er daarna net niet in geslaagd Macedonië in een burgeroorlog te storten. Waarmee zeker niet gezegd is dat ALLE Kosovaarse Albanezen (of UCK'ers) dergelijke extreem-nationalisten zijn. Maar er zijn zeker ook die al even graag een zuiver etnisch Kosovo zouden hebben, dan dat sommige Servische extreem-nationalisten dat zouden willen.

Wimpeus 2 april 2008 09:37

Nu wij in onze nieuwsberichten constant geconfronteerd worden met zulke multiculturele succesverhalen, ben ik blij dat wij in ons land een compromisloze multiculturele samenleving zoveel mogelijk promoten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be