Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Heb jij vertrouwen in deze regering? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103328)

Montalcino 22 maart 2008 08:34

Heb jij vertrouwen in deze regering?

Persoonlijk heb ik geen vertrouwen in de regering om volgende redenen:
  • de PS, afgestraft door de kiezer en haast een criminele organisatie, is weer van de partij
  • Er is geen akkoord bereikt over de staatshervorming, die nochtans broodnodig is
  • Veel punten in het regeerakkoord zijn veel te wazig, feitelijk is het er geen
  • Het overgewicht, niet alleen in zetels maar ook in minister- en staatssecretarisposten, van de Franstaligen kan enkel maar de middelpuntvliedende krachten vergroten

Daarom: we hebben voorlopig geen keus, maar Leterme I zal enkel hoger kunnen scoren dan ik verwacht.

Garry 22 maart 2008 09:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 3315509)
Persoonlijk heb ik geen vertrouwen in de regering om volgende redenen:
  • de PS, afgestraft door de kiezer en haast een criminele organisatie, is weer van de partij
  • Er is geen akkoord bereikt over de staatshervorming, die nochtans broodnodig is
  • Veel punten in het regeerakkoord zijn veel te wazig, feitelijk is het er geen
  • Het overgewicht, niet alleen in zetels maar ook in minister- en staatssecretarisposten, van de Franstaligen kan enkel maar de middelpuntvliedende krachten vergroten

Daarom: we hebben voorlopig geen keus, maar Leterme I zal enkel hoger kunnen scoren dan ik verwacht.

welke regering??????

Montalcino 22 maart 2008 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 3315572)
welke regering??????

http://news.google.be/news?hl=nl&ned...ncl=1159964036

kelt 22 maart 2008 10:39

Nog steeds heeft leterme een groot krediet bij mij.Dat loopt tot 15 juli.Daarna wordt dat herbekeken.. ;-)

Stratcat 22 maart 2008 10:41

Ik heb geen vertrouwen in regeringen, dus ook niet in deze.

stab 22 maart 2008 11:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 3315710)
Nog steeds heeft leterme een groot krediet bij mij.Dat loopt tot 15 juli.Daarna wordt dat herbekeken.. ;-)

Tot na een volgende datum?:|

Jazeker 22 maart 2008 11:23

Citaat:

Ja 0 0%
Nee 10 83,33%
Ik weet nog niet... 2 16,67%
Voila. Nu moeten de media het nog zien.

Jazeker 22 maart 2008 11:24

Citaat:

http://www.standaard.be/Artikel/Deta...22821154080322

Geen dank.

Jan Meuleman 22 maart 2008 11:32

Citaat:

Mijn kleindochterke is zeven, en gelooft ook nog in Sinterklaas.

daiwa 22 maart 2008 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3315799)

Citaat:

'Wij laten ons niet gijzelen. Ik vind het spijtig dat soms te sterk de nadruk wordt gelegd op symbolen.''

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat ook in het dossier BHV Leterme zijn kar aan 't keren is.
Tot welke diepte wil hij de put graven om toch maar zeker de onderkant van de lat niet te raken?

Chipie 22 maart 2008 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3315797)
Voila. Nu moeten de media het nog zien.

:-D

Zwartengeel 22 maart 2008 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3315799)

Leterme dankt de N-VA om zijn regering het vertrouwen te schenken.

Montalcino 22 maart 2008 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3315902)
Leterme dankt de N-VA om zijn regering het vertrouwen te schenken.

N-VA is toch helemaal niet nodig om dat vertrouwen te schenken?

Maar als N-VA het niet doet, is dat een reden om het kartel op te blazen en voor de CD&V om weer CVP te worden. Ik vermoed dat De Wever hierom deze wanhoopspoging doet.

Nynorsk 22 maart 2008 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat (Bericht 3315713)

²

boerenverstand 22 maart 2008 12:26

Citaat:

Ik denk nog steeds, misschien tegen beter weten in, dat YLT in juli de sloophamer bovenhaalt en alles opblaast.
Het is en blijft een tjeef en een west-vlaming, hem daar zo 4�*5 maanden in zijn gezicht uitlachen, ik denk dat een stugge westvlaming dat niet over zich laat gaan.
Misschien heeft hij wel ingestemd met de 7 staatssecr. om de boel verder te laten rotten.
Indien onze ergste vermoedens waar worden, rest hem een Ceausescu-achtig lot.
Op dit ogenblik volg ik BDW, bij wie het water tot aan de neus staat, om met de knijper op de neus ja te zeggen , met absolute vervaldatum 15 juli.
Bovendien merk ik dat DR minister is van institutionele hervorming, gaat die het doen ?
Wat betdeft NV-a en BDW, die heeft steeds gesteld dat hij als legalist de staat vanuit wetgeving wil wijzigen, misschien moet NV-a dat uitgangspunt ook maar eens herzien.

Garry 22 maart 2008 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 3315705)

Och,....is dat een regering, ik dacht eerder dat dazt een rondje bijeenkomst was van enkele maffiagroepen geleid door Godfather Albert van Laeken.

Garry 22 maart 2008 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand (Bericht 3315967)
Ik denk nog steeds, misschien tegen beter weten in, dat YLT in juli de sloophamer bovenhaalt en alles opblaast.
Het is en blijft een tjeef en een west-vlaming, hem daar zo 4�*5 maanden in zijn gezicht uitlachen, ik denk dat een stugge westvlaming dat niet over zich laat gaan.
Misschien heeft hij wel ingestemd met de 7 staatssecr. om de boel verder te laten rotten.
Op dit ogenblik volg ik BDW, bij wie het water tot aan de neus staat, om met de knijper op de neus ja te zeggen , met absolute vervaldatum 15 juli.
Bovendien merk ik dat DR minister is van institutionele hervorming, gaat die het doen ?
Wat betdeft NV-a en BDW, die heeft steeds gesteld dat hij als legalist de staat vanuit wetgeving wil wijzigen, misschien moet NV-a dat uitgangspunt ook maar eens herzien.

Bedrogen mensen zijn altijd mensen die vertrouwen. Mensen die wantrouwen zijn veel moeilijker te bedriegen. Je vertrouwen schenken is per definitie vragen om bedrogen te worden.

Garry 22 maart 2008 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand (Bericht 3315967)

Je zou inderdaad beter niet denken tegen beter weten in!

Garry 22 maart 2008 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat (Bericht 3315713)

Iemand met verstand

Knuppel 24 maart 2008 05:41

Citaat:

Bedrogen mensen zijn altijd mensen die vertrouwen. Mensen die wantrouwen zijn veel moeilijker te bedriegen. Je vertrouwen schenken is per definitie vragen om bedrogen te worden.
Goed inzicht.
Ik pas het echter een heel klein beetje aan.

Bedrogen mensen zijn altijd mensen die vertrouwden wie niet te vertrouwen was.

Wantrouwende mensen zijn veel moeilijker te bedriegen.

Je vertrouwen aan Belgische politici schenken is per definitie vragen om bedrogen te worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be